В Головному управлінні державної служби України пройшло розширене засідання колегії, де підбили підсумки роботи відомства. За словами начальника Головдержслужби Тимофія Мотренка, основні пріоритети у поточному році спрямовані на вдосконалення законодавчої та нормативно-правової бази про державну службу, посилення інституційної спроможності до проведення єдиної державної політики у сфері державної служби та управління персоналом у системі держслужби. Вже підготовлена нова редакція Концепції розвитку законодавства про держслужбу, до кінця поточного року планується направити на розгляд парламенту проект Закону "Про державну "цивільну" службу".
Аналізуючи стан матеріального та соціального забезпечення державних службовців, Тимофій Мотренко, зокрема, відзначив, що нині система оплати праці є недостатньо прозорою для суспільства і недостатньо справедливою та передбачуваною для самих держслужбовців. Це часто ставить під сумнів об'єктивність і неупередженість дій держслужбовців, підвищує ризик корупції.
Однією з причин цього начальник Головдержслужби назвав територіальні та міжвідомчі розбіжності у рівнях оплати праці державних службовців та низьку частку посадового окладу у структурі заробітної плати, яка не перевищує 30 відсотків. "Надбавки і премії мають бути, але, на нашу думку, вони повинні складати невелику частину зарплати і нараховуватися не автоматично, а з урахуванням загального оцінювання діяльності працівника", - підкреслив Тимофій Мотренко. Середня заробітна плата посадових осіб місцевого самоврядування у селах і селищах нині становить 475 гривень, а це майже в 2,4 раза нижче рівня оплати праці посадовців обласних рад. Головдержслужбою вже направлено до Міністерства праці та соціальної політики пропозиції щодо підвищення матеріального та соціального захисту держслужбовців. Серед них - підвищення заробітної плати, розроблення прозорої схеми посадових окладів та доведення їх частки у структурі зарплати до 80 - 90 відсотків, встановлення заборони на використання фонду економії заробітної плати для виплати премій тощо, вирішення житлових питань.
Тісно пов'язана з недостатнім правовим та соціальним захистом держслужбовця і проблема запобігання проявам корупції на державній службі. За перше півріччя 2005 року кількість працівників, яких було притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушень, пов'язаних з корупцією, на чверть збільшилась порівняно з аналогічним періодом минулого року та становить 1176 осіб. Це свідчить про посилення боротьби з корупцією з боку правоохоронних органів. Разом з тим, за словами Тимофія Мотренка, збільшення кількості закритих адміністративних справ судами говорить про зниження якості протоколів за фактами корупційних правопорушень та недостатньо чітку нормативно-правову базу.
Водночас, за звітний період значно активізувалася контрольно-інспекційна діяльність Головдержслужби, зросла кількість проведених службових розслідувань. На виконання відповідного указу Президента України здійснюються обов'язкові спеціальні перевірки відомостей, які подають кандидати на заміщення вакантних посад державних службовців 1 - 3 категорій. Як зазначив Тимофій Мотренко, подібні перевірки 2003 року взагалі не проводилися, торік їх було лише чотири, а за 9 місяців нинішнього року - вже 494. Крім того, за дорученням Секретаріату Президента, до 30 листопада Головдержслужба проведе такі перевірки стосовно призначених у вересні-жовтні членів Ради Міністрів АР Крим. На сьогоднішньому засіданні колегії також розглядалися результати діяльності Дніпропетровського та Чернігівського обласних управлінь держслужби, обговорювалися перспективи реформування професійного навчання державних службовців.
В ході засідання начальник Головдержслужби прокоментував перспективи прийняття нового закону про державну службу. “Із прийняттям нового Закону України "Про державну (цивільну) службу", проект якого до кінця поточного року планується направити на розгляд парламенту, кількість державних службовців та людей, віднесених до цієї категорії, буде зменшуватись”, - прокоментував Тимофій Мотренко. - "Державні службовці - це працівники органів влади, які безпосередньо займаються аналізом державної політики, виробленням стратегії, розробкою нормативно-правових актів, що стосуються конституційного впровадження реформ. Інші співробітники, посади яких відносилися "до категорії так званих працівників державної служби", при набутті чинності закону втратять цей статус”.
Урядовий портал