З 2010 року слідчі органи порушили щонайменше чотири кримінальні справи, пов’язані із закупівлею 100 вагонів метро у ТОВ «Укррослізинг». Але процесуальні дії слідчих недостатні і неефективні, направлені не на реальне розслідування, а на ускладнення процесу та затягування часу. Про це під час засідання Київради 10 березня заявив голова тимчасової контрольної комісії з питань перевірки виникнення заборгованості за лізинговими контрактами, укладеними між комунальним підприємством «Київський метрополітен» та ТОВ «Укррослізинг», депутат фракції «Об’єднання «Самопоміч» у Київраді Андрій Осадчук.
Прокуратура міста Києва не надала відповіді на депутатське звернення представників комісії щодо порушених кримінальних проваджень. При цьому, за час роботи контрольної комісії було спрямовано 18 звернень, зібрано значний масив документації, матеріалів та свідчень.
«Загалом, уся історія закупівлі 100 вагонів метро у ТОВ «Укрослізинг» сповнена суперечностей, непрозорості, юридичних, організаційних і управлінських дефектів, більшість з яких очевидна з наявних матеріалів», – наголосив він.
Як виявили члени комісії, протягом останніх двох років юридичний супровід врегулювання спірних правовідносин між КП «Київський Метрополітен» та ТОВ «Укррослізинг» здійснювався на дуже низькому рівні. З березня 2014 року не було подано жодних самостійних позовів, не ініційовано жодного кримінального провадження за фактами, що були задокументовані за попередні роки. Юридична стратегія тільки розробляється.
«Зважаючи на складну ситуацію, в якій знаходиться КП «Київський метрополітен» та наявну загрозу арешту його рахунків, виходячи з інтересів громади Києва, до завершення роботи комісії і надання остаточного звіту, звертаємося до Київського міського голови з проханням терміново звернутись до прокурора м. Києва та начальника поліції м. Києва з вимогою суттєво активізувати розслідування існуючих кримінальних проваджень та за наявності підстав відкрити нові кримінальні провадження в розслідуванні питань, що стосуються закупівлі 100 вагонів метро. При цьому важливо вивчити доцільність зміни підвідомчості справ і поставити їх розгляд на особистий контроль», – підкреслив Андрій Осадчук.
Нагадаємо, в грудні 2015 року за ініціативи фракції Самопомочі в Київраді з проекту змін до бюджету-2015 було вилучено питання про виділення ТОВ «Укррослізинг» 200 млн. гривень заборгованості за поставлені ще в 2009 році КП «Київський Метрополітен» 100 вагонів та ухвалено рішення про створення тимчасової контрольної комісії з питань перевірки виконання договору. На думку представників комісії, схема поставки вагонів сумнівна і непрозора. Щодо договору були кримінальні справи, судові процеси, тема неодноразово піднімалась у ЗМІ. Загальна сума боргу КП «Київський Метрополітен» перед ТОВ «Укррослізинг» становить 1.3 млрд. грн.
e-news.com.ua