Антимонопольний комітет України наполягає на створенні Національної комісії регулювання транспорту України. З проханням прискорити вирішення цього питання Комітет звернувся до Президента України.
Зокрема, нещодавно Комітет домігся скасування наказів Мінтрансзв’язку, якими неправомірно дозволялося «Укрзалізниці» відмовляти підприємцям у перевезенні вантажу, а також розширено перелік вантажів, що підлягають спеціальній воєнізованій охороні.
Основними причинами подібних порушень є, по-перше, поєднання залізничним монополістом функцій суб’єкта господарювання та органу управління. По-друге, недосконале законодавство та відсутність ефективної системи державного регулювання галузі.
Відомо, Мінтрансзв’язку зацікавлене у прибутковості підвідомчої йому «Укрзалізниці». І це також зумовлює відповідні підходи у регулюванні.
Оскільки ж аналогічні проблеми притаманні не лише залізничному, але й авіатранспорту та морським портам, Комітет вважає вкрай необхідним якнайшвидше створити передбачений законодавством незалежний орган регулювання транспортної галузі.
«Допоки не з’явиться спеціальний орган, який забезпечуватиме прозоре ціноутворення та рівноправні відносини учасників ринку, годі й думати про справедливі і прозорі тарифи. Як показала практика, робота Міжвідомчої комісії та Тарифної ради, покликаних регулювати галузь, має епізодичний характер і є неефективною. При цьому кількість порушень лише зростає - за кілька останніх років розглянуто понад 90 справ про порушення конкуренційного законодавства на залізниці. Тому саме створення Національної комісії регулювання транспорту може кардинально змінити ситуацію на краще», - зазначив з цього приводу Голова Антимонопольного комітету України Олексій Костусєв.
Прес-служба Антимонопольного комітету України