• Головна / Main Page
  • СТРІЧКА НОВИН / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • УКБС-ВРУ: Хибно стягувати ПДВ залежно від способу переказу коштів

    Опубликовано: 2015-04-30 08:49:28

    Законодавча ініціатива стягнення ПДВ, залежно від способу переказу коштів (готівковою/безготівково), є хибною, економічно необґрунтованою, веде до подвійного контролю з боку держорганів і тому потребує відхилення. Про це заявила Асоціація «Український Кредитно-Банківський Союз», проаналізувавши вплив законопроекту №2448 від 20.03.2015 на функціонування фінансової системи, розвиток безготівкових розрахунків і платіжних інструментів, а також можливі наслідки для Державної скарбниці.

    УКБС вважає помилковим підхід стягувати ПДВ за переказ коштів через платіжні пристрої. Це суперечить принципам оподаткування, порушує встановлену схему оподаткування банківських послуг, веде до подвійного контролю операцій з приймання готівки. Крім того, не відповідає міжнародним стандартам оподаткування. На сьогодні усі банківські послуги, що підлягають ліцензування звільнені від оподаткування ПДВ і це є світовою практикою.

    Так, ст. 196 Податкового кодексу чітко визначено, що не є об'єктом оподаткування ПДВ операції з надання послуг з розрахунково-касового обслуговування, до яких у т.ч. віднесено: операції з приймання готівки для подальшого її переказу; проведення розрахунків клієнтів зі списання та зарахування коштів за всіма видами рахунків; виконання операцій з переказу коштів за допомогою систем дистанційного обслуговування, у т.ч. за допомогою ПТКС з використанням спеціальних платіжних засобів, систем «клієнт-банк», «клієнт-Інтернет-банк», телефонний банкінг, тощо.

    Крім того, УКБС зауважує, що реалізація законопроекту на практиці значно ускладнить адміністрування ПДВ. За даними НБУ на 01.01.2015, в Україні використовувалися понад 64 тис. платіжних пристроїв. За допомогою одного пристрою  кожного дня проводяться сотні операцій. На кожну операцію необхідно скласти накладну і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних. А це понад десятки мільйонів документів щоденно, обробка яких значно збільшить навантаження на електронну систему ДФС, і, як наслідок, вимагатиме додаткових витрат з Держбюджету на її модернізацію.

    Наприклад, один із найбільших банків з розгалуженою мережею платіжних терміналів бере 2 гривні комісії за поповнення рахунків через термінал незалежно від суми платежу. Таким чином,  ПДВ з кожної операції складатиме 40 копійок! І саме на  такі копійчані операції потрібно буде витрати час на складання податкової накладної, реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних, відображення в бух обліку та звітах, з наступним контролем двома державними органами.  А кількість таких операцій складає мільйони. Тому, з врахуванням витрат бізнесу та фіскалів, економічний ефект від запровадження цих новацій буде для держави від’ємним.

    «Також проектом оголошена мета – контроль за переказами. Але відносини у сфері оподаткування вже достатньо врегульовані законодавством. Зокрема, інформація про кожну операцію з приймання готівки відображається у системі автоматизації банків                 згідно закону «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні». НБУ у повному обсязі контролює додержання банками норм з регулювання обігу готівки в нацвалюті і це є виключним правом регулятора,– зауважує Генеральний директор Асоціації «Український Кредитно-Банківський Союз» Галина Оліфер. – Крім того, недоцільно вносити до ПКУ зміни для введення податків, що не стануть бюджетоутворюючими, оскільки наразі Мінфін готує нову редакцію Податкового кодексу».

    e-news.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна.