1.Перебільшення значення особистості дитини. Йдеться, звичайно, не про заниження, але про адекватність оцінки: чи не хваліть без причини, які не замовчуйте реальних переваг дитини, как передает Интернет-издание для девушек и женщин от 14 до 35 лет Pannochka.net
2.Нав’язування дитині власних прагматичних установок і своїх бажань знижує мотивацію і інтерес до життя у дитини.
3.Виконання необхідних справ за дітей позбавляє їх власної ініціативи.
4.Особистий егоїстичний приклад батьків при проголошенны моральних норм. Моральні уявлення дітей при цьому стають невизначеними через внутрішній конфлікт.
5.Велика (надмірна) виховна активність сім’ї знижує самооцінку дитини, пригнічує його і веде до психологічної незрілості.
Що робити, якщо ви вже помітили ознаки егоїзму у своєї дитини або хочете запобігти їм?
•Зніміть дріб’язкову опіку з дитини (розбудити вранці, щоб не проспала; нагадати про необхідні справи; сидіти поруч при виконанні уроків; обслуговувати за їжею і після і т.п.).
•Дайте дитині можливість отримати негативний досвід його дій або бездіяльності (без небезпеки для життя).
•Дайте можливість самостійного вибору і прийняття рішень.
•Цей досвід дитині дійсно більш цінний, ніж нав’язування вами готового рішення.
•Привчайте малечу до допомоги вдома, а не тільки до самообслуговування.
•Цікавтеся не лише справами дитини, а й успіхами його друзів.
•Заохочуйте її до позитивної оцінки в адресу друзів.
•Розширюйте соціальне середовище дитини, вчіть її жити в ньому.
•Самий дієвий і надійний спосіб уникнути формування непотрібної риси особистості дитини — виховати в ній протилежні якості.
•Егоїзму протистоїть альтруїзм. Це важливо розвивати в малечі.
Альтруїзм у дошкільнят проявляється в симпатії, доброзичливості, готовності допомогти, прийняти умови гри іншої дитини, в загальній «поступливості». У школярів стають більш вираженими принципи справедливості (справедливий вчинок може ущемити власний інтерес), принцип поваги іншої людини, принцип людинолюбства або співучасті.