За останні пів року у Польщі стрімко зростає попит на працівників зі знанням української мови. З початком 2023 року динаміка продовжує зростати. Про це повідомляє міжнародна агенція з працевлаштування Gremi Personal.
Деталі
Якщо кілька років тому запити серед роботодавців на працівників із знанням української в середньому складали 200 — 250 на рік, то у другій половині 2022 року кількість запитів вже перевищила тисячу.
Разом із тим на період січень — вересень 2022 року у Польщі зареєструвалися понад 10 тисяч українських компаній. Про це йдеться у звіті Польского Економічного інституту.
Загалом у Польщі нараховується понад 25 тисяч компаній, в яких принаймні одним із акціонерів є українська компанія. Про це свідчать дані Центрального обліку та інформації про господарську діяльність у Польщі.
За словами директорки департаменту рекрутації Gremi Personal Анни Джоболди, українці у Польщі бажають працювати з українськими компаніям, щонайменше через можливість опинитись у звичному мовному середовищі.
До того ж, це можливість отримати гарну посаду й без знання польської мови та працювати за кваліфікацією не нижче, ніж в Україні.
«Водночас й українські компанії також мають запит працювати з українцями. В нашій агенції є і приклади співпраці з представниками військово-промислового сектору, які перенесли виробництво до Польщі в цілях безпеки. Сподіваємось, що ми стаємо свідками нового тренду» — каже Джоболда.
Український бізнес розширюється на нові ринки
У Європу через війну виїхали мільйони українців. За офіційними даними, у Польщі залишаються понад 1 млн українських біженців. І стільки ж тих, хто приїхав у Польщі до початку війни.
В агенції зазначають, що запити українських бізнесів, які переїжджають мають свою специфіку.
Наприклад, таких працівників, як менеджери з продажу, український бізнес шукає серед поляків чи українців, які добре володіють польською мовою. Однак, якщо робота не вимагає зовнішньої комунікації, українські компанії прагнуть винаймати українців.
За словами Джоболди, мільйони українців, які зараз перебувають у Європі, звикли до українських продуктів чи сервісів та мають бажання продовжувати користуватися ними, навіть знаходячись у Польщі чи Німеччині.
«Зважаючи на ці обставини, бізнеси починають реагувати, здійснюючи зовнішню експансію на нові ринки. Ймовірно, деяким українським компаніям вже не вистачає внутрішнього ринку, щоб зростати і будувати стратегічні плани. Така тенденція викликає додаткові стимули і для польского ринку, який є великим і без конкурентів з України. Однак, усі гравці розуміють, що зараз можна розвиватися, здійснюючи диверсифікацію та розширення», — додала експерт.
Мирончук Роман
Інф. minfin.com.ua
e-news.com.ua