Українські промисловці та підприємці підтримують перші кроки по модернізації АТ «Укрзалізниця» як однієї із найважливіших складових транспортного комплексу країни. З цією метою УСПП підписав меморандум про взаєморозуміння та співробітництво із Правлінням компанії, основною метою якого визначено сприяння українським товаровиробникам у реалізації програм з імпортозаміщення, локалізації виробництва, діалог щодо тарифної і цінової політики тощо.
У перспективі така співпраця призведе до збільшення обсягів внутрішніх замовлень в транспортному машинобудуванні, узгодженості позицій бізнесу та УЗ щодо вартості вантажоперевезень, кращої інтеграції української залізниці до європейської та світової транспортних систем через ділові контакти, спільний пошук інвесторів тощо.
Відтак, в УСПП стурбовані останнім рішенням Наглядової ради «Укрзалізниці», котре по факту призупиняє реформування УЗ та блокує заплановані капітальні інвестиції в інфраструктуру. Зокрема і мільярди гривень в оновлення вантажного вагонного парку, участь в якому воліли взяти українські машинобудівні підприємства.
Так, прийняття Наглядовою радою рішення про припинення фінансування будівництва нових вагонів за державний кошт призведе до неможливості освоєння бюджетних коштів до кінця року, відтак пролонгації проблеми критичної зношеності рухомого складу (наразі сягає подекуди 90%) та тих збитків, котрих зазнають через це експортоорієнтовані галузі промисловості. Негативно це вплине і на національного виробника у сфері транспортного машинобудування.
Таким чином, УСПП висловлює свої застереження щодо зупинки реформування «Укрзалізниці» та закликає Кабінет Міністрів України як головного «акціонера» державної компанії втрутитися у ситуацію та не допустити наростання протистояння між Наглядовою радою та Правлінням УЗ.
У тому числі, уряду слід при формуванні персонального складу Наглядової ради УЗ приділяти особливу увагу тому, щоб призначені посадовці забезпечували підтримку національних інтересів України в цілому та тих вже прийнятих стратегічних рішень щодо розвитку вітчизняної залізниці зокрема.
Наразі, кажуть в УСПП, в Україні нагальним є впровадження комплексної державної політики оновлення рухомого складу «Укрзалізниці». І зупинка цього процесу матиме вкрай негативні економічні наслідки.
«Модернізація «Укрзалізниці» повинна відбуватися на принципах економічного патріотизму та розуміння того стратегічного значення, що має компанія для транспортної інфраструктури та української економіки, її розвитку в цілому», - підсумував президент УСПП Анатолій Кінах.
Нагадаємо, Наглядова рада АТ «Укрзалізниця» на засіданні 1 лютого 2021 року вирішила скасувати всі попередні рішення Правління АТ «Укрзалізниця» стосовно дій по створенню відокремленого підприємства в сфері вантажоперевезень «УЗ Карго». В Правлінні УЗ такий крок назвали перевищенням повноважень, непогодженням позиції із КМУ та діями всупереч попередньо прийнятому рішенню та стратегії розвитку компанії.
e-news.com.ua