Згідно з вимогами Закону України “Про звернення громадян”, актів Президента України Херсонською обласною державною адміністрацією здійснюються певні заходи щодо вдосконалення стилю і методів роботи із зверненнями громадян.
Протягом 2005 року на адресу обласної державної адміністрації надійшло 7042 звернення громадян, у тому числі на особистому прийомі - 1713.
Спостерігається зменшення кількості звернень громадян, які надійшли з Верховної Ради України /-53%/. Проте, зросло число листів на адресу Кабінету Міністрів України /+48%/, Секретаріату Президента України / +22%/.
За рахунок виїзних прийомів громадян за місцем проживання збільшилася кількість колективних /+12%/ та повторних /+11%/ звернень громадян.
У порівнянні з 2004 роком спостерігається збільшення кількості звернень громадян стосовно соціального захисту населення, аграрного сектору, житлово-комунального господарства, працевлаштування, забезпечення законності й охорони правопорядку тощо.
Підсумки роботи 2005 року свідчать про скорочення кількості листів від мешканців Нижньосірогозького, Каланчацького районів та м. Каховки, у решти районів цей показник збільшився. Так, суттєвий зріст кількості звернень спостерігається від мешканців таких районів: Верхньорогачицького /+100%/, Високопільського /+70%/, Горностаївського /+57%/, Білозерського /+55%/, Великолепетиського /+47%/, Скадовського /+42%/, Голопристанського /+34%/, Бериславського /+28%/.
Від найменш захищеної категорії громадян надійшло 1636 звернень, що від загальної кількості звернень становить 29%. У порівнянні з 2004 роком серед зазначеної категорії відбулося зменшення їх числа на 34% від інвалідів війни, на 44% - від ліквідаторів та потерпілих внаслідок аварії на ЧАЕС, на 6% - від одиноких матерів. Разом з тим, на 38% зросло число звернень від учасників Великої Вітчизняної війни та на 33% - від учасників бойових дій, на 38% - від ветеранів праці, пенсіонерів, на 31% - від інвалідів дитинства, загального захворювання, праці.
З метою вирішення питань, порушених цими верствами населення, вишукувалися матеріальні та фінансові можливості.
Так, інваліду 2 групи від загального захворювання Кучумовій Н.А., яка мешкає у с. Миколаївка Бериславського району, надано матеріальну допомогу за рахунок коштів районного бюджету в розмірі 200 грн. та забезпечено необхідною трахеостомічною трубкою.
Інваліду Великої Вітчизняної війни, мешканцю Білозерського району Гуману М.В. встановлено телефон.
Протягом 2005 року 600 інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам виплачено соціальну допомогу на суму 1,1 млн.грн., 9578 малозабезпеченим сім’ям – на суму 29,3 млн.грн. 1108 інвалідів війни та загального захворювання забезпечено колясками, 879 – санаторно-курортними путівками. Автомашини марки „Таврія” видано 67 інвалідам, які перебувають у черзі на отримання засобів пересування.
За рахунок Фонду соціального захисту інвалідів України виплачена матеріальна допомога 1599 інвалідам на загальну суму 131364,8 грн., 515 малозабезпеченим – на суму 33210,43 грн.
17328 сім’ям призначено готівкову субсидію на тверде паливо на загальну суму 4,9 млн.грн., з яких 46,5% вже отримали цю допомогу на суму 4,75 млн.грн. Майже 26 тис.сімей області користуються безготівковою субсидією на житлово-комунальні послуги. Загальна сума нарахованих безготівкових субсидій у 2005 році складала 4,2 млн.грн.
Прийом громадян з особистих питань в обласній державній адміністрації протягом 2005 року здійснювався на підставі розпорядження голови обласної державної адміністрації від 24 березня 2005 року № 301, яким затверджено графік прийому громадян з особистих питань головою обласної державної адміністрації, першим заступником та заступниками голови, керівником апарату обласної державної адміністрації. За звітний період головою обласної державної адміністрації та його заступниками прийнято 331 особу.
У ході виїзних прийомів громадян за місцем їх проживання, які здійснюються згідно з відповідними розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, упродовж 2005 року керівництвом обласної державної адміністрації прийнято 1382 особи, в тому числі головою обласної державної адміністрації – 1064.
Продовжено практику проведення „прямих” телефонних ліній з населенням області. З цього приводу головою обласної державної адміністрації 21 квітня 2005 року затверджено графік за № 20/14, згідно з яким мешканці області мають можливість спілкування із заступниками голови обласної державної адміністрації двічі на місяць протягом 2-х годин, що дає можливість оперативного вирішення їх нагальних проблем.
З метою поліпшення організації роботи із зверненнями громадян розроблено та 30 квітня 2005 року затверджено головою обласної державної адміністрації додаткові заходи за № 27/14, якими передбачено виконати низку завдань з розгляду звернень громадян та організації їх особистого прийому.
Стан роботи із зверненнями громадян систематично розглядається на засіданнях колегії обласної державної адміністрації. Так, підсумки роботи за 2004 рік, перше півріччя 2005 року обговорені на розширених засіданнях колегії обласної державної адміністрації, видані відповідні розпорядження голови обласної державної адміністрації. Згідно з вимогами зазначених розпоряджень структурними підрозділами обласної державної адміністрації, районними державними адміністраціями проаналізовано повторні, колективні та надіслані до органів влади вищого рівня звернення, звернуто увагу на факти зволікань і поверхового ставлення при їх розгляді, вжито заходів щодо унеможливлення в подальшому подібних порушень.
Приділяється увага питанням надання практичної і методичної допомоги з розгляду звернень громадян структурним підрозділам обласної державної адміністрації, районним державним адміністраціям, міськвиконкомам. У січні 2005 року на базі Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, керівників державних підприємств, установ та організацій проведено семінар на тему: „Здійснення управлінських дій через документування і організацію роботи з документами та контроль за їх
виконанням в закладах охорони здоров’я”, однією із тем якого була робота із зверненнями громадян. У травні 2005 року на базі вищезазначеного Центру проведено семінар із спеціалістами по роботі із зверненнями громадян структурних підрозділів обласної державної адміністрації, районних державних адміністрацій, міськрайвиконкомів на тему „Робота із зверненнями громадян – важливіша складова програми діяльності Уряду „Назустріч людям”.
Крім того, протягом 2005 року безпосередньо на місцях надана практична і методична допомога з порядку роботи із зверненнями громадян Каланчацькій, Голопристанській, Великолепетиській, Бериславській, Каховській, Генічеській, Горностаївській, Білозерській, Скадовській, Іванівській, Нововоронцовській районним державним адміністраціям.
Широкої практики набула така форма роботи, як заслуховування районних державних адміністрацій, структурних підрозділів обласної державної адміністрації стосовно роботи із зверненнями на засіданнях групи контролю обласної державної адміністрації. Так, протягом 2005 року згідно із затвердженим планом роботи групи контролю на цих засіданнях розглянуто стан справ з розгляду звернень громадян у 9 районних державних адміністраціях та 8 структурних підрозділах обласної державної адміністрації.
В обласній державній адміністрації напрацьовано систему вдосконалення форм і методів забезпечення відкритості діяльності органів влади, реалізації стабільності та зрозумілої громадянам економічної та соціальної політики виконавчої влади, розроблена постійно діюча система інформування населення області. Кожного другого вівторка місяця головою обласної державної адміністрації проводяться прес-конференції на обласному телебаченні, кожного вівторка виходять прямоефірні передачі „Час дій”, „Спільна мова”, під час яких обговорюються актуальні питання стосовно діяльності Президента України, Уряду, соціально значущі питання державної політики щодо соціально-економічного розвитку регіону. У студіях працює „гаряча” телефонна лінія, що дає можливість налагодити прямий зв’язок з населенням області, приймати управлінські рішення щодо порушених питань.
Крім того, діяльність обласної державної адміністрації щодо організації роботи із зверненнями громадян систематично висвітлюється у засобах масової інформації, на сайті Урядового порталу та обласної державної адміністрації.
Прес-служба КМУ
e-news.com.ua