• Главная
  • ЛЕНТА НОВОСТЕЙ
  • АРХИВ НОВОСТЕЙ
  • Фотогалереи
  • Реклама
  • Контакты
  • RSS feed
  • Издается с 5 октября 2004 г.
  • Україна має залишитися авіабудівною державою
    Опубликовано: 2020-02-20 15:10:30

    Наша держава досі входить до унікального клубу країн, що мають можливості повного авіаційного циклу виробництва, таких в світі не більше десятка. Втім, очевидно –  заперечувати глибоку кризу вітчизняного авіапрому вже неможливо: галузь  з 2016 року не випустила жодного серійного літака. І питання не лише в  пошуку інвесторів – відсутня комплексна державна стратегія розвитку авіабудування. Сфера, що могла б приносити мільярдні прибутки, поступово втрачає свій потенціал.

    УСПП та  парламентський комітет з економічного розвитку запланував спільне засідання на базі ДП «Антонов»  для обговорення проблем вітчизняного авіапрому і пошуку рішень виходу з кризи.

    «Разом із представниками парламентських комітетів, на базі держпідприємства Антонов і з залученням представників Уряду, Офісу президента ми маємо запропонувати  засади державної політики з розвитку авіабудування, вийти на підготовку  конкретних програм, з нормативним, ресурсним забезпеченням», – заявив президент УСПП Анатолій Кінах. Представники комітету ВРУ  підтвердили цей напрям спільної з УСПП роботи на розширеному засіданні Антикризової ради громадських організацій та правління УСПП в Києві минулого тижня.

    При цьому діловий союз підкреслює, що український авіапром – це не лише «Антонов», а майже 40 підприємств авіабудівної галузі України, на яких працюють більше 60 тис. кваліфікованих кадрів. Однак Харківський авіаційний завод нині перебуває в процедурі банкрутства. У 2018 році його кредиторська заборгованість перевищила 3 млрд. грн., тут винні працівникам, пенсійному  фонду, за комунальні послуги. ДП «Антонов», правда,  заробляє – але  за рахунок роботи структурного підрозділу «Авіалінії Антонова», перевозячи  великогабаритні вантажі. Однак профільним напрямом  таку роботу не назвеш.

    І подібні  факти свідчать, що нині йдеться про реальну загрозу втрати цілої галузі. Розробка літака і його виведення на ринок – це не менше п'яти років роботи десятків тисяч кваліфікованих фахівців. Одне робоче місце в авіації створює десять в суміжних галузях. Авіабудування – взагалі наукомістка і капіталомістка сфера, яка штовхає економіку вперед, створює платформу для стійкого зростання.

    В попередні роки йшли перемовини про випуск літаків для  Перу, Киргизії, Куби, Індії, Саудівської Аравії, Азербайджану, але вони не призвели до конкретних серійних  замовлень. Однак такі пасажирські літаки, як Ан-140, Ан-148, Ан-158 і транспортний Ан-178, не втратили свою привабливість у покупців, є конкурентоспроможними і можуть стати успішними на ринку середньомагістральних  машин.

    Для того, щоб Україна не зникла з світової мапи літакобудування, необхідно здійснити цілий комплекс заходів. Перше і головне – це інвестиції, а краще – державне замовлення, що знизить собівартість при серійному  виробництві. Крім того, лише одному «Антонову» потрібно $ 300 млн. на модернізацію – літакобудування не може без оновлення, сучасного обладнання, інноваційних конструкторських розробок. Уряд повинен  допомогти у створенні повноцінної лізингової системи, як це прийнято в авіаційному світі. Але поки механізми фінансування не знайдені. Для просування на світові ринки також потрібно мати окрему державну  політику не лише експортної підтримки – експортної експансії.

    Усі великі авіапроекти в світі розвивалися за державної підтримки – і європейський  Airbus, і американський Boeing. В Україні ж постійно нарікають на  хронічну нестачу коштів у держбюджеті. Але якось находять кошти на дорогій імпорт – відбувся контракт на сотні мільйонів доларів на закупівлю 55 французьких вертольотів. Саме їх, і значно дешевше, могло зробити ще одне потужне підприємство галузі – компанія «Мотор-Січ».   З президентом Бразилії нещодавно обговорювалась  купівля військово-транспортних літаків Embraer, які є прямими конкурентами українським.

    «Ми не можемо допустити, щоб занепала та зникла галузь, щоб рухнув імідж українського  літака на міжнародному ринку. Потрібна повноцінна державна стратегія авіабудування, відтворення ефективного механізму фінансування та подальшого розвитку  ресурсоємної, але дуже інноваційної, фундаментальної для всього господарського комплексу країни сфери. Це принципове завдання нинішньої влади та ділової спільноти.  Наполягаємо на конкретних кроках  парламенту,  президенту і уряду з завдання  відродження авіапрому та впровадження в країні сучасної промислової політики», – резюмував Анатолій Кінах.

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    E-NEWS.COM.UA

    Электронная почта проекта: info@e-news.com.ua
    Тел.: +380-50-441-7388
    © E-NEWS.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. За содержание рекламы ответственность несет рекламодатель. Права на информацию принадлежат www.e-news.com.ua.