Загальна кількість платіжних карток в Україні за 2020 рік зросла на 8% до 73,4 млн.
Банківську платіжну картку має право використовувати лише особа, чиє ім’я, прізвище та підпис вказані на ній. Про це йдеться у роз'ясненні Фонду гарантування вкладів фізичних осіб.
"Використовувати картку не можна навіть за довіреністю. Тільки у випадку емісії додаткової картки для довіреної особи", – йдеться у повідомленні.
Правила безпеки
Підписуючи договір з банком, клієнт погоджується, що усі паролі та sms-коди зберігатимуться ним в секреті від третіх осіб. Це – обов’язок власника картки.
Варто пам’ятати, що працівники банків ніколи не запитують тризначний номер зі звороту картки, PIN-код до картки, sms-коди від банку та паролі.
Коли людина отримує платіжну картку, вона підписує договір з банком, де чітко це вказано.
Власник картки зобов'язується:
- не зберігати PIN-код разом з карткою або в легкодоступних для третіх осіб місцях;
- не писати PIN-код на картці;
- не розголошувати цю інформацію навіть членам сім’ї;
- не передавати картку та PIN-код в користування третім особам.
"Тримати в секреті тризначний номер зі звороту картки, PIN-код до картки, sms-коди від банку – це не лише запорука безпеки ваших коштів, а ще й обов’язок перед банком", – зазначають у ФГВФО.
Скільки платіжних карток в Україні
Загальна кількість платіжних карток в Україні за 2020 рік зросла на 8% до 73,4 млн. Із них 55,1% (40,4 млн) використовувалися в останньому місяці 2020 року для здійснення видаткових операцій.
Загальна кількість операцій (безготівкових та з отримання готівки) з використанням платіжних карток, емітованих українськими банками, за 2020 рік становила 5 997,1 млн, а їх сума – 3 957,3 млрд грн.
У порівнянні з 2019 роком кількість таких операцій зросла на 18,6%, а сума – на 10,6%.
Кількість безготівкових операцій із використанням платіжних карток у 2020 році збільшилася на 25% у порівнянні з 2019 роком та становила 5 211,2 млн, а сума – на 23% та досягла 2 208,7 млрд грн.
Кількість операцій з отримання готівки у 2020 році зменшилася на 11,7% у порівнянні з 2019 роком, а сума – на 1,7%.
Куди звертатися у разі порушення фінустановою прав власника картки
Якщо фінустанова порушує права споживача фінансових послуг – власника платіжної картки, необхідно звернутися до Національного банку.
Це можна зробити так:
- написати до чат-боту "НБУ Контактний центр" в месенджерах (Viber або Telegram);
- зателефонувати до контакт-центру НБУ за номером 0 800 505 240;
- заповнити онлайн-форму для звернень на сайті НБУ за посиланням http://surl.li/msgv.
e-news.com.ua