• Головна / Main Page
  • СТРІЧКА НОВИН / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • УКБС: БЮРОКРАТІЯ НБУ ПЕРЕШКОДЖАЄ ПЕРЕВІРЦІ ДІЛОВОЇ РЕПУТАЦІЇ БАНКІРІВ

    Опубликовано: 2015-11-02 09:17:44

    Процедура підтвердження ділової репутації при погодженні Нацбанком кандидатур на посади керівників банку потребує суттєвих змін, оскільки не містить вичерпного переліку вимог та термінів затвердження кандидатів. Це відволікає значні ресурси банків при підготовці пакету документів та штучно затягує процедуру погодження регулятором керівників банків. Про це зазначає Асоціація «Український Кредитно-Банківський Союз».

    Так, Положення про порядок реєстрації та ліцензування банків (постанова НБУ № 306 від 08.09.2011, далі - Положення) надає Нацбанку право вимагати додаткові документи при погодженні призначення керівників банку та визначення їх професійної придатності і ділової репутації тощо.

    УКБС звертає увагу на необхідності фіксації в нормативних актах Нацбанку виключного переліку таких документів для уникнення зайвої бюрократії та недопущення продовження на невизначений строк розгляду пакету документів.

    Крім того, для реалізації принципу відповідальності регулятора слід передбачити обов’язкове письмове повідомлення Нацбанком про погодження кандидата на посаду керівника та дату такого погодження.

    Також експерти УКБС зазначають, що банки мають обмежені ресурси для перевірки анкетних даних, що стосуються ділової репутації кандидата на посаду керівника. Оскільки вся інформація зосереджена у регулятора та інших органів влади. Тому необхідно передбачити можливість доступу банків до електронного реєстру НБУ, в якому зазначено стан ділової репутації фізосіб.

    Для запобігання бюрократії та корупції на місцевому рівні слід здійснювати запит та отримання інформації від інших державних органів країни безпосередньо на рівні НБУ. Це відповідатиме нормам ст. 42 ЗУ «Про банки і банківську діяльність», якими передбачено, що органи державної влади та управління, інші юридичні особи зобов‘язані протягом 20 днів з дня отримання запиту НБУ безоплатно надати відповідну інформацію. При цьому, банки готові компенсувати супутні витрати.

    «Подання відомостей регулятору про новопризначених керівників банків доцільно здійснювати електронною поштою НБУ із застосуванням електронно-цифрових підписів, – зауважила Генеральний директор Асоціації «Український Кредитно-Банківський Союз» Галина Оліфер. – Це зменшить адміністративні витрати банків та забезпечить більш ефективну комунікацію між ними та регулятором. Крім того, це відповідатиме задекларованим у «Комплексній програмі розвитку фінсектору до 2020 р.» намірам підвищити інституційну спроможність Нацбанку шляхом використання ІТ-технологій учасниками фінсектору».

    e-news.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна.