В молодшому віці дитина ще погано орієнтується в часі.Його не можна помацати, побачити, погратись з ним, проте діти його відчувають, точніше, організм дитини певним чином реагує на час: в один період хочеться спати, у інший – снідати, гуляти.
Час діти визначають виходячи з того, скільки вони встигають зробити за той чи інший проміжок. Для того щоб орієнтація в часі, уявлення про нього розвивалось повноцінно, потрібно аби діти знали, що собою являють хвилина, година і т. д. за своєю тривалістю. Якщо дитина просто чує «година», «хвилина» і не має уявлення що можна зробити за хвилину, а що за годину, вона може думати, що за годину можна з’їсти цукерку, а за хвилину нагулятися.
Корисно, гуляючи з дитиною протягом години, позначити час прогулянки словом «година». Коли дитина одягається, можна звернути увагу на час: «Сьогодні ти одягнулась за 5 хвилин». Звертайте увагу дитини на різні часові проміжки таким чином, щоб у ці проміжки вкладались певні дії, досвід дитини.
Вираз «жити сьогоднішнім днем» зазвичай використовується в переносному значенні. Діти дошкільного віку буквально живуть сьогоднішнім днем, тому що свій рахунок часу вони починають з уявлень про реальний день і проміжків часу в ньому: вранці – встають, одягаються та вмиваються, снідають; вдень – гуляють, обідають, сплять; в полудень – грають, малюють, гуляють; ввечері – вечеряють, граються, лягають спати. Точка часового відліку для дитини – сьогоднішній день.
e-news.com.ua