Олександре Олександровичу, чому Ви вважаєте застосування податкового компромісу перспективним?
В умовах дефіциту бюджетних коштів "податковий компроміс" може стати одним з небагатьох варіантів реального співробітництва і взаєморозуміння між територіальним органом ДФС з бізнесом.
Податковий компроміс полягає у звільненні від юридичної відповідальності платників податків та бути притягнутим до юридичної відповідальності за використання схем у 2011-2013 роках по ПДВ і податку на прибуток.
Щоб отримати таку індульгенцію, платнику необхідно лише подати уточнюючий розрахунок, в якому відобразити завищення витрат і/або податкового кредиту по прибутку і ПДВ. Та ще й сплатити потрібно буде лише 5% суми недоплати. Інші 95% недоплати у разі досягнення компромісу автоматично вважаються погашеними, хочу ще раз повторити для тих хто не вірить: автоматично вважаються погашеними. «Пробачена» сума навіть не вважається доходом платника - це спеціально обумовлено Законом.
Дії посадових осіб підприємств, які досягли податкового компромісу, не кваліфікуються як умисне ухилення від податків. Хіба ж це не перспективно?
А як суб'єкти господарювання Дніпропетровської області віднеслися до таких «перспектив», і чи багато виявилося бажаючих «уточнити» показники?
Так, на мою думку бізнесом Дніпропетровщини можна пишатися. На сьогоднішній день до територіальних органів ДФС у Дніпропетровській області надійшло 245 заявок від платників Дніпропетровщини. Протягом квітня, планується збільшення питомої ваги надходжень до бюджету за рахунок залучення до сплати великих підприємств та фінансово-промислових груп, не менше 60 млн. грн.
Хочу ще раз звернутися до суб’єктів господарювання: держава дає вам великий шанс жити по новому, тож не лініться, зініціюйте податковий компроміс. До кінця дії закону - 16 квітня 2015 року, залишилися всього 24 днів.
З 17 квітня в ході проведення перевірок таких платників по ризикових операціях будуть здійснені донарахування в рамках чинного законодавства.
Тобто з 17 квітня при виявленні завищення витрат і/або податкового кредиту по прибутку і ПДВ будуть застосовані донарахування в повному обсязі?
Так, в повному обсязі, плюс ще й притягнення до кримінальної та фінансової відповідальності.
Чи може платник податків скористатись правом на податковий компроміс при виявленні контролюючим органом заниження податкового зобов’язання під час перевірки?
Так, процедура податкового компромісу щодо розміру та строків сплати заниженого податкового зобов’язання з податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість, встановлена цим підрозділом, поширюється також на випадки, коли у платника податків незалежно від процедури податкового компромісу за рішенням контролюючого органу розпочата документальна перевірка або складено акт за наслідками такої перевірки. Платник податків має право подати до контролюючого органу, який призначив документальну перевірку або склав акт за результатами такої перевірки, відповідні уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань до податкових декларацій за звітні податкові періоди.
Чи можливо скористатись податковим компромісом та подати заяву по неузгоджених сумах податкових зобов’язань?
Платник податків, який вирішив скористатися процедурою податкового компромісу, під час дії податкового компромісу за такі податкові періоди має право подати заяву про намір досягнення податкового компромісу щодо неузгоджених сум податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначених у податкових-повідомленнях рішеннях, щодо яких триває процедура судового та/або адміністративного оскарження.
При складанні Заяви про компроміс необхідно вказувати:
1. Дату, номер податкового повідомлення-рішення;
2. Стан узгодження;
3. Відповідний фіскальний або судовий орган, де перебуває на оскарженні податкове повідомлення-рішення;
4. Суму податку на прибуток та/або ПДВ, щодо якої платник податків бажає досягнути податкового компромісу (із зазначенням податкових (звітних) періодів, по яких були здійснені донарахування в акті перевірки, контрагентів тощо).
Коли можна застосувати процедуру податкового компромісу?
Процедура податкового компромісу поширюється на:
1. випадки добровільного декларування платником податків занижених податкових зобов’язань з податку на додану вартість та податку на прибуток у відповідних податкових звітних періодах до 1 квітня 2014 року;
2. випадки добровільного декларування платником податків занижених податкових зобов’язань у разі, коли у платника податків незалежно від процедури податкового компромісу за рішенням контролюючого органу розпочата документальна перевірка або складено акт за наслідками такої перевірки;
3. випадки, коли платник податків отримав податкове повідомлення-рішення, за яким податкові зобов’язання з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ не узгоджені відповідно до норм ПКУ;
4. неузгоджені суми податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначені у податкових повідомленнях-рішеннях, щодо яких триває процедура адміністративного оскарження;
5. неузгоджені суми податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств та/або ПДВ, визначених у податкових повідомленнях-рішеннях, щодо яких триває процедура судового оскарження.
Податковий компроміс розповсюджується виключно на факти заниження податкових зобов’язань з податку на додану вартість (у зв’язку із завищенням податкового кредиту) та податку на прибуток (у зв’язку із завищенням витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування).
e-news.com.ua