• Головна / Main Page
  • СТРІЧКА НОВИН / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Міністр фінансів застерігає перед ризиками, що виникли у доопрацьованому із депутатами Бюджеті

    Опубликовано: 2005-12-16 10:24:00
    Виступ Міністра фінансів Віктора Пинзеника у Верховній Раді 
     
    Шановний Володимире Михайловичу!
     
    Шановні народні депутати!
     
    На Ваш розгляд вноситься доопрацьований разом з бюджетним комітетом на повторне друге читання проект Закону України „Про Державний бюджет України на 2006 рік”. Цей проект є результатом непростого узгодження, досягнутого в ході доопрацювання в бюджетному комітеті проекту Кабінету Міністрів України.
     
    Які основні результати цього доопрацювання?
     
    Уточнено доходи і видатки державного бюджету. Вони зменшені на 2,2 млрд. грн. Таке зменшення відбулося в основному за рахунок доходів та видатків спеціального фонду бюджету і не пов’язано з реальним зменшенням доходів. Мова йде про врахування в бюджеті доходів щодо ПДВ на аграрну продукцію. Цей ресурс залишається у розпорядженні аграрного сектору, але не буде враховуватися в доходах і видатках державного бюджету. Саме тому і відкорегована цифра доходів і видатків.
     
    Без змін залишився дефіцит бюджету. Він складає 12,9 млрд. грн. або 2,5% ВВП.
     
    Нам вдалося досягнути згоди щодо зниження податкового навантаження. Хоча це зниження менше, ніж пропонувалося Урядом, але перший крок у цьому напрямку з 1 січня наступного року буде зроблено. Він стосується зменшення нарахувань на фонд заробітної плати, скасування митних зборів, зниження ставок збору з купівлі-продажу валюти.
     
    На 5,6 млрд. грн. збільшено ресурс загального фонду місцевих бюджетів. В цій сумі вперше з 2006 р. місцевим бюджетам передаються кошти на централізовані заходи і програми в сумі 659 млн. грн. Вони зараховуватимуться в доходи цих бюджетів через щоденний норматив відрахувань від загальнодержавних податків. У два рази збільшено обсяг субвенцій на реалізацію інвестиційних проектів у регіонах. Крім того, додатково до цих сум 3,3 млрд. коштів враховано в спеціальному фонді для місцевих бюджетів. З них 2 млрд. грн. закладено на врегулювання питань заборгованості з комунальних платежів місцевих бюджетів.
     
    Порівняно з першою версією бюджету в 3 рази збільшено суму коштів на підтримку виробництва продукції тваринництва та рослинництва. Ми погодилися також з пропозицією щодо вилучення з бюджету по спеціальному фонду сум ПДВ на аграрну продукцію, що теж використовується для підтримки виробництва аграрної продукції. У результаті тривалих дискусій підтримана позиція Уряду щодо збереження у бюджеті програми здешевлення кредитів для аграрного сектору. Зі свого боку Уряд погодився з пропозицією щодо спрямування частини надпланових надходжень від приватизації на довгострокове кредитування проектів села.
     
    У доопрацьованому проекті збільшено обсяг видатків на розвиток вугільної промисловості на 900 млн. грн.
     
    Збережено запропоновані Урядом програми щодо підтримки базової медицини на селі. Вони стосуються облаштування фельдшерсько-акушерських пунктів ( по 7 тис. грн.), сільських амбулаторій (по 32 тис. грн.), придбання автомобілів швидкої допомоги в кожен район України.
     
    На жаль, нам не вдалося досягнути згоди щодо коштів на вирішення питань енергозбереження. А ця проблема надзвичайно гостра для України. Компроміс знайдено в тому, що в рамках інвестиційних проектів буде передбачено частину коштів на енергозбереження. Крім того, закладена можливість спрямування частини коштів від надпланових надходжень за приватизовані об’єкти на кредитування проектів енергозбереження.
     
    Шановні народні депутати!
     
    Ми зобов’язані інформувати Вас про ті ризики, які на жаль, несе в собі проект бюджету на наступний рік.
     
    1. Насамперед йдеться про дефіцит. 2,5% ВВП- це критичний для країни дефіцит. Йдучи на цей крок, Уряд допускав збільшення його розміру з 2 до 2,5% ВВП - за рахунок видатків разового характеру, видатків, які не будуть повторюватися в наступні роки. У першу чергу до таких видатків ми відносили проекти з енергозбереження. Зараз структура дефіциту істотного погіршилася, хоча його розмір залишився таким самим. Збільшення його розміру відбулося значною мірою за рахунок постійних, повторюваних видатків, які треба фінансувати кожного року. Треба усвідомлювати, що цим закладаються проблеми на наступні роки. І Україна цих проблем не уникне, їх треба буде вирішувати.
    1. Уряд турбує ще одна обставина. Бюджет – це баланс. Чинним законом про бюджет всі доходи розписані по відповідних напрямках видатків. Однак в останній час все частіше приймаються закони, які з одного боку призводять до втрат доходів бюджету, а з другого передбачають витрати, які законом про бюджет не передбачені. Це призводить до руйнування бюджету, неможливості виконання норм багатьох законів. Ми розуміємо період, в якому живе зараз країна. Але країна має жити і після виборів. Тому ми звертаємося до народних депутатів утриматися від внесення законів, що розбалансовують бюджет.
    1. Третій момент. Витрати бюджету і цього року, і 2006 року (за проектом), затверджуються з перевищенням видатків над розміром доходів, тобто з дефіцитом. Джерелом його покриття закон про держбюджет визначив приватизацію. Так цього року 8,6 млрд. від приватизації мають піти на видатки, передбачені проголосованим Вами законом. У той же час сьогодні проголосований закон, яким передбачаються інші напрями використання коштів, ніж передбачені чинним законом про бюджет. Скажіть будь-ласка, яким законом має керуватися Уряд і скільки разів будуть ділитися одні і ті ж кошти? Причому, кошти, які вже витрачено у відповідності до Закону про державний бюджет на 2005 рік, прийнятого Вами ж?
     Принагідно хочу поінформувати, що від приватизації надійшло 20,6 млрд.грн., з них – 19,9 млрд. – від приватизації „Криворіжсталі”, 700 млн. – від приватизації інших об’єктів. Всі вони витрачені відповідно до закону про Держбюджет.
     
    Шановні народні депутати!
     
    Ми вкрай непросто шукали узгодження позицій, шукали тому, що країна повинна мати Бюджет на 2006 рік. Проект бюджету, наданий Вам на розгляд, є непростим. Він є продуктом непростого, а інколи й суперечливого узгодження. Він є досить проблемним. Але з цим бюджетом пов’язано чимало добрих рішень.
     
    Нагадаю всім нам, цим бюджетом Уряд передбачив підняття мінімальних розмірів зарплат і пенсій. Цим бюджетом передбачені кошти на виплату пенсій у повному обсязі військовим пенсіонерам, що вийшли на пенсію раніше. В ньому закладено кошти на підвищення пенсій у 2,5-3,5 рази інвалідам І групи – учасникам ліквідації аварії на ЧАЕС, на 50% пенсій по інвалідності солдатам строкової служби, на реалізацію багатьох інших соціальних програм. Неприйняття бюджету блокує можливість реалізації цих програм.
     
    Кабінет Міністрів України пропонує підтримати цей непростий документ. Ми в гарячих дискусіях шукали узгодження по кожному пункту. Бюджет – це баланс, де кожна стаття зачіпає або доходи, або видатки. Тому Кабінет Міністрів пропонує проголосувати за цей документ в цілому”.
     
    Прес-служба МФУ
    e-news.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна.