• Головна / Main Page
  • СТРІЧКА НОВИН / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Для справжнього розвитку авіа- і ракетобудування потрібна системна промислова політика держави

    Опубликовано: 2017-08-07 14:02:28

    Українські високотехнологічні галузі – авіа-, ракетобудування тощо – не розвинуться на ситуативних іноземних замовленнях без системної промислової політики держави. Остання не повинна бути лише на словах: переможні реляції щодо першого польоту «Мрії» чи нещодавнього запуску європейської ракети Vega з українським двигуном. Наразі завод «Південьмаш», який і випустив останній, має шанс на низку замовлень і головне завдання уряду – підтримати його розвиток та впроваджувати програму фінансового оздоровлення. Відповідний закон прийнятий в березні за ініціативою ділової спільноти.
    Такі ж кроки необхідні і флагману авіабудування, а не банальна зміна вивісок. Потенціал у вітчизняних науковців і виробників надзвичайно високий, є значний попит на українські літаки, але фінансові проблеми, досі не побудовані нові коопераційні зв’язки та інші перепони залишаються. Впродовж другої половини 2015 р., всього 2016-го і половини 2017 р. замовникам не передано жодного літака; відсутня багатообіцяна Державна програма відродження авіабудування.
    На цьому наголосили в УСПП та Антикризовій раді громадських організацій.
    Нагадаємо, лише за останній рік «Антонов» підписав угоди з низкою партнерів із Туреччини, Канади,  Саудівської Аравії тощо. Поза тим, досі триває процес пошуку партнерів, що постачали б необхідні комплектуючі (замість раніше використовуваних російських), випуск літаків потребує оборотних коштів.
    «Потрібна державна програма розвитку підприємства та цілої галузі хоча б на найближчі 10 років. Друге – це доведення підписаних (чи тих, що готуються до підписання ) контрактів із партнерами з Саудівської Аравії, Китаю тощо до практичної реалізації. До прикладу, створення спільного підприємства із СА, яка цікавилась нашими АН 132 та ін. Адже виробництво кожного літака – це 90-100 тис. робочих місць по всьому ланцюжку, прибутки самого підприємства і держбюджету. А головне – питання національного престижу, адже Україна в очах багатьох економічних партнерів – досі сировинна держава попри наші пояснення на словах, що це не так», - переконаний президент УСПП Анатолій Кінах.
    В УСПП вважають, що розвиток високотехнологічних галузей поряд із підтримкою малого і середнього підприємництва – дві опори для зростання економіки на необхідні 8-10% в найближчі роки.  Те ж авіабудування – складний, дороговартісний і довгий процес, що вимагає комплексних рішень та участі значної кількості супутніх підприємств. Це вже у компетенції держави – податкові стимули, доступніші фінансові ресурси, гарантування партнерам виконання підписаних угод тощо. Ініційоване діловим союзом, його партнерами прийняття держпрограм пільгових умов розвитку підприємства ще попереду.
    «Певні позитивні зрушення є – закон щодо оздоровлення «Південьмашу», новий літак «Антонова» і т.д. Це результат того, що науковці, експерти, ділова спільнота привернули увагу влади до цих сфер і їх перспектив. Але важливо не зупинитись на цьому, прийняти стратегічні плани розвитку підприємств та гарантувати і їм, і іноземним замовникам стабільність роботи та виконання зобов’язань», - підсумував лідер ділової спільноти.

    e-news.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна.