У законопроєкті №5600, підготовленому до другого читання, залишились норми, які можуть зашкодити розвитку підприємницької діяльності та розширенню промислового виробництва в Україні. Особливо враховуючи складні умови подолання наслідків пандемії та аномальне зростання цін на енергоресурси.
УСПП направив листи всім депутатським фракціям політичних партій в парламенті - «Слузі народу», «Європейській Солідарності», «Голосу» та ін. із закликом відправити законопроєкт на кардинальне доопрацювання.
Найбільш дискусійні норми законопроєкту:
1. Стягнення коштів з платника податків, що має податковий борг протягом 90 календарних днів, контролюючими органами без звернення до суду.
Це значно розширює повноваження контролюючих органів. УСПП пропонує не застосовувати цю норму до підприємців, яким держава не повернула надміру сплачені податки, бюджетне відшкодування тощо. При цьому можливе стягнення суми різниці між податковим боргом та непогашеними зобов’язаннями держави.
2. Встановлення тимчасового обмеження у праві виїзду керівника боржника за кордон у разі наявності податкового боргу.
Зазначене обмеження встановлюватиметься за рішенням суду, однак ця норма перекладає відповідальність юридичної особи на фізичну особу – керівника, яка законодавчо не може відповідати за зобов’язаннями юридичної особи.
3. Порядок розрахунку мінімального податкового зобов’язання - мінімальної величини податків і зборів, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільськогосподарської продукції та/або з власністю та/або користуванням (орендою, суборендою, емфітевзисом, постійним користуванням) земельними ділянками, віднесеними до сільськогосподарських угідь.
Норма створює колізію та суперечить нормам ПКУ. Йдеться про п. 29.1 ст. 29 ПКУ, яким встановлено, що обчислення суми податку здійснюється шляхом множення бази оподаткування на ставку податку із/без застосуванням відповідних коефіцієнтів. Крім цього, виникають питання щодо дотримання принципів податкової системи, таких як соціальна справедливість, нейтральність оподаткування.
4. Виведення з під дії регуляторного законодавства підзаконних актів до проєкту 5600 суперечить чинному законодавству України.
«В цілому, наведені вище норми є, такими, що значно розширюють права контролюючих органів, посилюють монополізацію ринку, збільшують дискримінацію малого бізнесу. Означене вимагає кардинального доопрацювання законопроєкту № 5600 з урахуванням позиції бізнесу, експертів», - підсумували в УСПП.
e-news.com.ua