Антимонопольний комітет України може в п'ятницю заборонити двом найбільшим операторам мобільного зв'язку – UMC та "Київстар", брати плату за з'єднання.
Після рекомендацій АМК, мобільні оператори можуть втратити значні доходи, пише у четвер "Дело". За оцінками аналітика компанії "Конкорд Капітал" Олександра Паращія, при сьогоднішній кількості абонентів (близько 23 млн.) обидва оператора збирають на платі за з'єднання до 325 млн. грн. на місяць, що складає до 25% їхнього доходу.
У той же час обидві компанії заперечують, що ПЗЗ для них є інструментом одержання якихось надприбутків. Нинішня плата за з'єднання в розмірі 27 копійок з'явилася в обидвох найбільших мобільних операторів у вересні 2003, коли доповненням до Закону "Про зв'язок" було введено безкоштовні вхідні дзвінки. Тоді компанії й підняли плату за з'єднання (при вихідних дзвінках) з 0,3 до 0,5 цента.
На думку в.о. директора з маркетингу компанії "Київстар" Сергія Булгакова, "головна функція ПЗЗ – це попередження перевантажень мережі, каналів зв'язку та інших технічних засобів".
У четвер обидва оператора будуть відстоювати в АМК правомірність існування ПЗЗ. "Ми готові на цьому засіданні обґрунтувати правомірність способу тарифікації дзвінків, що зараз існує в UMC", - зазначив начальник відділу зовнішніх зв'язків компанії Ярина Ключковська.
Для аргументації своєї позиції оператори будуть спиратися на експертні висновки. Зокрема відомо, що буде використано оцінки Асоціації операторів зв'язку "Телас". "Плата за з'єднання є об'єктивно виправданою дією - цільовою платою, що компенсує витрати оператора на підтримку мережі", - заявляє голова цієї організації Юрій Соловйов. На його думку, послуга підключення і з'єднання абонента є однією з основних у мобільному зв'язку. Соловйов пояснює, що одне з основних завдань ПЗЗ — обмеження великого числа дуже коротких дзвінків.
У той же час, на думку експертів, із засиллям "неоплачуваних" дзвінків у мережі сьогодні можна бороти цілком успішно. Зокрема, голова правління супутникового оператора "Thuraya Ukraine" Юрій Безбородов вважає, що якщо абоненти безкоштовно і багато говорять по 3 секунди, то в операторів є можливість обмежити цей час усього до 1 секунди. "Технічно зараз ці питання цілком розв'язувані", - переконаний експерт.
Мобільні оператори UMC та "Київстар" контролюють 95% ринку.
expres.ua