• Главная
  • ЛЕНТА НОВОСТЕЙ
  • АРХИВ НОВОСТЕЙ
  • Фотогалереи
  • Реклама
  • Контакты
  • Вопрос юристу
  • RSS feed
  • Издается с 5 октября 2004 г.
  • Зовнішня реклама в Україні: проблеми і шляхи вирішення
    Опубликовано: 2017-10-31 08:38:18

    Рекламу пересічні громадяни здебільшого не люблять. Вона переслідує нас у засобах масової інформації, в магазинах, на вулицях міст і містечок, словом, сховатися від неї сьогодні практично неможливо. Фредерік Бегбедер, автор «99 франків», доволі скандального твору про рекламну «кухню»,  якось зауважив, що реклама міцно, мов спрут, захопила світ у свої обійми. «…Почавши з фіглярства, вона тепер керує нашим життям». Тож (хочемо ми цього чи ні) нам не залишається нічого іншого, як сприймати її як невід’ємну складову нашого існування у сучасному світі. Але ми повинні зробити так, щоб вона не заважала нам нормально жити.
    Найчастіше громадяни нарікають саме на зовнішню рекламу, котра буквально заполонила вулиці наших міст. Скупчення білбордів, лайтбоксів та інших витворів рекламної продукції не додає їм ошатності і створює певний візуальний дискомфорт для людей.
    Що стало причиною такої ситуації? Як на мене,  відсутність чітких правил гри на цьому ринку, які, звичайно ж,  повинна задавати влада.  На сьогоднішній день законодавче регулювання розміщення зовнішньої реклами є застарілим, а Типові правила, затверджені постановою КМУ, не відповідають вимогам Закону «Про рекламу». Навіть ухвалення законів України «Про дозвільну систему в сфері господарської діяльності» та «Про адміністративні послуги», котрі мали упорядкувати  процеси надання дозволів на розміщення зовнішньої реклами,  не допомогло докорінно змінити ситуацію.
    Існуючий механізм регулювання даної сфери, який передбачає право органів місцевого самоврядування встановлювати власні правила стосовно розміщення рекламних носіїв, нечітко прописані умови видачі дозволів відкривають широке вікно можливостей для зловживань і створюють незручності для бізнесу, влади і звичайних громадян.
    Оскільки проблема не просто назріла – вона потребує термінового врегулювання,  Комітет Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики спільно з Міністерством економічного розвитку та торгівлі України, представниками рекламного бізнесу й експертами підготував та зареєстрував комплексний законопроект, спрямований на кардинальне удосконалення законодавчого регулювання у цій сфері.
    Автори проекту, спираючись на основні принципи, закладені у законах України «Про дозвільну систему в сфері господарської діяльності» та «Про адміністративні послуги»,  внесли зміни і доповнення до Закону «Про рекламу»  в частині, яка стосується зовнішньої реклами.
    Законопроектом запроваджуються єдині для всіх правила розміщення рекламних носіїв за дозвільною процедурою і чіткий перелік дозвільних органів. Зокрема, передбачається встановлення на рівні закону єдиного законодавчого порядку видачі (відмови у видачі, анулювання, переоформлення, продовження строку дії) дозволів на розміщення зовнішньої реклами, прозорого механізму оплати та чіткого і прозорого порядку демонтажу самовільно встановлених рекламних конструкцій.
    Проект також дає містам можливість (за допомогою розроблення та затвердження відповідних схем) впорядковувати розміщення рекламних носіїв, аби покращити зовнішній вигляд українських міст. Так, вперше на законодавчому рівні вводяться єдині для всіх вимоги щодо відстаней між рекламними конструкціями (в залежності від їхнього розміру).
    Законопроект запроваджує важливі новації у цій сфері, зокрема конкурсну процедуру отримання дозволів. Завдяки такому підходу рекламний бізнес отримає прозорий механізм набуття права на розміщення зовнішньої реклами у конкурентний спосіб, захист своїх інвестицій та можливість планувати діяльність не на рік-два, а на 5-10 років.
    У проекті також передбачається впровадження відкритої електронної бази рекламних засобів, за допомогою якої кожен зможе отримати інформацію щодо виданих дозволів, договорів на розміщення зовнішньої реклами, що були укладені за результатами конкурсу, розмір плати за тимчасове користування місцем розміщення зовнішньої реклами у разі, якщо таке місце перебуває у комунальній чи державній власності, тощо.
    Загалом, наведення ладу з розміщенням зовнішньої реклами (як в межах населених пунктів, так і поза ними) дозволить  скоротити кількість реклами на вулицях міст на 40-60%, залучити інвестиції для благоустрою населених пунктів та суттєво збільшити надходження коштів до місцевих бюджетів.

    ОЛЕКСАНДР ОПАНАСЕНКО
    Народний депутат України, Член фракції партії «Об'єднання «Самопоміч»,
    Заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформаційної політики

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    E-NEWS.COM.UA

    Электронная почта проекта: info@e-news.com.ua
    Тел.: +380-50-441-7388
    © E-NEWS.COM.UA. Все права защищены.
    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна. Мнения авторов могут не совпадать с позицией редакции. За содержание рекламы ответственность несет рекламодатель. Права на информацию принадлежат www.e-news.com.ua.