Стан справ на Укрзалізниці є критичним, більш того – він загрожує національній транспортній безпеці, а тому потребує невідкладного вирішення. Зношеність вагонного парку вітчизняних залізниць добігає 90%, локомотивів – 70-80%, причому динаміка старіння набагато перевищує динаміку відновлення рухомого складу. Ветхий тяговий рухомий склад потребує на 40-60% більше витрат на ремонти, крім того, наявна техніка не дозволяє збільшити швидкість руху поїздів. Виходом має стати не ремонт вкрай застарілого обладнання, а будівництво нових локомотивів та вагонів.
Проблеми «Укрзалізниці» боляче відбиваються на інших сферах української економіки, заважають їм демонструвати високі результати, навіть якщо вони здатні на таке під час економічної кризи. Так, через «вузькі місця» в інфраструктурі, дефіцит тяги та дизпалива у минулому році не дотягнули до очікуваного результату металурги країни, продемонструвавши нижчі, ніж могли би, обсяги виплавок та надходження додаткової валютної виручки. Майже вичерпано резерви перевезень пасажирів, що може призвести до зниження мобільності населення. Безумовно, проблеми залізничних перевезень можна вирішити лише комплексно, а не лише через підвищення тарифів на вкрай недосконалі транспортні послуги. Про це УСПП, Антикризовій раді громадських організацій вже доводилося заявляти.
«Непрозорі державні закупівлі, ігнорування можливостей сфери українського транспортного машинобудування, коли саме через державні програми, апробовані в усьому світі механізми державно-приватного партнерства є шанс вигідно спрямувати потужності національного виробника на потреби державного монополіста, незрозуміла ситуація щодо управління потужною структурою – таким явищам треба негайно покласти край. Формувати політику управління та модернізації Укрзалізниці треба довірити Міністерству інфраструктури, при потребі та за окремим завданнями – разом з іншими міністерствами, вищими виконавчими органами влади. Передача управління уряду може створити додаткові труднощі з перепідпорядкування, координації діяльності, розробки та реалізації стратегічних програм розвитку Укрзалізниці», – переконаний президент УСПП, голова Антикризової ради громадських організацій Анатолій Кінах.
На його думку, необхідно в стислі терміни розробити детальну, системну та високопрофесійну програму реформування Укрзалізниці, включаючи модернізацію її рухомого складу, створення бездоганних, відповідних вимогам сучасності логістичних схем перевезень як в середині країни, так і за її межами, реалізуючи величезний транзитний потенціал країни. В такій роботі в кожного має бути своя роль: Міністерство інфраструктури має допомагати здійснювати модернізацію, ув’язувати роботу залізниць з морськими, повітряними, автомобільними перевезеннями, КМУ – забезпечувати координацію усіх транспортних структур з іншими господарськими комплексами, спрямування сюди інвестиційних потоків, налагодження механізмів державно-приватного партнерства тощо. Лише таким чином можна буде провести технічне переоснащення та модернізацію рухомого складу і залізничного полотна, вирішити завдання підвищення пропускної спроможності мережі залізниць України, подолати технічне і технологічне відставання від залізниць європейських країн, підвищити інвестиційну привабливість сфери перевезень.
|
Новости рубрики:
Как выбрать идеальный смартфон
![]() Digitalization, deregulation and transparency: how Ukraine saves billions during the war ![]() Морські контейнерні перевезення: ефективність, масштаби та переваги ![]() Трамп планує масштабне скорочення федерального бюджету США у 2026 році ![]() Ukraińcy będą musieli płacić podatki od dochodów na platformach cyfrowych: Rada Ministrów zatwierdziła nowy projekt ustawy ![]() Как использовать кредитную карту с максимальной выгодой ![]() Франшиза барбершопа Barberking — сколько стоит открыть свой бизнес? Фискальные принтеры чеков: правильный и удобный учет |
