Українську делегацію на переговорах очолював голова Державіаслужби України Микола Марченко. В інтерв'ю кореспондентові Укрінформу у ЄС, Микола Марченко зазначив, що згадана Угода має інтенсифікувати відповідні двосторонні відносини між Україною та країнами-членами ЄС щодо розвитку авіаційної індустрії.
За словами Миколи Марченка, Україна готова підтримати пропозицію ЄС щодо укладення нової "горизонтальної" угоди щодо деяких аспектів повітряного сполучення. Це дозволить уникнути тривалого процесу внесення змін у відповідні угоди, які Україна має з 25 окремими державами ЄС. Майбутня угода, яка, за погодженням сторін, може бути прийнятою вже до кінця поточного року, містить три головних аспекти. Перший - це аспект безпеки польотів, другий торкається визначення авіаперевізників, третій - пов'язаний з політичними взаємовідносинами ЄС і України у сфері авіаційного транспорту.
"Ми проаналізували всі позиції і вважаємо, що нова угода не погіршить стан безпеки польотів, адже повністю відповідатиме міжнародним вимогам ІКАО. Жодних суперечок між Україною і Європейським Союзом у цьому питанні немає," - зазначив Микола Марченко. За його словами, у переговорному процесі щодо визначення авіаперевізників Україна наполягатиме на збережені існуючого балансу на ринку авіаперевезень. У політичній площині українська сторона готова підтримати ініціативу ЄС в обмін на створення умов з боку ЄС для виходу літаків українського виробництва на європейський ринок. Він висловив переконання у тому, що сьогодні Україну неможливо розглядати лише як сусіда європейського співтовариства у сфері авіаційного транспорту або повітряного сполучення. Україна сьогодні, перш за все - це літакобудівна країна, одна з десяти держав світу, яка, до того ж, виробляє авіаційні двигуни та комплектуючі.
"З точки зору динаміки виробництва, ми є однією з провідних держав, яка вже поставила на ринок абсолютно нові літаки. Це близькомагістральний Ан-140, який успішно вийшов на ринок, середньомагістральний Ан-148 вже проходить сертифікаційні випробування в умовах обледеніння, третя машина - це літак Ан-74 різних модифікацій, який має високу конкурентоспроможність. Сьогодні Україна реально виробляє літаки. Тому, коли ми підтримуємо Європейське Співтовариство у питаннях бізнесу, ми маємо всі підстави пропонувати європейським партнерам створення умов для виходу наших літаків на ринок європейських країн. Це, у свою чергу, вимагає гармонізації українських і європейських правових норм, необхідність якої ми також обговорили сьогодні з європейськими партнерами," - зазначив Микола Марченко.
Водночас, за його словами, українська сторона здійснює кроки з подальшої лібералізації ринку авіаційних перевезень. Поки що це відбувалося на рівні двосторонніх відносин, наприклад, з такими країнами, як Німеччина й Австрія. Таку ж позицію Україна готова зайняти і у відносинах з Євросоюзом в цілому. При цьому українська сторона вважає за необхідне зберегти принцип паритетності присутності вітчизняних авіаперевізників на ринку повітряних сполучень.
У минулому році між Україною і ЄС перевезено близько 1 мільйона 400 тисяч авіапасажирів, з них 700 тисяч перевезли українські авіакомпанії. "Лібералізація ринку передбачає збільшення обсягів авіаперевезень. Ми вважаємо за необхідне при цьому дотримуватися принципу паритетності, тому що для нас є важливим розвивати національні авіакомпанії та створювати нові робочі місця в Україні," - підкреслив голова Державіаслужби.
На думку Миколи Марченка, українська авіаційна галузь заслуговує на більшу увагу з боку європейських банків. Це, зокрема, стосується проектів модернізації аеропортів у Борисполі, Одесі і Сімферополі, будівництва нового авіатерміналу у Донецьку. Торкнувшись питання щодо конкурентної боротьби між американськими та європейськими літакобудівниками, Микола Марченко зазначив, що зараз ведуться переговори щодо просування на український ринок літаків як виробництва американської корпорації "Боїнг", так і європейської компанії "Ейрбас". "Ми модернізуємо і змінюємо свій флот. Ключовими питаннями при цьому є конкурентоспроможність, співвідношення якості і ціни літаків. Наприклад, зараз обидві компанії можуть взяти участь у конкурсі на постачання в Україну тренажерів для підготовки льотного складу. За умовами вільного ринку, переваги матиме той, хто запропонує кращі умови та якість продукції," - сказав голова Державіаслужби України. Инф. Урядовий портал
e-news.com.ua