• Головна / Main Page
  • СТРІЧКА НОВИН / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Україна за підсумками 9 міс. 2017 року збільшила експорт до Туреччини на 19%

    Опубликовано: 2017-12-22 11:29:15

    Україна за підсумками 9 міс. 2017 року збільшила експорт до Туреччини на 19% - до 1,8 млрд. дол. Тим часом, на думку експертів, товарообіг між Україною та Туреччиною в найближчі 5 років може зрости в 2,5 рази - до більш ніж 10 млрд. дол. внаслідок підписання в 2018 році угоди про ЗВТ (зону вільної торгівлі) між Україною та Туреччиною.

    За даними Центру підтримки експорту при УСПП, український експорт до Туреччини за 9 місяців 2017 р склав 1,8 млрд. дол. - на 19% більше ніж за аналогічний період минулого року. При цьому турецький імпорт склав 840 млн. дол., що на 11% більше ніж за аналогічний період минулого року. Позитивне сальдо сягнуло майже 1 млрд. дол.

    Лідерами за обсягами експортних поставок до Туреччини за 9 місяців 2017 р залишаються сировинні товари: чорні метали - 803,9 млн. дол., насіння соняшнику - 189, млн. дол., соняшникова олія 99 млн. дол., деревина 100 млн. дол., руди чорних металів - 77 млн. дол. Відбулися і зміни: в 10 разів збільшилися поставки зерна (до 129 млн. дол.), в 8 разів м'яса - до 4,1 млн. дол., в 2 рази овочів - до 16 млн. дол.

    Серед новинок, які почали експортуватися до Туреччини - кондитерські вироби з цукру (17,5 млн. дол.), пластмаси і полімери (15 млн. дол.) - за цими товарними позиціями спостерігалося істотне зростання. Крім того, істотний приріст продемонстрували різні групи машинобудівної продукції, чий загальний обсяг поставок склав 24 млн. дол.

    «Сьогодні, незважаючи на зростання в 2017 році поставок українських товарів до Туреччини на 20%, наш експорт в цю країну має переважно сировинний характер. Тому нам треба нарощувати поставки товарів з високою доданою вартістю, - говорить Денис Красніков, - В ході конференції Retail Days Istanbul, що пройшла в кінці листопада в Стамбулі, турецькі рітейлери висловили серйозну зацікавленість в постачаннях до торгових мереж українських продуктів харчування. Конкретне підтвердження вона досягла на зустрічах з категорійними менеджерами турецького METRO та директором з логістики мережі SOK (YILDIZ HOLDING). METRO вже чекає ту лінійку харчової групи, яка представлена ​​в українському підрозділі цієї мережі. В даний час ми ведемо переговори з виробниками про продуктових поставках на турецький ринок. Без сумніву це призведе до подальшого збільшення обсягів експорту товарів з високою доданою вартістю до Туреччини».

    Тим часом в результаті дії угоди про ЗВТ між Україною та Туреччиною, яка може бути підписана вже в 2018 р, товарообіг між країнами може збільшиться в 2,5 рази - до більш ніж 10 млрд. дол.

    Про це йшла мова на зустрічі віце-президента УСПП, координатора Центру підтримки експорту при УСПП Дениса Краснікова і голови Міжнародної Українсько-Турецької Бізнес-асоціації Бурака Пехлівана. Бурак Пехліван висловив упевненість, що Угода про ЗВТ між Україною і Туреччиною може бути підписана вже в 2018 р.

    За оцінкою Бурака Пехлівана, українські експортери від підписання ЗВТ з Туреччиною отримають набагато більш серйозні конкурентні переваги, ніж турецькі постачальники. «Якщо співставити ситуацію з тією ж Канадою, з якою Україна вже підписала Угоду про ЗВТ, то порівняйте цифри: український бізнес експортує до Туреччини в 50 разів більше, ніж на канадський ринок. Можна прогнозувати: у випадку з українсько-турецькою ЗВТ ефект буде набагато серйознішим. При цьому слід врахувати: український експорт набагато більше турецького імпорту, а в Туреччині з регуляторними процедурами ситуація набагато менш проблематична для українського бізнесу, ніж в країнах ЄС. Крім того, українські товари, що поставляються до Туреччини в рамках ЗВТ можна експортувати і на ринки третіх країн», - коментує пан Пехліван.

    За словами турецького експерта, покупцям української продукції в Туреччині може бути цікава продукція всіх без винятку галузей. При цьому, на його думку, основними стримуючими український експорт факторами є відсутність необхідних маркетингових досліджень, знань про турецький ринок та відсутність державної підтримки участі у виставкових заходах, де бізнесмени України могли б з вигідного боку презентувати турецьким партнерам свою продукцію.

    Серед позитивів ЗВТ для України Пехліван називає майбутнє збільшення інвестицій в українську економіку, зокрема, відкриття турецькими партнерами нових промислових підприємств, заводів.

    e-news.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна.