Про це повідомив заступник Міністра транспорту та зв'язку України Семен Кроль під час чергової наради з питань врегулювання внутрішніх автотранспортних перевезень та налагодження системності в роботі автомобільного транспорту. На нараду було запрошено керівників та відповідальних співробітників підрозділів Мінтрансзв’язку, які опікуються питаннями автомобільних пасажирських перевезень, а також громадських організацій, які об’єднують перевізників.
На початку наради Семен Кроль зазначив, що віднедавна українська автотранспортна галузь працює вже у новому вимірі – адже набула чинності нова редакція Закону України «Про автомобільний транспорт». „Це вже європейський закон, який дає можливості для ефективного та сучасного державного регулювання в галузі, зокрема, для усунення з українських автошляхів тих перевізників, які працюють поза правовим полем”, – зазначив пан Кроль. Проте прийняття Закону – це лише 10% необхідної роботи. 90% - це понад 50 підзаконних нормативних актів, які необхідно розробити, узгодити та прийняти задля того, щоб закон запрацював на повну силу. Серед цих 50-ти існує перелік з 19 першочергових нормативних актів – таких, як постанови Кабміну та накази Мінтрансзв’язку, порядок та терміни розробки і прийняття яких вже підписано заступником міністра. До першочергових належать нормативні акти, які регулюватимуть та установлюватимуть порядок здійснення технічного контролю автотранспортних заходів, сертифікації автомобілів, остаточно врегулюють та затвердять процедуру ліцензування перевізників, узаконять національний реєстр автотранспортників, які здійснюють перевезення пасажирів та вантажів, урегулюють цілий блок питань, пов’язаних із діяльністю таксомоторних компаній тощо.
Заступник Міністра транспорту та зв'язку України зробив акцент на необхідності встановлення прозорості в роботі автомобільного транспорту, чіткому визначенні кола проблем, які наразі існують, та їх оперативному розв’язанні. Семен Кроль повідомив, що за дорученням Міністра транспорту та зв'язку України Віктора Бондаря, у стислі строки буде розроблено складові нової системи управління автотранспортною галуззю.
З цією метою заступник Міністра транспорту та зв'язку України запропонував провести детальне вивчення маршрутів по Україні в кожному напрямку: визначити кількість автобусів та їх комфортність, перевірити наявність у перевізників необхідної ліцензії на перевезення пасажирів, перевірити стан автостанцій, вивчити пасажиропотік тощо.
Загалом протягом квітня-травня 2006 року Міністерство транспорту та зв'язку України разом з Головавтотрансінспекцією планує здійснити ряд заходів, спрямованих на покращення якості пасажирських перевезень автомобільним транспортом. Оглядаючи складові процесу автобусних перевезень, Семен Кроль піддав різкій критиці механізм конкурсів на право здійснення роботи на маршрутах. За його словами, маршрути необхідно виносити на конкурс лише після проведення ґрунтовного аналізу конкретних маршрутів. Що ж до проведення самого конкурсу та визначення на ньому переможців, то процес має проходити максимально відкрито - без хабарів, торгівлі маршрутами чи лобіювання членами конкурсного комітету приватних інтересів. З цією метою вирішено до складу конкурсного комітету включати не тільки співробітників державних структур, але й представників громадських організацій - профспілкок чи асоціацій перевізників.
Наразі для боротьби з нелегалами заступник Міністра транспорту та зв'язку України Семен Кроль дав доручення здійснити комплексу перевірку всіх автомобільних перевізників: визначити власника, наявність в нього відповідної ліцензії на перевезення, маршрути, якими курсує транспортний засіб. Окрім того, від сьогодні Міністерство транспорту та зв'язку України має значні важелі впливу на нелегалів - закон суттєво підвищив відповідальність за перевезення поза межами законодавства, штраф за які досягає 1700 грн.
Торкнувся заступник міністра транспорту та зв’язку й проблеми функціонування автостанцій. Оскільки нова редакція Закону „Про автомобільний транспорт” передбачає ліцензування цих об’єктів, Головавтотрансінспекція має чітко прописати процедури контролю діяльності автостанцій та механізми впливу на них – з метою приведення ситуації у відповідність до чинного законодавства.
Дані заходи повинні стабілізувати пасажирські перевезення, підвищити їх якість та активізувати боротьбу з нелегальними перевізниками. Обласним інспекціям буде дано завдання щоквартально звітувати про виконану роботу – це забезпечить повну картину здійснення автотранспортних перевезень.
Прес-служба МТЗУ