• Головна / Main Page
  • СТРІЧКА НОВИН / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Міністерство фінансів проти біопалива

    Опубликовано: 2006-02-02 15:29:00

    Питання заміни нафти та природного газу на нетрадиційні види палива вже давно є дискусійними в українському суспільстві. Але реальних кроків щодо використання їх у виробництві ніхто не робив, адже усі намагання науковців отримати на це згоду уряду закінчувалися нічим. Не дивлячись на це, вітчизняні науковці і виробники вважають, що майбутнє вітчизняного нафтохімічного ринку за біопаливами, і продовжують свою діяльність у напрямку розробки та організації виробництва добавок на основі біоетанолу на вітчизняних та східно-європейських НПЗ. Про це повідомив співвласник нафтохімічного заводу «Галол», член робочої групи по розробці нормативно-правових документів розвитку біопалива Євген Пущик.

    За його словами, виробництво біологічних видів палив (біоетанол, біодизель, біогаз і т.д.) є пріоритетним напрямком у світовій нафтопереробці. Україна, на жаль, значно відстає в цій галузі від країн європейського союзу. Основними причинами, на його думку, є недосконалість вітчизняної нормативно-правової бази в сфері регулювання виробництва біопалив та нафтохімії, а також її невідповідність європейським стандартам. Окрім того, немає ефективних структур, які б розвивали та координували ринок біопалив та нафтохімії. Негативну роль також відіграє лоббі певних фінансово-промислових груп в парламенті та непрофесійний підхід до цієї проблеми чиновників міністерств.

    Верховною Радою 22 грудня 2005 року був прийнятий Закон України, що мав забезпечити повноцінне функціонування сектору бензинів моторних сумішевих, однак Президент України накладає на нього вето. Після опрацювання та врахування пропозицій Президента, 19 січня 2006 року Закон повторно розглядається на засіданні Верховної Ради і вдруге підтримується народними депутатами, але за ініціативою Міністерства фінансів знову ветується Президентом.

    Як повідомляє Євген Пущик, вже в цьому році в місті Сумгаїт (Азербайджан) буде організовано виробництво ефіру етил-трет-бутилового, в основі якого є український біоетанол. Для виробництва 20 тис. біодизеля «Галолу» потрібно буде 60 тис. тонн рапсу, врожайність якого складає 1,5 центнера з гектара. Вироблений продукт буде використовуватись при виробництві високооктанових бензинів.

    Вказаний проект є пілотним інноваційним проектом на теренах СНД в галузі нафтопереробки та нафтохімії і буде здійснюватися українською компанією «ФК-груп» (нафтохімічній завод «Галол») та азербайджанською науково-виробничою фірмою «Турал-110». Проект підтримується Посольством України в Азербайджанській республіці та Міністерством економічного розвитку Азербайджану.

    Слід зазначити, що ринок добавок до бензину у 2004 році оцінювався у 180 млн. долл. США. При цьому, українські НПЗ на 80% залежать від російських постачальників нафти, і на 75% залежні від російських добавок до бензинів.

    Є. Пущик зазначив, що досі не розроблена відповідна технічна документація, не проведені дослідно-експлуатаційні випробування біодизелю.

    На думку Пущика, заява міністра аграрної політики Олександра Баранівського про початок будівництва двох заводів по виробництву біодизелю є сумнівною. Оскільки, перш ніж будувати заводи, необхідно відпрацювати всі технологічні аспекти виробництва біодизелю, щоб зменшити фінансові ризики.

    Він вважає за необхідне розпочати в Україні пілотний проект виробництва біодизелю на базі однієї з установок нафтохімічного заводу «Галол», після її часткової реконструкції. Це б дозволило вже з урожаю ріпаку 2006 року виробити близько 15 тис. тонн біодизелю.

    Виходячи з досвіду східно-європейських країн, цей проект доцільно було б організувати разом з нафтопереробним заводом, який би був споживачем біодизелю. Для ефективного розвитку та функціонування ринку біопалив, що сприятиме розвитку сільського господарства, а також зменшення залежності нашої країни від імпортованих енергоносіїв доцільно розробити та прийняти, за прикладом країн ЄС, закон «Про ринок біопалив», взявши за основу Директиву 2003/30/ЄС від 8 травня 2003 року.

    Враховуючи те, що Україна щорічно споживає близько 5 млн. тонн бензинів та 6 млн. тонн дизельного палива, використання 5% біоетанолу і 15 % ЕТБЕ дозволить зменшити використання бензинових компонентів нафтового походження в середньому на 400 тис. тонн, а використання 5% біодизелю дозволить зменшити використання дизельних компонентів на 300 тис. тонн, що в свою чергу зменшить обсяги використання імпортної нафти.

    Використання екологічних видів палива, які відповідають вимогам ЄС, дозволить українським нафтопереробним заводам скористатися пільгами Кіотського протоколу в рамках «Конвенції ООН про зміну клімату», а отже і збільшити обсяг інвестицій вкрай необхідних на реконструкцію НПЗ. З метою розвитку ринку біопалив він пропонує на базі нафтохімічного заводу «Галол» за участю провідних наукових установ в галузі нафтопереробки та нафтохімії, а також фінансових установ створити технопарк «Бионефтехимия» з Українським науково-дослідним інститутом нафтової промисловості «МАСМА» і Національним університетом «Львівська політехніка».

    Він також повідомив, що нафтохімічний завод «Галол» (Дрогобич, Львівська область) має намір розпочати випуск біоетанолу і біодизелю в 2006 році. Вартість проекту, включаючи реконструкцію однієї з установок заводу, складе мільйон доларів. За словами Є. Пущика, компанія має намір залучити ці кошти у вигляді кредиту і зараз веде переговори з декількома банками, назви яких поки не оголошує. «Галол» планує випускати 20 тис. тонн біодизеля і 6 тис. тонн біоетанолу в рік.

    Наталія Погосова,

    кореспондент

    ELCOMART News

    (www.e-news.com.ua)






    e-news.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна.