Донецьке обласне відділення АМКУ:
• припинило порушення конкуренційного законодавства з боку КП “Служба єдиного замовника” м. Димитрів. Так, комунальне підприємство не виконувало деяких обов’язкових та термінових робіт з ліквідації витоків, хоча витрати на ці роботи закладалися у плату за житло. Як наслідок, мешканці будинків отримували неякісні послуги.
• визнало порушення конкуренційного законодавства з боку КЖЕП “ЖЕП” м. Іловайськ та оштрафувало порушника на 700 грн. Відділення встановило, що підприємство не вжило усіх необхідних заходів з підготовки житлового фонду до експлуатації в осінньо-зимовий період 2004–2005 рр. та несвоєчасно провело поточний ремонт будинків, що знаходяться у нього на обслуговуванні. У цьому зв’язку до порушника застосовано санкції.
• припинило антиконкурентні дії комісії з координації роботи міського пасажирського транспорту та відділу транспорту Макіївської міськради на ринку пасажирських автоперевезень міськими маршрутами. Так, органи місцевого самоврядування встановлювали на конкурсах перевізників неправомірні обмеження до претендентів. Зокрема, термін експлуатації транспортних засобів мав не перевищувати 15 років, хоча нормативно це не передбачено. Крім того, мали місце випадки надання окремим підприємцям права перевезення взагалі без проведення конкурсів, шляхом укладання з перевізниками тимчасових договорів терміном на 1 місяць. Оскільки в процесі розгляду справи зазначені порушення були припинені, Відділення зобов’язало міськраду вжити заходів щодо недопущення аналогічних ситуацій у майбутньому.
• визнало порушення конкуренційного законодавства з боку КП «ЖЕК № 4» Ленінського району м. Донецьк. Відділення встановило, що комунальне підприємство неправомірно стягувало з орендарів та власників нежитлових приміщень плату за прибирання прибудинкових територій, оскільки такі роботи споживачі виконували самостійно.
Дніпропетровське обласне відділення АМКУ:
• рекомендувало ВАТ „Дніпрогаз” усунути ознаки порушення конкуренційного законодавства на ринку транспортування природного газу. Відділення встановило, що підприємство не дотримувалося порядку доведення факту навмисного пошкодження споживачем лічильника. При цьому, факт непридатності лічильника використовувався для стягнення плати за його ремонт, а також нарахування плати за газ відповідно до норм споживання, а не за показниками лічильника. Тепер монополіст має у місячний термін прийняти розпорядчі документи, які регламентують порядок, послідовність та терміни проведення експрес–контролю та повірки лічильників.
• рекомендувало УЖКГ облдержадміністрації, райдержадміністраціям та міськвиконкомам вжити заходів, спрямованих на розвиток конкурентного середовища, обмеження монополізму та запобігання порушень законодавства про захист економічної конкуренції на ринку ритуальних послуг. Відділення встановило, що бездіяльність та окремі неправомірні дії органів влади та місцевого самоврядування створили умови для недотримання 14 суб’єктами господарювання вимог конкуренційного законодавства. Зокрема, замовникам послуг не видавались відповідні свідоцтва про поховання, з ними не укладались обов’язкові договори-замовлення на організацію та проведення поховання, ритуальні послуги не виконувались в обсягах, визначених необхідним мінімальним переліком, та встановлювалися економічно необґрунтовані тарифи. При цьому, окремі рішення міськвиконкомів перешкоджали новим суб’єктам надавати ритуальні послуги. Відтепер, на виконання рекомендацій Відділення, органи державної влади, адміністративно-господарського управління та контролю, згідно своїх повноважень, мають здійснювати контроль за додержанням підприємствами, установами, організаціями і громадянами вимог конкуренційного законодавства.
• припинило порушення конкуренційного законодавства з боку ВАТ «ЕК «Дніпрообленерго» у вигляді застосування до ПП «Фобіс» та ППзІІ «Екологія» непередбаченого договором і нормативно-правовими актами порядку проведення розрахунків. Відділення встановило, що при визначенні штрафних санкцій монополіст користувався власною процедурою їх застосування, яка не була передбачена діючою нормативною базою та умовами договорів. На виконання рекомендацій Відділення порушення усунено.
• рекомендувало об’єднанню співвласників багатоквартирного будинку “Дім” м. Дніпропетровськ усунути ознаки порушення конкуренційного законодавства. Так, об’єднання неправомірно завищувало тарифи на утримання і обслуговування будинку та прибудинкової території для мешканців, які не є його членами.
• порушило справу за ознаками зловживання ВАТ «Губиниський цукровий завод» монопольним становищем на регіональному ринку переробки цукрових буряків. Відділення встановило, що завод нав’язував давальцям в обов’язковому порядку розраховуватися цукросировиною за послуги переробки (до 40% від об’єму переробки) та перекладав на них технологічні витрати при зберіганні і переробці як окрему послугу. При цьому, до рівнозначних угод застосовувалися різні умови. Наразі триває розслідування.
Чернігівське обласне відділення АМКУ:
• зобов’язало ВАТ «Облтеплокомуненерго» здійснити перерахунки на суму близько 2,5 тис. грн. Відділення встановило, що підприємство нараховувало плату за теплоенергію мешканцям одного з будинків Чернігова не за показаннями лічильника, а за нормами споживання. При цьому несправність лічильника було зафіксовано лише через місяць після того, як розпочалося нарахування за загальновстановленими нормами споживання.
Черкаське обласне відділення АМКУ:
• припинило зловживання КП „Черкаське обласне об’єднане БТІ” монопольним становищем та наклало 6,5 тис. грн. штрафу. Відділення встановило, що БТІ стягувало плату за свої послуги по завищених та економічно необґрунтованих тарифах, які не відповідали фактичним витратам. Так, у вартість 1 нормо-години робіт необґрунтовано закладались додаткові витрати. Крім того, власне витрати часу на виконання робіт завищувалися в середньому в 4 рази. Із врахуванням зауважень Відділення, було запроваджено нові, економічно обґрунтовані тарифи. Вартість робіт з поточної інвентаризації квартир знижено з 33,91 до 24,23 грн.
• рекомендувало ПП „Спеціалізоване ремонтно-будівельне підприємство „Черкасиліфт” усунути ознаки зловживання монопольним становищем на ринку ремонту і технічного обслуговування ліфтів та диспетчерських систем. Відділення з’ясувало, що через неузгодженість умов нового договору з ЖЕК ЖБК підприємство відключило ліфти у будинках. Відповідно до законодавства, виконавець-монополіст, одержавши протокол розбіжностей до договору, мав звернутися до господарського суду у двадцятиденний термін, інакше пропозиції другої сторони вважатимуться прийнятими. "Черкасиліфт" цього не зробило, але надавати свої послуги припинило. У цьому зв’язку Відділення рекомендувало підприємству врегулювати ситуацію.
• визнало зловживання ВАТ „Уманьгаз” монопольним становищем та оштрафувало порушника на 1 тис. грн. Так, у вересні – листопаді 2005 року підприємство необґрунтовано підвищувало роздрібні ціни на скраплений газ для заправки автомобілів.
Полтавське обласне відділення АМКУ:
• визнало зловживання ВАТ “Полтаваобленерго” монопольним становищем на ринку постачання електроенергії за регульованим тарифом та оштрафувало порушника на 1,7 тис. грн. Відділення встановило, що монополіст нараховував населенню розмір відшкодування збитків за порушення ними Правил користування електроенергією без проведення експертизи лічильників.
Рівненське обласне відділення АМКУ:
• перевірило виконання підприємствами житлово-комунальних послуг наданих рекомендацій. Так, з початку року проведено перерахунки на 284,914 тис. грн. за ненадані чи неякісно надані послуги тепло-, водопостачання, водовідведення та 211,055 тис. грн. — утримання будинків і прибудинкових територій.
Сумське обласне відділення АМКУ:
• припинило антиконкурентні узгоджені дії КП „Сумське міське БТІ” і ТОВ Комерційний банк „Володимирський” та оштрафувало кожного порушника на 1 тис. грн. Відділення встановило, що спільні неправомірні дії порушників призвели до фактичної монополізації банком послуг приймання платежів від фізичних осіб за послуги БТІ та завищення комісійної винагороди банку.
• визнало зловживання монопольним становищем з боку філії №8 (м. Ромни) ВАТ „Суминафтопродукт” та оштрафувало порушника на 2 тис. грн. Так, 29.04.2005р. в період з 00.45 до 09.00 годин, філія відмовилася реалізовувати моторні бензини та дизельне пальне водіям служби таксі 060.
• порушило справи за ознаками зловживання монопольним становищем ВАТ „Охтирський сиркомбінат”, ДП „Аромат” в особі філії „Сумський молочний завод” та ВАТ „Буринський завод сухого молока” у вигляді встановлення з 25 січня 2006 року низьких закупівельних цін на молоко для промислової переробки. Зокрема, Відділення з’ясуввало, що закупівельні ціни на молоко було знижено майже у 1,5 рази: для населення – з 1,0-1,15 грн/л до 0,60-0,65 грн/л, для сільгосппідприємств – з 1,19грн/л-1,43 грн/л до 0,80-1,0 грн/л (з дотацією). Наразі Відділення досліджує підстави такого зниження цін.
• порушило справи за ознаками зловживання монопольним становищем з боку ПП „Рось” в особі філії „Роменський молочний комбінат”, ТОВ „МалКа-транс” в особі філій „Білопільський сирзавод” та „Глухівський маслосирзавод”. Відділення з’ясувало, що зазначені підприємства в своїх регіонах знизили закупівельні ціни на молоко для промислової переробки до 0,60грн/л. На сьогодні Відділення досліджує обґрунтованість цього зниження цін.
• рекомендувало ВАТ „Сумигаз” усунути ознаки зловживання монопольним становищем. Так, підприємство встановлювало в договорах на транспортування газу вимоги обліку спожитого газу не за фактичними показниками лічильників, а з урахуванням рекомендованих НАК „Нафтогаз України” поправок. Оскільки це суперечить чинним нормативним документам і могло призвести до завищення обсягів спожитого промисловими споживачами газу, Відділення надало рекомендації усунути неузгодженості.
• припинило порушення конкуренційного законодавства з боку Білопільської райдержадміністрації. На виконання рекомендацій Відділення, орган влади скасував розпорядження, яким встановлювались неправомірні обмеження сільгоспвиробникам на переміщення і реалізацію зерна та продуктів його переробки. Зокрема, доручення управлінню сільського господарства і продовольства райдержадміністрації та товарній біржі „Сумиагропромбіржа” забезпечити створення ринку зерна і формування цін на нього, а також рекомендації керівникам сільгосппідприємств створити в господарствах робочі комісії для реалізації зерна через товарну біржу.
• оштрафувало ВАТ „Лебединський хлібозавод” на 300 грн., ВАТ „Охтирський сиркомбінат” – 500 грн., ТОВ „Степанівський хлібозавод” – 300 грн., ВАТ „Путивльський хлібозавод” - 500, Сумську товарну біржу „Сумиагропромбіржа” – 500 грн. та ВАТ „Роменський молочний комбінат” – 500 грн., оскільки зазначені підприємства не надали у встановлені терміни необхідної інформації на запит Відділення.
• оштрафувало на 5,1 тис. грн. ПП „Телерадіокомпанія „Сумські кабельні мережі- 1” м. Шостка і м. Кролевець, оскільки ТРК не надало у повному обсязі необхідної інформації на запит Відділення.
АМКУ
e-news.com.ua