У Києві планують облаштувати якісні маршрути для велосипедистів, які сполучатимуть віддалені райони з центром міста. Перші маршрути за напрямком: Троєщина - Центр, Солом’янка – Центр та Виноградар – Центр можуть заявитися вже у 2015 році.
До активної участі у розробці Міської цільової програми також залучені представники громадської організації «Асоціація велосипедистів Києва», фахівці-транспортники Німецького товариства міжнародного співробітництва в Україні (GIZ) та КП «Житлоінвестбуд-УКБ», яке є замовником розробки перших 3-х маршрутів.
19 листопада 2014 року у Департаменті містобудування та архітектури відбулось публічне обговорення планів міської влади щодо розвитку велоінфраструктуриу Києві в рамках проекту «Департамент відкриває двері». Разом зпредставниками громадських організацій, які опікуються транспортними проблемами та розвитком велоруху в Україні, профільними експертами та велосипедистами учасники заходу обговорили загальні підходи до створення велосипедної мережі у Києві та конкретні пріоритетні маршрути, які планується облаштувати у найближчій перспективі.
Основними завданнями міської влади на найближчий час є створення маршрутів першої категорії тобто тих, які прокладені вздовж великих магістралей та поєднують деякі райони з центром. Мова йде про ті з них, які територіально розташовані не дуже далеко від центру, але не мають зручного транспортного сполучення з рештою міста.
«Пріоритетні маршрути ми обирали за принципом найбільшого результату з найменшими зусиллями. Ми проаналізували, де у місті існує найбільша транспортна потреба, тобто де зосереджена найбільша кількість мешканців,відсутній рейковий громадський транспорт, мало спусків та затримок на шляху, а також де може бути найменша складність та вартість робіт»,- зазначає координатора ГО «Асоціація велосипедистів Києва» Ірина Бондаренко.
За повідомленням ГО «АВК», на наступні два роки (з листопада 2014 по грудень 2016 року) на розвиток транспортної та рекреаційної велоінфраструктури у бюджеті столиці закладено 20 мільйонів гривень, в тому числі 2 мільйони на проектні роботи.
У перспективі принципи та підходи до створення веломаршрутів будуть узагальнені у Концепції розвитку велосипедної інфраструктури у столиці. Оскільки Міська цільова програма визначає план дій на 5 років, в Концепцію планується включити подальші кроки з реалізації велосипедної мережі в Києві, що дозволить по закінченню дії програми на 2015-2019 роки розробити наступну програму з урахуванням 5-річного досвіду.
«Ми маємо розуміти, що ця концепція вимагає інших підходів: на тих місцях, де зараз стоять автомобілі можуть бути велодоріжки, а парковки на площах міста можна замінити скверами чи ігровими майданчиками. Європа вже давно керується такими принципами, бо це і здоров’я людей, і більша безпека дорожнього руху», - зазначив експерт Німецького товариства міжнародного співробітництва в Україні (GIZ) Матіас Брандт.
Окрім того Департамент містобудування та архітектури розробляє проект Розпорядження Київської міської державної адміністрації щодо створення посади радника голови міської ради з питань розвитку велоінфраструктури.
«У Києві має бути людина, яка б контролювала впровадження програми на всіх ланках міської влади. Профільні Департаменти працюють виключно в рамках своїх повноважень і не відповідають за комплексний підхід і реалізацію таких програм. А позитивний досвід Львову показав, що радник мера може вирішувати подібні питання», - зазначила начальник відділу благоустрою Департаменту містобудування та архітектури Анна Бондар.
На посаду радника голови міської ради з питань розвитку велоінфраструктури Департамент містобудування та архітектури пропонує кандидатуру Ксенії Семенової - координаторки з національної роботи «Асоціації велосипедистів Києва».
Прес-служба Департаменту містобудування та архітектури
e-news.com.ua