• Головна / Main Page
  • СТРІЧКА НОВИН / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Бизнес на крови - недопустим: как зарабатывают на революции

    Опубликовано: 2014-06-09 13:56:44

    Революція закінчилася, Майдан розійшовся, пам'ять про події залишається в головах, душах, і не тільки там. Дехто зробив із нещодавно пережитих Україною подій бізнес: екскурсії, сувеніри тощо.

    Після запиту «Євромайдан» » один із популярних сайтів інтернет-оголошень видає такі відповіді, як «магніти», «календарі», «каски», «фотографії». Можна зустріти креативні пропозиції типу магніту на холодильник у вигляді коктейлю молотова з назвою «Коктейль Грушевського», листівки з алфавітом євромайданівця та екскурсії місцями революційних дій.

    Ціна послуг надзвичайно різна. Найдешевшим буде придбати магніт: його вартість становить 3-10 гривень. Тут вони на будь-який смак: плоскі, 3Д, зроблені з фото, з українського символікою і т.д. Найдорожче обійдуться картини (500-5000 гривень). А найбільше заробити можна на продажі доменів, у яких зустрічається слово «майдан» – до 45 000 гривень.

    Дизайнер Олексій Ніколаєнко створив календар «Євромайдан». Надрукував його тиражем близько 10 тисяч. «Мені хотілося якось долучитися до подій на Майдані. Це мій особистий внесок. Ідея виникла ще на початку лютого, коли почалося активне протистояння на Грушевського. Частина світлин – це особисті фото, частина взята з відкритих джерел. Ми зазначили на сайті, що цей календар – чудовий подарунок для міністра. Я вважаю, що він мусить висіти у кожному міністерському кабінеті, щоб наші можновладці пам’ятали, якщо працюватиме знову така схема, як була, події можуть повторитися і буде новий Майдан. Як казав один мій знайомий з Криму: «Хлопці гинули не за те, щоб керівники лишилися у своїх кріслах». Наш календар – проект не комерційний, реалізуємо ми його частково. Здебільшого ми робили його для того, щоб люди, які не були в Києві, дізналися про те, що тут відбувалося. Я розумію, що деяким людям ще боляче на це дивитися, але є й такі, кому цікаво», – розповідає автор.

    Художниця-самоучка Марина була на Майдані з першого дня і досі час від часу допомагає там як волонтер. Дівчина продає каски з розписом, але не ганяється за прибутком:. «Каски продаємо по 200 гривень. Ці гроші я збираю на лікування одного хлопця, у нього проблеми з очима після подій на Майдані. Продаж касок – це лише один із способів, яким ми намагаємося назбирати грошей йому на операцію».

    Ольга займається торгівлею сувенірів на Хрещатику вже близько двох років. Змінити наповнення на товарному розкладному столі її «змусила» революція. Жінка розповідає, що попит на такі речі зараз найбільший. Кожен турист хоче провести частинку Євромайдану із собою додому. Трагічні зображення на фото листівках її зовсім не бентежать: «Це життя. Виживає хто як може та на чому може».

    А от студент Олександр втратив роботу ще на початку революції. Йому нічого не залишалося, як знайти тепер новий спосіб заробітку. Хлопець був активним учасником київських подій і тому вирішив ділитися зі своїми враженнями про пережиті місяці. Олександр проводить екскурсії місцями вуличних протистоянь, героїчних смертей та нової історії. Вартість такої послуги – 90 гривень на годину. «Я розповідаю про причина Євромайдану. Про те, як розвивалися події, про дислокацію сил, про те, де відбувалися протести та найгарячіші сутички, про спроби розгону Майдану. Я й сам був на Майдані під час штурмів, тому можу поділитися і власним досвідом, як очевидець. Замовляють екскурсії переважно росіяни і люди з південних регіонів України. Всього поки мав 5 замовлень», – розповідає хлопець.

    Засновник сайту «Рукотвори» Богдан Гдаль у такому випадку радить зробити сувеніри більш нейтральними: «Треба відійти від фотографії та буквальної передачі згадок про ці події. Можна звернути більше уваги на мистецький підхід, де художник створює інтерпретацію подій, передає своє бачення і на основі цього створює сувенірний продукт. Тут важлива якісна і непряма подача. Я не можу точно сказати, що це має бути. Я бачив лише побіжно кілька прикладів магнітів, які продавалися безпосередньо на Майдані. Коли бачиш фотографії, які використані де тільки можна, і які знову копіюються – це не надто добре. Але не варто забороняти людям використовувати тему Майдану чи якось їх обмежувати. У мистецькій культурі будь-яка заборона посилює увагу до того, що обмежено правом. Споживач у ринковому середовищі сам відкидає те, що не має мистецької енергії і шукає те, що має. Самі люди вирішать що треба купувати, а що не варте уваги. Якісні речі матимуть попит».

    Наявність подібних сувенірів не надто радує самих учасників подій. Більшість вважає, що пройшло надто мало часу, щоб сприймати їх як щось минуле, і тим більше – заробляти на них.

    Бізнес на крові – неприпустимий, і це мають зрозуміти, як ті, хто продає, так і ті, хто купує. Проте зважаючи на останні заяви на недільному віче зі сцени Майдану, з наступного тижня продавати і купувати на території наметового містечка буде заборонено.

    Олеся Савенко

    e-news.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна.