21 ноя, 15:51
На початку цього тижня проект державного бюджету на 2019 рік вже внесли в Верховну Раду України для другого читання. В уряді наполягають, що він має бути прийнятий до 1 грудня, «саме так Україна отримає доступ до ресурсів МВФ, ЄС, СБ, щоб забезпечити стабільність і обслуговування боргу». Це є слушним моментом, оскільки практично третину доходної частини бюджету, майже 420 млрд. грн., треба наступного року направити на виконання боргових зобов'язань за внутрішнім і зовнішнім боргом. Однак хиба цім обмежується зміст «фінансової конституції» країни, хіба не тут мають бути закладені головні параметри соціально-економічного зростання? Таку думку висловили в УСПП, Антикризовій раді громадських організацій, констатуючи, що особливих змін проект держбюджету порівняно з варіантом до першого читання не зазнав.
«Порушені законодавчі вимоги нашої держави – бюджет представлений без програми соціально-економічного розвитку на наступний рік. Немає програми – немає стимулів для розвитку реального сектору економіки, підприємництва, промисловості, в тому числі кредитування, податкових, регуляторних покращень, підтримки інвестиційної, експортної політики, заходів щодо захисту прав власника, інвестора. Це не бюджет розвитку, а бюджет проїдання, «тупотання на місці». Зростання ВВП на 3% для України – по суті, консервація кризи. Наразі, з огляду на борги, потребу модернізації виробництв, забезпечення достойного рівня життя громадян, потрібно мінімум 6-8% щорічного росту. Ділова спільнота, громадські об’єднання бізнесу підготували системні пропозиції «Платформа економічного патріотизму», які здатні забезпечити зростання. Вони гідні стати основою як комплексної соціально-економічної програми держави на наступний рік, так і національної середньострокової стратегії економічного розвитку», – говорить президент УСПП Анатолій Кінах.
Натомість запропонований варіант бюджету залишить все як є, якщо не підштовхне відставання України від розвинутих держав світу, що вступають в стадію четвертої промислової революції з її інноваційно-технологічним укладом. Сировинна економіка ніколи не здатна генерувати необхідну кількість технологічних робочих місць, створювати для свого населення високу якість життя – на відміну від індустріальної.
«Стрімко зростає трудова міграція – саме через недосконалу економічну політику, коли ставка в державі робиться на сировинний експорт, а високотехнологічні галузі залишились без стимулів для розвитку. Вкрай поглиблює проблему демографічна криза, яка характеризується такими цифрами держстату: в 2018 р.(січень-вересень) на 100 померлих припадає всього 59 народжених, більше половини! За таких небезпечних умов в проекті бюджету передбачено фінансування всього 52% від потреб сфери охорони здоров’я, зовсім не йдеться про програми призупинення трудової міграції, відродження трудового потенціалу. Ми говоримо про найсерйозніші питання, які покликані не просто задовольнити вимоги МВФ, а дати відповідь, чи буде існувати держава Україні у найближчі десятиріччя?», – констатує Анатолій Кінах.
На думку промислової спільноти, настрої законотворців мають бути спрямовані не на пришвидшення ухвалення закону про бюджет-2019 заради доступу до ресурсів міжнародних фінансових інституцій, а на внесення змін у проект документу щодо економічного розвитку, підтримки комплексних системних програм індустріального відродження, пожвавлення малого та середнього бізнесу тощо. «Політику запозичень так само треба міняти: вона має бути спрямована на зростання конкурентоспроможності національної економіки, досягнення значної доданої вартості вітчизняного продукту, ріст фінансового результату, за рахунок якого і будуть віддаватися попередні борги», – вважає лідер УСПП.
Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/449549.html
Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua