Дослідивши матеріали конституційного подання Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, Конституційний Суд України ухвалив провести розгляд справи щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремого положення частини дев’ятої статті 46 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» від 27 лютого 2014 року № 794-VII зі змінами на пленарному засіданні Конституційного Суду України у формі письмового слухання.
Як повідомлялося, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини звернулася до Конституційного Суду України щодо конституційності частини дев’ятої статті 46 Закону України «Про Кабінет Міністрів України». Йдеться, зокрема, про те, що відповідно до вказаної норми закону стенограма засідання Кабінету Міністрів України є внутрішнім робочим документом Кабінету Міністрів України, має конфіденційний характер і використовується для складення протоколу засідання. Стенограма засідання Кабінету Міністрів України надається Верховній Раді України, Президенту України, членам Кабінету Міністрів України на їх запит.
«Визначаючи, що стенограма засідання Кабінету Міністрів України є внутрішнім робочим документом Кабінету Міністрів України, що має конфіденційний характер, частина дев’ята статті 46 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» встановлює абсолютне обмеження права особи на доступ до відповідної інформації», – йдеться у поданні Уповноваженого з прав людини.
Відповідно до частин другої та третьої статті 34 Конституції України кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб – на свій вибір.
Частина третя статті 34 Конституції України встановлює вичерпний перелік підстав, за яких можливе обмеження доступу до інформації. Так, це положення передбачає перелік різних інтересів, за наявності яких можливе обмеження права. Відповідно, і закон має передбачати можливість обмеження інформації винятково в цих інтересах. У разі ж відсутності достатніх та відповідних аргументів щодо необхідності захисту вказаних інтересів шляхом обмеження доступу до інформації, інформація має бути відкритою для суспільства і надаватись на запит у відповідності до встановленого порядку. Проте оскаржуване положення встановлює абсолютне обмеження права незалежно від того, чи вимагають цього захищені інтереси, виключає можливість забезпечувати баланс інтересів в кожному конкретному випадку з врахуванням особи запитувача, характеру інформації, що містить відповідна стенограма, ролі такої інформації в суспільній дискусії щодо значущих для суспільства питань.
Право на інформацію та допустимість його обмеження також передбачаються міжнародно-правовими актами.
Водночас стенограма засідання Кабінету Міністрів України відображає порядок розгляду питань, що мають значення для всього суспільства, позиції членів Кабінету Міністрів щодо цих питань, містить інформацію про дискусії, які мали місце перед прийняттям рішення, аргументи різних посадових осіб на користь та проти прийняття певного рішення. Відповідно, інформація, що міститься в стенограмі засідання Кабінету Міністрів України, є суспільно необхідною, крім випадків, коли буде встановлено, що її оприлюднення дійсно зашкодить інтересам, передбаченим частиною третьою статті 34 Конституції України.
|
Новости рубрики:
Португальский паспорт: почему стоит задуматься о переезде в Лиссабон или Порту
![]() Как изменится рынок международных перевозок в 2025 году? Юрист или адвокат в Киеве: когда нужна помощь и как её получить ![]() Western investor acquires land in Kyiv city center for first time since war ![]() Ukrzaliznytsia investit dans la modernisation de l'Eurogauge Chop-Uzhgorod : contrat de 244 millions d'UAH ![]() Euroclear plant Zahlung von rund 2 Milliarden Euro an den Europäischen Fonds für die Ukraine ![]() Amazon oskarżony o nielegalne zbieranie danych: firma może zostać ukarana grzywną ![]() Подача заявления на гражданство Канады через иммиграционное агентство ![]() |
