Міністерство транспорту та зв`язку України різко негативно оцінює намагання колишнього керівника Служби безпеки України втягнути Мінтрансзв`язку у політичний скандал.
Нагадаємо, сьогодні екс-голова СБУ Александр Турчинов звинуватив Євгена Червоненка у „безплатній віддачі портів”. У якості приклада Турчинов навів Іллічівський порт, де, за його словами, „контейнерний термінал безкоштовно – я підкреслюю, безкоштовно, без рішення Фонду держмайна! – переданий приватному підприємству.”
Зазначене звинувачення абсолютно безпідставне та ґрунтується на неперевірених фактах та жалобах окремих профспілкових діячів, які намагаються впливати на господарську та фінансову діяльність порту. Дійсно між Іллічівським портом та ЧП „Укртрансконтейнер” (яке входить в групу „Національна контейнерна компанія” - провідний російський оператор контейнерних терміналів) укладено договір про спільну діяльність. Зазначеною угодою передбачено реалізація програми по збільшенню пропускної спроможності порту до рівня 4 млн. контейнерів на рік. Окремими пунктами договору чітко прописано, що зазначена спільна діяльність порту і інвестора відбувається без створення окремої юридичної особи. Крім цього, в угоді зазначено, що майно порту не змінює правового статусу і залишається у державній власності.
Одночасно інвестор приймає на себе зобов’язання інвестувати у розвиток портової інфраструктури (крани, тилова техніка тощо) 495 млн. доларів США. Із зазначено суми 51 млн. буде інвестовано в цьому році у реконструкцію причалів і придбання нових перевантажувачів.
Важливими пунктами угоди визначені соціальні гарантії робітників. Зокрема, вже відбувається підвищення до 20 відсотків заробітної плати, а також розпочато роботу щодо поліпшення їхніх умов праці та побуту.
Як тільки нове керівництво почало наводити у портах порядок, розбиратися та знищувати злочинні тіньові схеми розкрадання народного майна і грошей, що складалися роками, одразу ж почали тиснути на Міністерство і пішли „ходоки” до всіх інстанцій.
„Перед тим як надати згоду на укладання спільного договору з ЧП „Укртрансконтейнер”, Мінтрансзв`язком була проведена перевірка його доцільності,” – також зазначив Є. Червоненко. Два тижні тому за ініціативою Мнітрансзвязку (до всіх політ заяв) проведена нарада за участі представників СБУ, ГоловКРУ, Фонду держмайна, КРУ Мінтрансу за результатами якої було вирішено провести додаткову перевірку доцільності угоди та звернутися до додаткових незалежних аудиторів.
Звератємо увагу, що оцінка внеску порту у спільну діяльність проводилась за участю Фонду держмайна, який підтвердив її відповідність вимогам нормативно-правових актів з питань оцінки майна. Розподіл прибутку буде проводитись за фактичними внесками сторін. Але, ще раз підкреслюємо, що передачі майна з держвласності у приватну договором не передбачено і фактично не існує.
„Я завжди працював принципово і відкрито, за що отримував подяки від колишнього Прем`єр-міністра. Краще б СБУ допомогло мені, коли я боровся проти спроб „прихватизувати” акваторію Феодосійського порту, коли воївав за створення єдиного вікна в Одеському порту, згідно програми „Контрабанда-стоп!” (що дало можливість знизити термін оброки контейнерів з 27 годин до 1,5 і збільшило за 1 півріччя 2005 року контейнерообіг на 23%) або коли рятував від штучного банкрутства та розкрадання Державне підприємство Чорноморсько-Азовське виробничо-експлуатаційне управління морських шляхів, яке за своєю природою не може бути банкротом, зате має величезну кількість судів, які ми зараз збираємо по всьому світу.”,- сказав Є.Червоненко.
Міністерство транспорту та зв`язку України
Прес-служба
01135, м. Київ-135, пр. Перемоги,14
т. 271 49 60, 61, факс 271 49 63
т. 271 49 60, 61, факс 271 49 63