Відомо, що одна зона мозку «відповідає» і за музику і за математику. Всі діти народжуються з музичними здібностями. Чим старше стають діти, тим їх музичні здібності менше, в разі відсутності можливості слухати музику і мати будь-які музичні заняття.
Дослідники Університету Констанц в Німеччині з’ясували, що прослуховування музики відновлює нервову систему. За результатами експерименту з’ясувалося, що кора головного мозку у музикантів набагато більш розвинена, ніж у звичайних людей, а ніж раніше музикант почав займатися своїм предметом, тим більша частина кори головного мозку брала участь в музичному процесі. Вчені госпіталю Бет Ізраель в Бостоні виявили, що ліва половина мозку 30 музикантів з абсолютним слухом значно збільшена. Всі музиканти з абсолютним слухом підтвердили, що почали займатися музикою у віці до 7 років. Таким чином, ймовірність розвитку абсолютного слуху у дітей залежить від віку початку регулярних музичних занять. Дослідження Університету Генріха Гейне в Дюссельдорфі показало, що прослуховування музики активує і розвиває пізнавальні процеси в мовному і свідомому становленні особистості.
Доктор Френсіс Раушер з Університету Вісконсін і доктор Гордон Шоу з Університету Каліфорнії раніше вже пов’язували уроки гри на фортепіано та співу з розвитком просторово-часових здібностей дошкільнят. Нові дослідження показують, що раннє навчання грі на фортепіано прямо впливає на розвиток нервової системи і покращує інтелектуальний розвиток. Іншими словами, дослідження підкреслює, що ранні музичні уроки допомагають створювати і підтримувати певні зв’язки в головному мозку дитини, які в іншому випадку просто б не сформувалися. Ким би не стала надалі дитина, — завдання педагогів виховувати в ній творче начало, творче мислення. До трьох років діти спонтанні, розум непритомний — починати можна з слухання музики, використовувати музику деякий час дня неголосним фоном, але давати і час для тиші і діяльності на самоті. Пропонувати витягувати звуки з простих музичних інструментів Орф-серії — маракаси, тамбурини, клавеси, гуїро, кроталі … Після 2-2,5 років вже можна ставити записи різних музичних інструментів, називаючи їх.
У Монтессорі середовищі 3-6 є дивовижний посібник — дзвіночки Маччероні. Вони допомагають дітям розібратися з висотою музичного тону. На вигляд все дзвіночки однакові, щоб виключити зоровий контроль, але за рахунок різної товщини стінки звук різного тону. При використанні дзвіночків Маччероні тільки вухо стає єдиним сприймаючим органом. Слух тоншає.
Діти шукають однакові звуки, виконують цікаві вправи, а потім освоюють нотну грамоту і вже записують музику так само легко, як письмову мову (в Монтессорі підході діти спонтанно починають писати після 4-х років). Існує безсумнівна залежність між музичною освітою і розвитком здібностей, необхідних для успішного становлення дитини в життя. Самодисципліна, терпіння, чутливість, координація, здатність запам’ятовувати і концентрувати увагу — всі ці якості розвиває музичне виховання.
e-news.com.ua