• Главная
  • ЛЕНТА НОВОСТЕЙ
  • АРХИВ НОВОСТЕЙ
  • Фотогалереи
  • Реклама
  • Контакты
  • RSS feed
  • Издается с 5 октября 2004 г.
  • УСПП пропонує вдосконалити законопроект №1076 про публічні закупівлі
    Опубликовано: 2019-09-17 15:30:16

    Законопроект №1076 «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель» вносить низку корисних новацій, проте не передбачає актуальних змін в проведенні публічних закупівель. Аналіз документу здійснений УСПП та його партнерами: пропозиції ділових асоціацій надходили впродовж минулих тижнів. Діловий союз спрямував відповідного листа голові парламентського комітету з питань економічного розвитку Дмитру Наталусі.

    У ньому йдеться, що ключові зміни у сфері держзакупівель, які сформульовані свого часу експертною радою Національного комітету з промислового розвитку та на впровадженні яких продовжують наполягають національні товаровиробники, так і не знайшли свого відображення в проекті закону.

    Промислова спільнота, безумовно, підтримує намагання законодавця мінімізувати прояви корупції при держзакупівлях, але закликає не забувати, що придбання за кошти державного бюджету, тобто – вітчизняного платника податків – логічно спрямовувати  на підтримку національного товаровиробника, і ця позиція має бути передбачена в законі. Поки що законопроект не містить  будь-яких норм його підтримки,  що відповідало б інтересам української економіки та сприяло розвитку її окремих секторів, у  т.ч. виробництв з виготовлення складної продукції з високою доданою вартістю. Коли вітчизняний товаровиробник позбавлений цього ресурсу, коли весь час виграє  закордонний конкурент, тоді вітчизняний бюджет сприяє наповненню бюджетів інших країн та створенню робочих місць за кордоном. Це не може бути прийнятним для України.   

    У законопроекті 1076 немає положення щодо надання можливості замовникам заключати довгострокові договори на закупівлю товарів. Недосконалість механізму застосування такого критерію оцінки тендерної пропозиції,  як «вартість життєвого циклу»,  може призвести до численних оскаржень, конфліктів та,  як наслідок, зривів торгів. Термін «життєвий цикл» має охоплювати, за оцінкою  промисловців, такі етапи, як маркетингові дослідження, створення або проектування, тестування, сертифікацію дослідних зразків тощо.

    Турбує відсутність затвердженої єдиної/галузевої методики визначення вартості життєвого циклу LCC (Life Cycle Cost). Водночас, запропонована законопроектом норма щодо введення до функцій Уповноваженого органу «розроблення та затвердження примірної методики визначення вартості життєвого циклу» не регламентує строки її затвердження.

    Окрім того, документом не передбачена відповідальність замовника за неналежне виконання умов раніше укладених контрактів, що призводить до надмірних збитків постачальників продукції, які беруть участь у виконанні контракту.

    Відтак, промислова спільнота сподівається, що при підготовці законопроекту до другого читання ці та ін. пропозиції, викладені в листі, будуть розглянуті та враховані.

    Нагадаємо,  10 вересня законопроект №1076  прийнято  Верховною Радою в першому читанні.

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    E-NEWS.COM.UA

    Электронная почта проекта: info@e-news.com.ua
    Тел.: +380-50-441-7388
    © E-NEWS.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. За содержание рекламы ответственность несет рекламодатель. Права на информацию принадлежат www.e-news.com.ua.