• Головна / Main Page
  • СТРІЧКА НОВИН / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Імпорт корветів із Туреччини стане точкою неповернення для українського кораблебудування повного циклу

    Опубликовано: 2020-12-22 15:56:19

    Підписана  Україною угода з турецькими компаніями про передачу технологій та виробництво корветів  для потреб української армії – ознака великої кризи у вітчизняному суднобудуванні, що несе в собі загрозу неповернення повного циклу будівництва кораблів.

    Нагадаємо, йдеться про наміри  щодо спільного будівництва з турецькою стороною корветів типу Ada.  Головне судно планується зібрати в Турецькій Республіці, наступні в Україні на базі заводу «Океан», який Анкара вже попередньо включила в «корветну програму». Меморандум передбачає укладення окремих контрактів між сторонами в чітко обумовлені строки та конкретні кроки співпраці.

    Проте в УСПП наголошують: таке рішення – це своєрідний  підпис під відмовою України будувати власні корвети. Зокрема, через незрозумілу позицію кількох урядів підряд, з 2011 року реалізовано тільки 32% будівництва корвету проекту 58250 (серія «Володимир Великий»). Вартість «головного» судна тоді оцінювалася на рівні €250 млн. Вартість серійних корветів очікувалася на рівні €200—210 млн. Виробництво перших же чотирьох кораблів за цією програмою дало б змогу залучити до роботи понад 10 тисяч працівників у різних галузях ОПК на 8-9 років. Втім, навіть озвучене минулоріч рішення президента В.Зеленського продовжити будівництво корветів не знайшло свого практичного продовження. Тим часом технології проекту вже застарівають, потрачені сотні мільйонів гривень фактично намарне.

    «Україна обрала найлегший шлях – відмовитись, по суті, від власного суднобудування  і отримати перспективу часткової локалізації виробництва, хоча і тут потрібні чіткі прорахунки, які ж вигоди власне для української економіки. Туреччина зацікавлена продати нам свій продукт, відтак, перше судно буде виготовлено там (за участі українських спеціалістів), наступні постачатимуться в Україну майже готові із доукомплектуванням на наших верфях». – підкреслив президент УСПП Анатолій Кінах.

    Тут стривожені тим, що Україна відтак може ніколи вже не повернутися до власного кораблебудування повного циклу, втрачається час, подібні угоди сприятимуть втраті і кадрового потенціалу – чи не головного ресурсу вітчизняної промисловості.

    Нагадаємо, влітку УСПП, Антикризова рада громадських організацій України, до якої входить більше сотні промислових, бізнес-асоціацій, відкрито звернулися до глави держави із закликом підтримати національне кораблебудування і реалізувати проект по створенню українських бойових багатофункціональних суден. Були надані відповідні аналітичні дані і розрахунки: при серійному виробництві (не одного тільки судна «Володимир Великий») можна було вийти на позитивний баланс, зважаючи на економічний ефект збільшення кількості робочих місць, фінансове оздоровлення південних регіонів тощо.

    Зазначимо, що вартість Ada близько $ 260, а час від закладки до прийняття на озброєння флоту становить 4 роки. По суті, це ті ж умови, з яких починала Україна будівництво власного корвету, з поправкою на те, що це був повністю український проект із 10-ма тисячами нових робочих місць для кваліфікованих кадрів і суміжних спеціальностей.

    Де гарантії того, що заплативши таку суму, за 4 роки Україна знайде ресурси хоч для часткової локалізації?

    «Підписана із Туреччиною угода щодо виробництва корветів не має глибокого техніко-економічного обгрунтуваня, повністю ігнорує пропозиції промисловців та структурованих ділових об’єднань України, які подавалися в цьому напрямі. Тому вважаємо, що вона несе значні економічні ризики, у тому числі найголовніший – безповоротної втрати вітчизняного повноциклічного суднобудування», підсумували в УСПП і Антикризовій раді громадських організацій.

    Тому тут ще раз закликали уряд і Офіс президента повернутися до більш конкретного обговорення  долі українського суднобудування із представниками галузі та промислово-підприємницької спільноти загалом.

    e-news.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна.