На початку цього тижня проект державного бюджету на 2019 рік вже внесли в Верховну Раду України для другого читання. В уряді наполягають, що він має бути прийнятий до 1 грудня, «саме так Україна отримає доступ до ресурсів МВФ, ЄС, СБ, щоб забезпечити стабільність і обслуговування боргу». Це є слушним моментом, оскільки практично третину доходної частини бюджету, майже 420 млрд. грн., треба наступного року направити на виконання боргових зобов'язань за внутрішнім і зовнішнім боргом. Однак хиба цім обмежується зміст «фінансової конституції» країни, хіба не тут мають бути закладені головні параметри соціально-економічного зростання? Таку думку висловили в УСПП, Антикризовій раді громадських організацій, констатуючи, що особливих змін проект держбюджету порівняно з варіантом до першого читання не зазнав.
«Порушені законодавчі вимоги нашої держави – бюджет представлений без програми соціально-економічного розвитку на наступний рік. Немає програми – немає стимулів для розвитку реального сектору економіки, підприємництва, промисловості, в тому числі кредитування, податкових, регуляторних покращень, підтримки інвестиційної, експортної політики, заходів щодо захисту прав власника, інвестора. Це не бюджет розвитку, а бюджет проїдання, «тупотання на місці». Зростання ВВП на 3% для України – по суті, консервація кризи. Наразі, з огляду на борги, потребу модернізації виробництв, забезпечення достойного рівня життя громадян, потрібно мінімум 6-8% щорічного росту. Ділова спільнота, громадські об’єднання бізнесу підготували системні пропозиції «Платформа економічного патріотизму», які здатні забезпечити зростання. Вони гідні стати основою як комплексної соціально-економічної програми держави на наступний рік, так і національної середньострокової стратегії економічного розвитку», – говорить президент УСПП Анатолій Кінах.
Натомість запропонований варіант бюджету залишить все як є, якщо не підштовхне відставання України від розвинутих держав світу, що вступають в стадію четвертої промислової революції з її інноваційно-технологічним укладом. Сировинна економіка ніколи не здатна генерувати необхідну кількість технологічних робочих місць, створювати для свого населення високу якість життя – на відміну від індустріальної.
«Стрімко зростає трудова міграція – саме через недосконалу економічну політику, коли ставка в державі робиться на сировинний експорт, а високотехнологічні галузі залишились без стимулів для розвитку. Вкрай поглиблює проблему демографічна криза, яка характеризується такими цифрами держстату: в 2018 р.(січень-вересень) на 100 померлих припадає всього 59 народжених, більше половини! За таких небезпечних умов в проекті бюджету передбачено фінансування всього 52% від потреб сфери охорони здоров’я, зовсім не йдеться про програми призупинення трудової міграції, відродження трудового потенціалу. Ми говоримо про найсерйозніші питання, які покликані не просто задовольнити вимоги МВФ, а дати відповідь, чи буде існувати держава Україні у найближчі десятиріччя?», – констатує Анатолій Кінах.
На думку промислової спільноти, настрої законотворців мають бути спрямовані не на пришвидшення ухвалення закону про бюджет-2019 заради доступу до ресурсів міжнародних фінансових інституцій, а на внесення змін у проект документу щодо економічного розвитку, підтримки комплексних системних програм індустріального відродження, пожвавлення малого та середнього бізнесу тощо. «Політику запозичень так само треба міняти: вона має бути спрямована на зростання конкурентоспроможності національної економіки, досягнення значної доданої вартості вітчизняного продукту, ріст фінансового результату, за рахунок якого і будуть віддаватися попередні борги», – вважає лідер УСПП.
|
Новости рубрики:
Die Werchowna Rada der Ukraine hat neue Regeln für die Ausstellung von Reisepässen im Ausland verabschiedet
Die Regierung beschloss, die Fristen für den Aufschub vom Militärdienst zu verlängern Die Ukraine weigert sich aufgrund eines Verstoßes gegen das Völkerrecht, Putin als gewählten Präsidenten der Russischen Föderation anzuerkennen Changements à la commission médicale militaire : ce qui va changer à partir du 4 mai Україна та Велика Британія: Партнерство на 100 років New perspectives for veterans: benefits and employment opportunities Retour des Ukrainiens de l'UE : décisions du gouvernement et perspectives Risks and prospects of the new draft law on gambling in Ukraine |