• Головна / Main Page
  • СТРІЧКА НОВИН / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Ринок світлих нафтопродуктів: чому не зменшуються ціни?

    Опубликовано: 2005-12-22 14:03:00
    Станом на 15 грудня поточного року на ринку роздрібної торгівлі зі світлими нафтопродуктами в місті Києві працює 70 суб’єктів господарювання. Загальна кількість АЗС в м. Києві — 207, з них фактично працюють 202 АЗС, 5 — знаходяться в реконструкції.

    Про це повідомив державний уповноважений — голова Київського міського територіального відділення антимонопольного комітету України Микола Лисицький.
     
    За його даними, міським територіальним відділенням АМКУ проводиться постійний моніторинг цін на ринку роздрібної торгівлі світлими нафтопродуктами в м. Києві. Інформацію надають 19 суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію нафтопродуктів через 137 АЗС, що становить близько 68 % від загальної кількості АЗС міста Києва. За результатами моніторингу встановлено, що протягом жовтня—листопада 2005 року при зменшенні закупівельних цін на світлі нафтопродукти ціна їх реалізації не змінювалась та була встановлена на одному рівні.
     
    Разом з тим, за інформацією, наданою суб’єктами господарювання, що здійснюють свою діяльність на ринку роздрібної торгівлі світлими нафтопродуктами в м. Києві, обсяги реалізації нафтопродуктів не змінились, в окремих випадках навіть збільшилися.
    Аналіз роздрібних цін на світлі нафтопродукти в регіонах України показав наявну загальну тенденцію зменшення роздрібних цін.
     
    За словами М. Лисицького, на сьогодні розпочато розгляд справи за ознаками порушення, передбаченого пунктом 1 частини 2 і частини 3 статті 6 закону України „Про захист економічної конкуренції, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій на ринку роздрібної торгівлі світлими нафтопродуктами в м. Києві, які стосуються встановлення однакових цін реалізації світлих нафтопродуктів без наявності об’єктивних причин, що може призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції, з боку 8 суб’єктів господарювання. Сукупна частка вищесказаних суб’єктів господарювання по високооктовим бензинам становить близько 53%, по дизельному пальному — перевищує 63 %.
     
    „Розгляд цієї справи — це єдиний шлях доведення цих порушень. Це, взагалі, перший інцидент в державі, адже ще ніхто не відкривав справ за ознаками вчинення антиконкурентних узгоджених дій, коли виявлені всі учасники, проти яких ми маємо підозру. Таких суб’єктів господарювання вісім”, — повідомив пан Лисицький.
     
    Лисицький також повідомив, що за результатами моніторингу ринку роздрібної торгівлі скрапленим газом у якості моторного палива в Києві виявлено факт пропорційної зміни
    протягом вересня—жовтня 2005 року роздрібних цін на скраплений газ найпотужнішими операторами ринку. Протягом вказаного періоду відбулося декілька синхронних змін роздрібних цін на скраплений газ, що свідчить про погоджувальну поведінку операторів ринку щодо встановлення роздрібних цін. Разом з тим, закупівельні ціни на скраплений газ у операторів ринку змінюються у різний час, хаотично та на різний рівень.

    За даними державного уповноваженого — голови Київського міського територіального відділення АМКУ — тут також розпочато розгляд справи за ознаками порушення, передбаченого пунктом 1 частини 2 і частини 3 статті 6 Закону України „Про захист економічної конкуренції” у вигляді вчинення схожих дій на ринку роздрібної торгівлі скрапленим газом у якості моторного пального в м. Києві, які стосуються встановлення ціни реалізації без наявності об’єктивних причин, що може призвести до недопущення, усунення обмеження конкуренції, з боку 3-х найпотужніших операторів ринку.
     
    Довідка Elcomart News.
    Антимонопольний комітет України є державним органом, покликаним забезпечувати контроль за дотриманням антимонопольного законодавства, захист інтересів підприємців та споживачів від його порушень. До його складу входять Голова та десять державних уповноважених. Діючий склад Комітету призначено Верховною Радою України строком на сім років. Державний уповноважений Антимонопольного комітету України є незалежним у здійсненні покладених на нього повноважень щодо контролю за дотриманням антимонопольного законодавства та під час розгляду справ про його порушення.
     
    Згідно із Законом України “Про Антимонопольний комітет України” основними завданнями Комiтету є:
    • здiйснення державного контролю за дотриманням антимонопольного законодавства;
    • захист законних iнтересiв пiдприємцiв та споживачів шляхом застосування заходів щодо запобігання i припинення порушень антимонопольного законодавства, накладання стягнень за порушення антимонопольного законодавства в межах своїх повноважень;
    • сприяння розвитку добросовiсної конкуренцiї в усiх сферах економiки.
     
    Органи Комітету розглядають справи про порушення антимонопольного законодавства та за результатами розгляду приймають обов’язкові для виконання рішення про припинення порушень антимонопольного законодавства та про відновлення початкового стану, про примусовий поділ монопольних утворень, припинення антиконкурентних узгоджених дій суб’єктів господарювання, накладають штраф у випадках, передбачених законодавством, у разі необхідності звертаються до суду чи арбітражного суду з позовами (заявами), надсилають правоохоронним органам матеріали про порушення законодавства, що містять ознаки злочину. Вони надають рекомендації щодо заходів, спрямованих на запобігання порушенням антимонопольного законодавства, розвиток підприємництва і конкуренції.
     
    Комітет бере участь в укладанні міждержавних угод, розробці і реалізації міжнародних проектів та програм, а також співпрацює з державними органами і неурядовими організаціями іноземних держав та міжнародними організаціями з питань, що належать до його компетенції. З метою сприяння розвитку конкуренції органи Комітету також здійснюють контроль: за дотриманням антимонопольних вимог у процесі перетворення державної власності, за регулюванням цін на продукцію монопольних утворень міністерствами, відомствами, держадміністраціями, за дотриманням антимонопольних вимог при прийнятті рішень органами державної влади, місцевого самоврядування, адміністративно-господарського управління та контролю, щоб не допустити прийняття антиконкурентних рішень.

    Наталія Погосова,
    кореспондент
     
    ELCOMART News
    (www.e-news.com.ua))
     







    e-news.com.ua

    Внимание!!! При перепечатке авторских материалов с E-NEWS.COM.UA активная ссылка (не закрытая в теги noindex или nofollow, а именно открытая!!!) на портал "Деловые новости E-NEWS.COM.UA" обязательна.



    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна.