Морозиво - найпопулярніший літній десерт не лише в Україні, але в світі. Його унікальність у відсутності вікового обмеження, що і робить даний ринок конкурентним. Споживчі вподобання щоріч стають більш вибагливими, що слугує потужнім стимулом для виробників у смакових пропозиціях. Про динаміку на вітчизняному та останні тенденції світового ринку, читайте в огляді аналітика UFEB, Олександри Кищук.
Згідно з даними Державної служби статистики, загальний обсяг вітчизняної пропозиції у 2018 році склав 153 тис.т, що на 1,2% менше ніж у 2017 році (155 тис. т). Як і більшість продуктів, морозиво має свою сезонність виробництва, яка залежить від споживчого попиту, а саме травень-серпень, тоді як виробництво у вересені-грудні є найнижчим.
Загальний обсяг виробництва даного десерту в першому кварталі 2019 року склала 26,1 тис. т , що на 21,7% перевищує обсяг у січні-березні попереднього року (20,8 тис. т), але однозначно про зростання обсягу виробництва у поточному році можна буде говорити у липні-серпні.
Українські обсяги експорту морозива далекі від показників головних гравців, таких як Німеччина (169 тис. т), Франція (144,9 тис. т) та Бельгія (142,7 тис. т). Згідно з даними Державної митної служби, у минулому році вітчизняні виробники відвантажили 6,1 тис. т морозива на загальну вартість 13,3 млн USD, що на 17,6% у обсязі та на 19,5% у грошовому еквіваленті перевищують показники 2017 року. Основними покупцями є Молдова – 26%, РФ – 22,7% та Ізраїль – 14,5%. Ці ж країни купують найбільше і у поточному році.
Імпорт, в свою чергу, досить млявий і у 2018 році був у 20 разів нижчим за експорт (6,148 тис. т проти 296 т). Ситуація у поточному році залишилась незмінною (1,9 тис. т проти 56 т).
Головними споживачами даного десерту на світовому ринку є країни ЄС, а саме Німеччина, Велика Британія, Нідерланди, Франція та Іспанія. Щоб утримувати зацікавленість на даних ринках, світові виробники представляють ряд смакових новинок. Найпопулярнішими серед них є тренд, « смак дитинства» (конусоподібні стаканчики, начинка з карамелі та зефіру). На заміну фруктовим начинкам, які так звикли обирати споживачі прийшли овочеві (буряк, гарбуз та морква), серед веганів найбільше користується популярність морозиво з авокадо. На ринку США набуває популярності морозиво з великим вмістом білку, адже окрім смакового задоволення, сучасний споживач турбується про корисні властивості десерту.
Инф. ukrainian-food.org
e-news.com.ua