Відповідно до Конституції України Конституційний Суд України (далі КСУ) є єдиним органом конституційної юрисдикції в Україні і тільки він наділений компетенцією вирішувати питання про відповідність законів України та інших правових актів Конституції України, тільки він може давати офіційне тлумачення Конституції та законів України. Конституційний Суд України дає висновки про відповідність Конституції України чинних міжнародних договорів України або тих, які вносяться до Верховної Ради України.
Із введенням в дію з 01 січня цього року змін до Конституції України не тільки розпочався важливий етап у перерозподілі повноважень між інститутами державної влади, але й відкрився новий і дуже відповідальний етап у формуванні іншої якості всього правового поля. У відповідність з новою редакцією Конституції України мають бути приведені як чинне так і нове законодавство.
Але складається враження, що існують політичні сили та олігархічні клани, які зацікавлені блокувати діяльність КСУ, а тим самим перешкоджають розв’язанню багатьох важливих питань. Парламент впродовж декількох місяців так і не зміг своєчасно виконати норму Закону України «Про Конституційний Суд України» (стаття 17), якою передбачено, що призначені судді складають присягу на засіданні Верховної Ради України “не пізніш як через місяць після їх призначення” .
В період відсутності Конституційного Суду відбуваються процеси, які несуть пряму загрозу державності України. За цей короткий час було усунуто два уряди (у вересні 2005 року та у січні цього року), переглянуто і підписано ряд нових міжнародних угод, зокрема, щодо постачання в Україну газу, цілеспрямовано розгортається конфлікт і виставляються територіальні, майнові претензії до України з боку Чорноморського флоту Росії (маяк Сарич та інші об’єкти). З іншого боку, все частіше лунають заклики окремих політичних сил, які підбурюють Президента України до розпуску парламенту і введення “прямого Президентського правління”.
У цих умовах тільки Конституцій Суд України міг би оцінити правомірність тих чи інших актів, а його активна діяльність стримувала би “гарячі” голови до неправомірних дій. Однак, як ми бачимо, є “зацікавлені” в тому, щоб в Україні панувало не верховенство права, а поглиблювався безлад, за яким легко скрити політичну безвідповідальність і уникнути кримінальної відповідальності.
З огляду на зазначене та у зв’язку із продовженням намагань дестабілізувати політичну ситуацію в Україні, особливо напередодні чергових парламентських та місцевих виборів, Партія патріотичних сил України заявляє про недопустимість подальшого зволікання з формуванням Конституційного Суду України.
Партія звертається до Верховної Ради України і Президента України та пропонує докласти всіх зусиль для невідкладного завершення формування і приведення до присяги суддів Конституційного Суду України.
У разі продовження зволікання і неспроможності Верховної Ради України виконати свій конституційний обов’язок, Партія патріотичних сил України пропонує Президенту України, як єдиному гаранту забезпечення конституційного і правового порядку в державі, прийняти відповідний Указ і здійснити процедуру приведення до присяги суддів КСУ не перед народними депутатами, а перед українським народом – єдиним джерелом влади в Україні.
Для цього пропонуємо завчасно визначити день прийняття присяги і провести її у прямій трансляції по телеканалах і радіоканалах в присутності Президента України, Голови Верховного Суду України, Кабінету Міністрів України, народних депутатів України, представників інших органів державної влади. На наш погляд, легітимність прийняття присяги суддів КСУ перед народом України є незрівнянно вищою ніж присяга перед народними депутатами України.
Партія патріотичних сил України вважає, що в такий спосіб буде зупинено тривалу бездіяльність Конституційного Суду України, створено умови для підвищення політичної і правової стабільності в Україні.
"ProNovosti"