• Головна / Main Page
  • СТРІЧКА НОВИН / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Україна втрачає транзитний потенціал

    Опубликовано: 2021-02-24 14:58:11

    Поки на форумах високого рівня розповідають про «Велике будівництво» доріг та перспективи розбудови мережі регіональних аеропортів, транзитний потенціал країни продовжує просідати. Так, за даними Держстату, вантажні перевезення в 2020 році впали на 11,2%.

    Залізницею було перевезено 278,8 млн тонн, що на 3,2% менше, ніж минулого року. У січні-жовтні 2020 року по Дніпру перевезли 8,6 млн тонн, що на 10,9% менше порівняно з аналогічним періодом 2019р.

    Можна скільки завгодно згадувати негативні наслідки пандемії коронавірусу на економіку (які в Україні не були перекриті жодною антикризовою програмою), проте очевидно, що транзитний потенціал – це той ресурс, котрий нагально потребує уваги від держави.

    Таку позицію висловили в Українському союзі промисловців і підприємців.

    «В Мінінфраструктури,судячи із публічних інтерв’ю його керівництва, очікують до кінця цього року відновлення транзитних обсягів до рівня.. 2019 року. Очевидно, що це не є стратегією розвитку. Бо окрім якості доріг, про яку так часто говорять у владі, є ще критична зношеність залізничної інфраструктури, проблеми із корупцією на митницях та багато іншого», - наголосив президент УСПП Анатолій Кінах.

    Зокрема, перспективним тут вважають продовження модернізації «Укрзалізниці». Так,йдеться про впровадження високошвидкісних магістралей, де швидкість руху становить 260 км/год. (наразі маємо десь 100 км/год). Основною проблемою є критична зношеність колій – практично 30% або 11 тис.кілометрів. Тими зусиллями, які здійснюються на даному етапі – в рік ремонтується всього до 50-60 км.

    «Тому потрібно на рівні держави шукати інвесторів у розбудову нової високошвидкісної залізниці. Адже мова йде про десятки мільярдів доларів, яких ні в УЗ, ні в держбюджеті немає. Теоретично такий інвестор може з’явитися, якщо Україна почне інтегруватися в міжнародні проекти – такі як транзитні вантажні перевезення по транскаспійському маршруту та ін. Наприклад, останній міг би принести щонайменше 2 млрд. дол.. в перші роки реалізації», - зазначив Анатолій Кінах.

    Саме тому УСПП підтримує процес модернізації УЗ та відокремлення в її структурі оператора вантажних перевезень.  Свої пропозиції діловий союз вже направляв уряду.

    Експерти УСПП вважають, що стратегії розвитку залізниці, морський і річкових портів тощо  - повинні інтегруватися із експортною стратегією та завданнями поліпшення інвестиційного клімату в Україні.

    «Транспортна інфраструктура, частиною якої є також морські перевезення та робота портів, повинна бути збалансована із завданням розвитку українського експорту, модернізації логістичних шляхів, у тому числі – залізниці: колій, рухомого складу та ін. Потрібна презентація практичної складової ухваленої не так давно  стратегії розвитку морських портів, що має бути гармонізована із бюджетними, інвестиційними процесами, тарифними регуляторами», – зазначив лідер ділової спільноти.

    Ділова громада сподівається на більш фахове, ніж прості заяви на публіку, обговорення таких комплексних стратегій для розвитку інфраструктури, повноцінної участі України в міжнародних проектах та залучення інвесторів . 

    e-news.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна.