ПОРЯДОК
особистого прийому громадян Міністром, Першим заступником, заступниками Міністра та іншими посадовими особами Міністерства юстиції
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок регулює питання проведення особистого прийому громадян посадовими особами Міністерства юстиції (далі - Міністерство).
1.2. Основними завданнями посадових осіб, які здійснюють прийом громадян, є:
реалізація положень Закону України від 02 жовтня 1996р. №393 "Про звернення громадян", Указу Президента від 13 серпня 2002р. №700 "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення", Указу Президента від 14 квітня 2004р. №434 “Про невідкладні заходи з удосконалення організації прийому громадян органами державної влади, органами місцевого самоврядування та посадовими і службовими особами цих органів” та Програми діяльності Кабінету Міністрів “Назустріч людям”;
сприяння у вирішенні проблемних питань, з якими звертаються громадяни до Міністерства, відповідно до чинного законодавства.
1.3. Прийом громадян в Управлінні розгляду звернень та прийому громадян Міністерства (далі - Управління) проводиться у понеділок, вівторок, середу, четвер з 10 до 17 години за адресою: м. Київ, вул. Городецького, 13. Вхід до приймальні громадян вільний, без оформлення перепусток.
2. Організація особистого прийому громадян
2.1. Прийом громадян Міністром юстиції, першим заступником та заступниками Міністра здійснюється лише за попереднім записом та з питань, які не можуть бути вирішені керівниками структурних підрозділів Міністерства згідно із затвердженим графіком (додаток 1).
Прийом Героїв Радянського Союзу, Героїв України, Героїв Соціалістичної Праці, інвалідів Великої Вітчизняної війни проводиться першочергово.
2.2. Прийом громадян посадовими особами Міністерства здійснюється у визначені дні та години лише за попереднім записом згідно із затвердженим графіком (додатки 2).
2.3. Попередній (не пізніше 7 днів до дня прийому) запис на прийом до керівників Міністерства здійснюється Управлінням за адресою: м. Київ, вул. М.Коцюбинського, 12, кім. 202. Попередній запис може здійснюватись за телефоном 235-71-79 з обов’язковим поданням (не пізніше 10 днів до дня прийому) письмового викладення суті звернення та обґрунтуванням. З метою з’ясування суті питань, визначення посадової особи чи органу, до компетенції яких відноситься вирішення даного питання, спеціалісти Управління проводять попередню бесіду із заявниками. При цьому вони встановлюють, до яких посадових осіб чи органів звертався заявник та яке було прийняте рішення.
2.4. Списки громадян, які попередньо записані на особистий прийом до керівництва Міністерства, Управління подає для вивчення та опрацювання до структурних підрозділів, установ та організацій Міністерства відповідно до їх компетенції за 7 днів до прийому. Вивчені та відпрацьовані списки (не пізніше ніж за 3 дні до прийому) надходять на погодження заступникам Міністра відповідно до розподілу функціональних обов’язків та повертаються до Управління. За 2 дні до прийому погоджені списки подаються до посадової особи, яка здійснюватиме особистий прийом.
2.5. Посадова особа під час особистого прийому громадян розглядає питання по суті, надає відповідно до чинного законодавства обґрунтоване роз\'яснення та вживає заходів щодо усунення порушень (за їх наявності).
2.6. Якщо вирішити порушене в усному зверненні громадянина питання безпосередньо під час особистого прийому неможливо, воно розглядається у тому самому порядку, що й письмове звернення. Про результати розгляду громадянинові, за його бажанням, надається усна або письмова відповідь певними структурними підрозділами Міністерства.
2.7. Якщо розв\'язання питання, з яким звернувся громадянин, не входить до компетенції Міністерства, посадова особа пояснює громадянинові, до якого органу державної влади або місцевого самоврядування, підприємства, організації чи установи доцільно звернутися, і по змозі сприяє в цьому (дає адресу, номер телефону тощо).
2.8. Для забезпечення кваліфікованого роз\'яснення поставлених громадянином питань посадова особа може залучати до їх розгляду працівників відповідних структурних підрозділів Міністерства або одержувати від них потрібну інформацію.
2.9. Облік прийому громадян та контроль за дотриманням термінів виконання рішень, прийнятих під час особистого прийому, здійснюється Управлінням.
2.10. Облік громадян, яких приймають посадові особи самостійно, та контроль за дотриманням термінів виконання рішень посадових осіб здійснюються працівником, який відповідає за ведення діловодства у структурному підрозділі Міністерства.
2.11. Письмові звернення (пропозиції, заяви і скарги), подані під час особистого прийому, передаються до Управління.
2.12. Посадова особа зобов\'язана забезпечити прийом усіх громадян відповідно до попереднього запису з урахуванням правил внутрішнього трудового розпорядку Міністерства та визначеного графіком часу.
2.13. За відсутності посадової особи прийом здійснюють посадові особи, які призначені виконувати її обов\'язки.
2.14. У прийомі громадян можуть брати участь їхні представники, повноваження яких оформлені в установленому законом порядку.
2.15. Громадяни, визнані судом недієздатними, на прийом без участі їхніх законних представників не допускаються.
2.16. У разі необхідності посадова особа може попросити заявника показати документ, що засвідчує його особу, або повноваження на представництво інтересів іншої особи. Відсутність такого документа згідно з вимогами статті 5 Закону України "Про звернення громадян" може бути підставою для відмови в особистому прийомі.
2.17. Посадові особи Міністерства, які здійснюють особистий прийом громадян, у своїй діяльності керуються Конституцією України, Законами України "Про звернення громадян", "Про державну службу", Указом Президента України "Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення", Положенням про Міністерство юстиції, іншими нормативно-правовими актами та цим Порядком.
3. Відповідальність посадових осіб
3.1. Посадові особи Міністерства несуть відповідальність згідно з чинним законодавством за недотримання вимог Закону України "Про звернення громадян" та інших нормативно-правових актів щодо здійснення особистого прийому громадян і розгляду їхніх звернень.
3.2. Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об\'єднань громадян та їхніх посадових осіб, керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших протиправних дій, тягнуть за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством України.
Начальник Управління
розгляду звернень та
прийому громадян Ю.Г. Процан
"ДМСУ"
e-news.com.ua