• Головна / Main Page
  • СТРІЧКА НОВИН / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Бюджет має бути побудований на стратегії розвитку, а не проїдання - Василь Гуреєв

    Опубликовано: 2005-10-27 14:39:00
    20 жовтня парламент не прийняв проект бюджету-2006 і відправив його на доопрацювання. Не голосувала за нього й фракція партії промисловців і підприємців, яка ще раніше надала йому принципову оцінку: головний фінансовий документ країни має бути побудований на стратегії розвитку, а не стратегії проїдання. Про це розмірковує народний депутат, співголова фракції партії промисловців і підприємців у Верховній раді України Василь Гурєєв.
     
    - Нині треба ретельно проаналізувати наслідки, пов'язані з прийняттям бюджету. Якщо економіка „затухає”, треба додати в топку вугілля. Нині економічні макропоказники говорять самі за себе. За даними держкомстату України, на початок жовтня приріст валового внутрішнього продукту в порівнянні з минулим роком складав 2,8%, тоді як у 2004 - 13,5%. В промисловості темпи приросту впали з 14,4% до 3,2%.
     
    Хочу нагадати, що фракція промисловців і підприємців не голосувала за прийняття бюджету 2005 року. Ми неодноразово наголошували, що підтримуємо його соціальну спрямованість, але основою соціального росту може бути тільки стабільно працюючий реальний сектор економіки! Як показав час, позиція представників Партії промисловців і підприємців України виявився вірною.
     
    Сьогодні в парламенті йде розгляд бюджету України на 2006 рік. До позитивів запропонованого проекту, у першу чергу, треба віднести зниження навантаження на фонд оплати праці. Так, у цілому на 2% знижені відрахування у пенсійний фонд - із 32,3% до 30,8%, у фонд соціального страхування на випадок безробіття - з 1,6% до 1,3%, у фонд страхування від нещасних випадків і захворювань - на 0,2%
     
    Ми вважаємо, що це перші позитивні кроки на шляху детінізації економіки.
    За розрахунками Уряду, прогноз доходів проекту державного бюджету на 2006 рік складає 118,70 млрд. грн. (22,8% ВВП). У порівнянні з 2005 роком прогноз надходжень виріс на 12,5 млрд. грн., або на 11,8%. Також передбачається ріст витрат державного бюджету в 2006 році на 13,36 млрд. - до 127,44 млрд. грн. або 24,8% прогнозованого обсягу ВВП. Дефіцит державного бюджету передбачається на рівні не вище 2% ВВП. З них більш 8 млрд. грн. пропонується покривати за рахунок надходжень від приватизації.
     
    Ми повинні розуміти, що державний бюджет України розроблений на основі базового сценарію розвитку економіки: реальний ріст ВВП – 7%, зростання промислового виробництва - 9,5% при інфляції - 8,7%, індексові цін виробників - 11,8%. При цьому експорт повинний вирости на 8,5%, імпорт - на 13%, а прямі іноземні інвестиції повинні скласти 2,6 млрд. дол. США.

    Однак досягнення таких макроекономічних показників є реальним лише в тому випадку, якщо відбудеться переорієнтація політики економічних реформ. Необхідне прискорення процесів модернізації економіки, підтримка національного виробництва, а також остаточне врегулювання спірних питань, зв'язаних з поверненням у державну власність раніше приватизованих об'єктів.
     
    Я думаю, що в 2006 році економіка буде і далі почувати негативний вплив змін податкового законодавства внаслідок ліквідації в 2005 році стимулів розвитку пріоритетних галузей економіки.
     
    Промисловці і підприємці мають сумнів щодо безперешкодного наповнення доходної частини бюджету. У якості основних джерел доходів пропонуються надходження від податку на прибуток підприємства - 25,5 млрд. грн., що на 24% більше зборів 2004 року; надходження від ПДВ - 38, 9 млрд. грн., що на 15% більше запланованих зборів у 2005 році. Збільшено рентну плату за добуті на території України нафту і газ з 300 грн. до 714 грн. за тонну нафти, що приплюсовує до доходів бюджету 876,3 млн. грн.
     
    Давайте ретельно проаналізуємо ефективність запропонованих підходів. Задіяний з 2004 року механізм вилучення прибутку в підприємств, у статутному фонді яких є державна частина власності, є обмеженням з боку держави на використання вільного залишку прибутку. Ці дії можна інтерпретувати як збільшення податкового пресу на виробника.

    Сумнів викликає й збільшення надходжень від ПДВ. Уже сьогодні прострочена заборгованість перед підприємствами складає більш 3 млрд.грн., і говорити про надійність такого джерела поповнення бюджету можна лише через ефективне і швидке удосконалення механізмів повернення ПДВ для підприємств - експортерів.
     
    Потрібно сказати, що збільшення рентної плати на добуті в Україні нафту і газ дає незначні додаткові доходи і не орієнтує ринок нафтопродуктів на проведення політики зниження цін. Ми повинні проаналізувати плюси і мінуси введення таких норм. І забезпечити максимально, у стислий термін, відновлення і забезпечення привабливих умов роботи інвесторам.

    Саме тому фракція промисловців і підприємців висловилася за доопрацювання проекту Закону України „Про Державний бюджет на 2006 рік” шляхом перетворення його з бюджету популізму і проїдання на стратегію соціально-економічного розвитку, яка передбачає підтримку національного виробництва, модернізацію економіки та підвищення продуктивності праці.
     
    PPPU.com.ua
     
     
    e-news.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна.