• Головна / Main Page
  • СТРІЧКА НОВИН / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • В НКЦПФР представили концепцію законодавчих змін щодо функціонування інфраструктури ринків капіталу в Україні

    Опубликовано: 2018-04-18 15:52:37

    На засіданні Комітету НКЦПФР з питань стратегії розвитку та економічного аналізу фондового ринку була представлена Концепція законодавчих змін щодо функціонування інфраструктури ринків капіталу в Україні, розроблена за підтримки ЄБРР робочою групою у складі фахівців НКЦПФР, НБУ, Національного депозитарію України, Розрахункового центру з обслуговування договорів на фінансових ринках, юридичної̈ фірми Sayenko Kharenko, тощо.

    В документі враховані рекомендації міжнародної консалтингової фірми Oliver Wyman, яка на замовлення ЄБРР оцінювала стан інфраструктури ринків капіталу України. Експерти Oliver Wyman в своїй доповіді зазначали: «Стан розвитку елементів інфраструктури ринків капіталу в Україні характеризується високим рівнем фрагментації. Станом на дату складання доповіді в Україні діяло 8 фондових бірж, значна кількість брокерів, дилерів, депозитарних установ та інших професійних учасників ринку цінних паперів. Клірингову діяльність здійснював Розрахунковий центр (єдина компанія, що має ліцензію на провадження клірингової діяльності в Україні) та фондові біржі (стосовно деривативів, що укладаються на відповідній біржі, без додаткового ліцензування), а також НБУ. Діяльність центрального депозитарію щодо цінних паперів, фактично, здійснювали дві установи – НДУ та НБУ».

    Пропонуються такі зміни законодавства щодо клірингової діяльності та депозитарно-розрахункових операцій:

    консолідація  виконання функцій центрального депозитарію  Національним депозитарієм України;
    клірингова діяльність центрального контрагента має здійснюватися кліринговими установами, які отримали ліцензію регулятора, скасовується законодавча монополія Розрахункового центру на проведення грошових розрахунків за правочинами щодо цінних паперів;
    вимоги до діяльності центрального контрагента і центрального депозитарію встановлюються відповідно до EMIR і CSDR з урахуванням реальних можливих щодо їх впровадження, в перспективі - доступ до ринку іноземних центральних контрагентів;
    повинен бути забезпечений справедливий і відкритий доступ центральних контрагентів до бірж та бірж до центральних контрагентів (за умови дотримання відповідних операційних та технічних вимог);
    запроваджується «гібридна» модель клірингу, тобто так, що передбачатиме врахування ліквідності фінансових інструментів;
    запроваджується вимога відокремлення (сегрегації)  активів, яке належить різним учасникам клірингу або ж різним депозитарним установам, а також  активів депозитарних і клірингових установ від активів їх клієнтів;
    клієнт  матиме право обирати між індивідуальною (individual client segregation) та узагальненою сегрегацією (omnibus client segregation);
    побудова системи грошових розрахунків  має включати допуск  центрального контрагента  до Системи електронних платежів НБУ;
    підвищується рівень вимог до корпоративного управління центрального контрагента і центрального депозитарію незалежно від їх організаційно-правової форми.
     
    «Важливо, що ми не лише зафіксували завдання і напрямки реформування фінансової інфраструктури, а й визначили конкретні технічні кроки, зокрема по консолідації депозитарного обліку і реформуванню Розрахункового центру, який втратить згодом свій статус монополіста і стане повноцінною кліринговою установою, яка на рівних конкуруватиме з іншими учасниками ринку», - зауважив Голова НКЦПФР Тимур Хромаєв.

    Наступним кроком стане розробка на підставі зазначеної Концепції законодавчих змін  до законів «Про депозитарну систему України»,  «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні», та інших, а також корегування норм законопроекту «Про ринки капіталу».

    Довідка:

    Зазначена Концепція пропонує як модернізувати інфраструктуру ринків капіталу, зробити її більш ефективною, привести у відповідність до міжнародних стандартів і практики. Відповідно до Концепції, реформа інфраструктури ринків  капіталу передбачає імплементацію таких важливих актів ЄС: Директиви №98/26/ЄС про остаточність розрахунків у платіжних системах та системах розрахунків у цінних паперах (Settlement Finality Directive); Директиви №2002/47/ЄС стосовно механізмів застосування фінансової застави (Financial Collateral Directive); Регламенту №648/2012 про позабіржові деривативи, центральних контрагентів і торгових репозиторіїв (EMIR);Директиви 2014/65/ЄС від 15.05.2014 р. про ринки фінансових інструментів (MiFID II); Регламенту №600/2014 про ринки фінансових інструментів з відповідними змінами (MiFIR); Регламенту №909/2014 про вдосконалення розрахунків у цінних паперах в ЄС та центральні депозитарії цінних паперів (CSDR). При розробці Концепції також були враховані Принципи побудови інфраструктури фінансового ринку (PFMI-IOSCO), затверджені IOSCO у квітні 2012 року.

    e-news.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна.