• Головна / Main Page
  • СТРІЧКА НОВИН / Newsline
  • АРХІВ / ARCHIVE
  • RSS feed
  • Начало в 10:00

    Игорь Колиушко - руководитель Центра политико-правовых реформ

    Игорь Колиушко - руководитель Центра политико-правовых реформ

    Тема: Политические последствия принятия Закона о Кабинете Министров.

    Игорь Колиушко – бывший советник Президента Украины. Является специалистом в области административной и судебной реформ. Был народным депутатом 2,3 созывов.  



    Он-лайн конференция окончена. Благодарим всех за участие.
    Задать вопрос
    имя:

    вопрос:

    email:

    код:

    Стенограмма:

    Александр 16:58

    Почему для подачи кандидатуры премьера Президенту отвели 15 дней, а не, к примеру, 1 секунду?

    ответ:

    Це запитання до авторів змін до Конституції, які були прийняті в 2004 році. Це безпосередньо записано в Конституції, це норма Основного закону. Я до сих пір ніде не знаходив пояснення, чому саме 15 днів, якою була логіка авторів? Наша логіка полягала в тому, що раз так визначено, значить, це означає, що за ці 15 днів Президент повинен перевірити, чи відповідає кандидатура на посаду прем’єра вимогам Конституції, чи подано всі необхідні документи, чи програма коаліції, утвореної в Верховній Раді, відповідає Конституції тощо. Але ці положення не знайшли відображення в прийнятому законі про Кабмін. Прийнятий закон так само не дає відповіді на питання, що повинен робити Президент 15 днів.



    олег 17:12

    Какая ответственность КС Украины за принятие заведомо ложного решения?Спасибо.

    ответ:

    Я не можу згадати. Мені здається, що за винятком етичної і політичної відповідальності, законодавство нічого не передбачає. Очевидно, це пояснюється тим, що суд діє як колегіальний конституційний орган, всі рішення приймаються на пленарних засіданнях всього складу суду і розуміється, що колегіальний орган не може приймати завідомо неправдивих рішень.



    Валя 17:27

    Какой будет судьба закона о Кабмине? еще возможен компромисс между Президентом и премьером (т.е. принятие ВР пунктов, на которых настаивает глава государства). или ситуацию сможет разрулить только Конституционный Суд?

    ответ:

    Я думаю, що протистояння між Президентом і прем’єром досягло такого рівня, що домовитись їм самим, мабуть, не вдасться. Очевидно, з більшості спірних питань прийдеться чекати рішення Конституційного Суду. Для мене майже не викликає сумніву, що цілий ряд положень закону про Кабмін будуть визнані неконституційними.

    Але цікавим є питання, чи зможуть обґрунтувати і переконати КС в тому, щоб закон в цілому визнаний таким, що не відповідає Конституції. Оскільки, в першу чергу, при його прийнятті була порушена процедура, встановлена Регламентом ВР. Оце спірне питання. Чому це важливо? Тому що закон про Кабмін, в прийнятій редакції, практично консервує радянську стару модель державного управління і не дає можливості розвивати адміністративну реформу на рівні центральних органів виконавчої влади. Що надзвичайно важливо для проведення будь-яких інших реформ. Йдеться про реформи в галузях охорони здоров’я, освіти, енергетики тощо.

     



    elya 17:28

    Как вы считаете, поддержит ли ВР кандидатуру Огрызко на пост главы МИДа?

    ответ:

    Я не знаю відповіді на це питання. Це суто політична домовленість і, звичайно, я не був учасником цих переговорів.

    Федор 17:28

    Почему Вас уволили из Секретариата Президента? Вы не угодили Балоге?

    ответ:

    Формальна причина ліквідації моєї посади - "у зв"язку зі зміною структури Секретаріату". Чи є щось крім цієї причини, я не знаю. Мені здавалося, що я мав нормальні робочі стосунки з усіма співробітниками секретаріату, включно з Балогою.

    Вероника 17:32

    Вы стали "отцом" президентского варианта законопроекта о Кабмине. автором законопроекта о Президенте тоже будете Вы?
    Как Вы думаете, когда будет принят этот закон? пойдет ли Янукович (читай антикризисная коалиция) на уступки Ющенко?

    ответ:

    У мене є багато напрацювань щодо закону про Президента. І, власне, та редакція, яка була ухвалена Верховною Радою в другому читанні цього законопроекту ще в ВР третього скликання, також була підготовлена мною. На сьогодні я буду готовий подати свої пропозиції щодо змісту цього законопроекту, чи готового законопроекту, але не впевнений, що хтось із суб’єктів влади, тобто Президент чи уряд захочуть скористатися саме моїми пропозиціями.

    Щодо часу прийняття закону, це важко прогнозувати, тому що тут фактично можуть повторитися ті самі дискусії в сфері відносин між Президентом і урядом, які були щодо закону про Кабмін. Якщо на той момент вже будуть розв’язані проблеми, наприклад, Конституційним Судом, то можна очікувати швидкого проходження законопроекту. А якщо ні, то все повториться ще раз.

     

     



    катя 17:33

    Как Вам работалось советником, каков Ющенко как руководитель?

    ответ:

    За рік роботи на посаді радника Президента, я бачився з Президентом 4 рази. І то це були не індивідуальні зустрічі, а зустрічі на нарадах за участю Президента.

    До речі, думаю, що не спілкування Президента з його радниками - це одна із причин недостатньої ефективної роботи Секретаріату Президента. Щодо особистості Президента Ющенка, то моє враження, що це людина принципів, переконань, які він хоче відстоювати. Але, на мою думку, найбільшою проблемою є саме менеджмент в оточенні Президента, який не можна відлагодити без участі самого Президента. Він мусить приділяти цьому увагу.

     



    федор викторович 17:34

    Почему Рыбачук ушел из Секретариата, в этом был политический подтекст? Почему ушла Геращенко?

    ответ:

    Я не знаю всіх відповідей на ці питання. Я думаю, тут не було політичних підтекстів, це була спроба покращити ситуацію, покращити ефективність роботи шляхом залучення нових виконавців. У цілому, на мою думку, багато змін відбулося на краще. Але дещо погіршилося, а деякі проблеми залишилися не розв’язаними.



    Лера 17:35

    Игорь Борисович, как опытный юрист, Вы считаете возможным отставку Черновецкого путем референдума? или это "чудо" останется с киевлянами навечно?


    ответ:

    Мій юридичний аналіз чинного законодавства привів до висновку, що дозволяє провести референдум про відкликання міського голови. Але це досить складна процедура і проблема полягає в тому, що остаточне рішення про проведення референдуму має приймати міська рада, що, очевидно, буде найскладнішим.



    Игорь 17:48

    Что заставило Вас стать членом ПОРЫ? Вы не похожи на маргинального политика или юного идеалиста.

    ответ:

    Цікаві ознаки для членів ПОРИ. Я дійсно не хотів ставити маргінальним політиком, хоча, за результатами виборів, так вийшло. А що стосується ідеаліста, можливо, щось від цього у мене й було. Принаймні, в формуванні ПОРИ було багато в хорошому сенсі ідеалістичних намірів. На жаль, багато з них так і не вдалося розвинути до рівня реалізації.

     

    Взагалі, говорячи про партійне будівництво в Україні, хочу сказати, що збудувати якісну, відповідно до європейських традицій, політичну партію в Україні надзвичайно трудомісткий процес. Сьогодні я навіть не бачу готових команд, які б змогли в найближчий рік-два виконати цю місію.

     



    украинец 17:57

    Как Вы прокомментируете вероятность создания газотранспортного консорциума Украина-РФ? правда ли что Янукович попросту проигнорировал мнение Ющенко, договорившись обо всем с российской стороной за спиной Президента?

    ответ:

    Я думаю, що така домовленість може бути правдою. Але мені складно щось коментувати, тому що я не знаю фактів. Власне, сьогодні навіть члени парламенту ставлять питання про необхідність отримання повної інформації, якої вони також не мають. Звичайно, будь-які домовленості щодо передач Росії чи іншим державам української газотранспортної системи - це була б зрада національних інтересів України. Така моя позиція.

     

    Чи є сенс прийняти закон, що забороняє передачу української газотранспортної системи іншим державам?

     

    Це заборонено сьогодні законодавством про приватизацію. Але можна прийняти ще один більш конкретний закон.

     



    ЛЕНА 17:57

    В чем противостояние или несогласованность или конфликтность закона о Кабмине и закона о местных госадминистрациях?

    ответ:

    Складно відповісти на таке питання, тому що закон про місцеві держадміністрації був прийнятий до змін Конституції, і потребує фактично приведення його у відповідність із Конституцією, із новішим законом про Кабмін.

    Звичайно, проблема полягає в тому, що сам закон про Кабмін не в повній мірі відповідає Конституції. Перш за все, є спірним право Кабміну скасовувати рішення голів місцевих державних адміністрацій, що суперечить статті 118 Конституції. Проте, це право було закріплено і в законі про місцеві держадміністрації. Але за всі роки існування, воно не разу не застосовувалося, власне тому, що суперечить Конституції.

     



    Вероника 09:38

    Имеет ли Президент право распустить парламент сегодня? Какие нужны для этого основания?

    ответ:

    Я не бачу юридичних підстав для розпуску сьогодні парламенту Президентом. Після того, як було визнано коаліцію і сформовано уряд, причиною для розпуску парламенту може стати лише припинення існування коаліції депутатських фракцій або відставка уряду. Ну і звичайно, якщо ВР не зможе зібратися на засідання впродовж місяця.



    патріот 09:42

    Як Ви вважаєте, чи можливе переформатування парламентської більшості у ВР? чи зможуть бютівці та нашоукраїнці усунути Мороза з поста спікера?

    ответ:

    Без переформатування парламентської більшості змінити спікера, я думаю, є неможливим. А чи можливо переформатування, це залежить від внутрішніх відносин всередині коаліції. Поки що, мені здається, явних тріщин не видно. Але не виключено, що вони з’являться в зв’язку з поступовим падінням рейтингу Партії регіонів, яка несе основну відповідальність за політику уряду.



    Віктор 10:10

    чи потрібен Україні закон про опозоцію? ваша думка

    ответ:

    Питання неоднозначне. Дійсно більшість європейських країн не мають такого закону. Питання статусу, зокрема, прав опозиції можна врегулювати Регламентом ВР. Але оскільки в нас Регламент не має статусу закону, то такий спосіб є ризикованим тому, що парламентська більшість в будь-який момент може змінити регулювання статусу опозиції. Тому, на мою думку, цілком можливо, і навіть доцільно в наших умовах прийняти закон про опозицію.

    Але проект підготовлений фракцією БЮТ, на мій погляд, має багато недоліків, надаючи опозиції права втручатися в здійснення влади і навіть заважати здійснювати владу. Якщо його трошки доопрацювати, я повністю підтримав би його прийняття.

     



    При использовании материалов сайта в печатном или электронном виде активная ссылка на www.e-news.com.ua обязательна.