Президент України зі своїми пропозиціями повернув для повторного розгляду Верховною Радою Закон «Про статус слідчих», прийнятий парламентом 11 січня 2006 року після третього повторного розгляду.
Прийняті 23 червня, 4 жовтня і 17 листопада 2005 року одноіменні Закони Президент України пропонував відхилити як такі, що не відповідають вимогам Конституції України, не узгоджуються з чинним законодавством, вносять до нього дисонанс.
Як і раніше, Законом передбачається визначити поняття слідчого, вимоги, що висуваються до нього, його обов'язки і права, порядок призначення слідчого на посаду і звільнення з посади, гарантії його процесуальної діяльності, заохочення і відповідальність, матеріальне забезпечення та соціальні гарантії діяльності.
З прийняттям Закону вкотре робиться спроба запровадити подвійне регулювання одних і тих самих правовідносин різними законодавчими актами, які мають однакову юридичну силу, що може спричинити неоднакове застосування норм права і порушення прав людини. Законом в порушення Конституції України запроваджуються додаткові гарантії незалежності і недоторканості слідчого, всупереч Кримінально-процесуальному кодексу України – інститут помічника слідчого.
Пропозиції Глави держави під час розгляду Закону на пленарному засіданні Верховної Ради представлятиме міністр юстиції України С.Головатий.
Президент України зі своїми пропозиціями повернув для повторного розгляду Верховною Радою Закон «Про порядок призначення керівників (президентів) Національної телекомпанії України і Національної радіокомпанії України та про припинення їхніх повноважень», прийнятий парламентом 11 січня 2006 року після другого повторного розгляду.
Закон, що надійшов на підпис Президентові України, майже повністю відтворює редакцію Закону України з однойменною назвою, що був прийнятий Верховною Радою України 4 жовтня 2005 року і щодо якого Президентом України було застосовано право вето та внесено пропозицію Закон відхилити. Під час повторного розгляду Закону Верховною Радою України внесено єдину зміну до його Прикінцевих положень, за якою Закон набирає чинності з 1 травня 2006 року (у попередній редакції – з дня опублікування).
Як і у попередньому випадку, практично всі положення Закону є такими, що не відповідають Конституції України.
Зокрема, Законом, що розглядається, визначаються повноваження Верховної Ради України стосовно призначення, припинення повноважень і звільнення керівників Національної телекомпанії України і Національної радіокомпанії України, та повноваження Президента України щодо внесення кандидатур для призначення на зазначені посади (статті 2, 3, 5, 6).
Це не відповідає статті 85 та статті 106 Конституції України стосовно визначення Конституцією України повноважень Верховною Радою України та Президента України.
На порушення статті 83 Конституції України, за якою порядок роботи Верховної Ради України встановлюється виключно Конституцією України та Регламентом Верховної Ради України, стаття 4 Закону визначає процедуру розгляду Верховною Радою України питання призначення керівників Національної телекомпанії України і Національної радіокомпанії України.
Пропозиції Глави держави під час розгляду Закону на пленарному засіданні Верховної Ради представлятиме Голова Державного комітету телебачення і радіомовлення України І.Чиж.
Президент України зі своїми пропозиціями повернув для повторного розгляду Верховною Радою Закон «Про внесення змін до Закону України «Про ветеринарну медицину», прийнятий парламентом 22 грудня 2005 року.
На думку Глави держави, Закон, що надійшов на підпис, містить низку положень, що суперечать Конституції України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, базовим Законам України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» та Закону України «Про приватизацію державного житлового фонду».
Пропозиції Глави держави під час розгляду Закону на пленарному засіданні Верховної Ради представлятиме міністр фінансів України В.Пинзеник.
Прес-служба Президента України
e-news.com.ua