ДП «Антонов» потребує негайної державної підтримки. Бюджетоутворююче унікальне авіапідприємство, яке тримає всю галузь вітчизняного авіабудування в Україні, виробляє високотехнологічну продукцію з високою доданою вартістю, має гігантський науково-технічний потенціал, має за державного сприяння долати труднощі, повноцінно функціонувати, розвиватися і впевнено дивитися в завтрашній день. Про це заявив президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах після відвідування підприємства та зустрічі з його керівництвом.
«Зараз державна промислова політика має бути направлена на те, щоб зберегти наші унікальні, високотехнологічні підприємства, так як ДП «Антонов». Сама по собі галузь авіабудування надзвичайно складна, це виробництво тривале у часі і пов’язане сотнями кооперативних, зокрема і закордонних зв’язків. У «Антонова» це, головно, були зв’язки з Росією, відтак необхідно спрямувати зусилля на допомогу з диверсифікацією експорту, допомогти збереженню науково-технічного, кадрового потенціалу», – зауважив А.Кінах.
Тим часом «Антонов» має величезні потужності, щоб виробляти такі затребувані на світовому ринку середньо магістральні літаки, як Ан-148, Ан-140, славнозвісний Ан-124 Руслан, власним коштом на заводі готові модернізувати вантажний літак Ан-178, нині дуже затребуваний на ринку.
«Антоновці готові працювати щосили і вкладати кошти підприємства у розвиток галузі, але наголошують, що без унормування бізнес-клімату в Україні це майже неможливо. Авіабудування – дуже специфічна галузь, однак до неї застосовуються все ті ж надвисокі податки і збори, штрафні санкції, відсутні будь-які програм з підтримки галузі, відсутній доступ до кредитів. А поміж тим галузь потребує виваженої податкової, кредитної, валютно-курсової політики, продуманого державного протекціонізму на внутрішньому і на зовнішніх ринках», – зауважив президент УСПП.
Велику тривогу у робітників «Антонова» викликає законопроект щодо запровадження додаткового ввізного мита на імпортні товари у розмірі 5-10%. Адже, у разі ухвалення цього законопроекту, з огляду на високий рівень кооперативних зв’язків виробництва, це відразу відобразиться на вартості продукції «Антонова», а тому – на його конкурентоспроможності.
«Також викликає занепокоєння той факт, що з згідно з останніми податковими новаціями, підприємство має сплачувати величезні рахунки за землю, на якій розташовані його цехи, випробувальні злітні смуги, виходячи з специфіки виробництва. Сума, яку воно має сплачувати до бюджету, може зруйнувати його фінансову систему», – констатував А.Кінах.
За його словами, проблеми ДП «Антонов» УСПП виноситимуться на порядок денний засідання Антикризової ради, яка відбудеться 5 лютого 2014 року спільно з керівництвом Державної фіскальної служби України. УСПП домагатиметься, щоб щодо авіабудівництва було ухвалено спеціальні рішення, спрямовані на підтримку авіа галузі, та ще в першому кварталі 2015р. внесено відповідні зміни до державного бюджету.
e-news.com.ua