Ділове середовище домоглося запровадження електронного адміністрування повернення ПДВ. За відповідне рішення провідні бізнес-асоціації, промисловці і підприємці боролись не один рік. Адже питання прозорого та своєчасного відшкодування податку на додану вартість було однією із найболючіших проблем для бізнесу та однією з основних його вимог до держави. Поруч із цим, ділова громада очікує на беззаперечну прозорість роботи електронного реєстру та відсутність будь-яких елементів «ручного регулювання». Також аналогічна система повинна запрацювати і на митниці, де ситуація далека від прозорої. На цьому наголосили в УСПП.
«Проблеми із своєчасним відшкодуванням ПДВ вимивали обігові кошти багатьох підприємств, які і так відчували їх гострий дефіцит. За умов високих кредитних ставок (14% за НБУ, більше 20% в комерційних банках), відсутності стимулів до модернізації, постійних «новацій» в податковій системі (непрораховане підвищення мінімальної зарплати, високі штрафи), росту тарифів тощо така ситуація ставила під загрозу розвиток, а то і існування великої кількості компаній. До того ж, попередня система відшкодування цього податку була корумпованою та непрозорою», – каже президент УСПП Анатолій Кінах.
Навіть за даними самого Мінфіну, 50-60% всієї корупції в Державній фіскальній службі було пов’язано саме з непрозорим відшкодуванням ПДВ підприємцям. За минулий рік бізнесу було повернено всього 94,3 млрд. грн. А ось у січні цього року підприємці заявили найбільший обсяг відшкодування ПДВ за всю історію – 22,4 млрд грн.
«Це хороший сигнал, котрий, втім, не має залишатися поодиноким. Необхідна комплексна податкова реформа, програми сучасної підтримки індустрії, малого і середнього бізнесу, подальше зниження облікової ставки. Все це у комплексі дасть пожвавлення ділового та інвестиційного клімату, ріст ВВП в подальшому не на 1-1,5%, а на необхідні нам 5-7%», – вважає лідер вітчизняного ділового співтовариства.
Нагадаємо, завдяки реєстру кожен підприємець зможе відстежувати он-лайн виконання його заявки на повернення ПДВ. Якщо не було жодних зауважень, то податок відшкодовується автоматично максимум через 30 днів після заявки.
Відшкодування відбувається в хронологічному порядку та на щоденній основі. Раніше ПДВ відшкодовували в останні 5 днів місяця.
«Є підстави сподіватися, що наразі бізнес зможе краще планувати свою діяльність та отримає додаткові оборотні кошти. Але ділове середовище ретельно відслідковуватиме, як буде діяти автоматичний режим, готувати зауваження та пропозиції щодо покращення», – підсумував А.Кінах.
|
Новости рубрики:
Португальский паспорт: почему стоит задуматься о переезде в Лиссабон или Порту
![]() Как изменится рынок международных перевозок в 2025 году? Юрист или адвокат в Киеве: когда нужна помощь и как её получить ![]() Western investor acquires land in Kyiv city center for first time since war ![]() Ukrzaliznytsia investit dans la modernisation de l'Eurogauge Chop-Uzhgorod : contrat de 244 millions d'UAH ![]() Euroclear plant Zahlung von rund 2 Milliarden Euro an den Europäischen Fonds für die Ukraine ![]() Amazon oskarżony o nielegalne zbieranie danych: firma może zostać ukarana grzywną ![]() Подача заявления на гражданство Канады через иммиграционное агентство ![]() |
