За перші три квартали 2024 року в Україні було укладено майже 9 тисяч договорів на виконання дорожніх робіт загальною вартістю 52,2 мільярда гривень. Ці дані оприлюднив проєкт Dozorro, посилаючись на інформацію з системи Prozorro. Сума є значно нижчою, ніж у мирні роки, і свідчить про адаптацію галузі до умов воєнного часу.
Основна частина коштів — 39,48 мільярда гривень — пішла на експлуатаційне утримання доріг. Ці роботи включають поточний догляд за дорогами, прибирання снігу, ремонт ям, утримання узбіч тощо. На капітальний ремонт та будівництво було спрямовано 7,23 мільярда гривень, а на поточний ремонт — 5,49 мільярда. Більшість контрактів укладено регіональними службами відновлення та розвитку інфраструктури, а також обласними державними адміністраціями.
Попри ці показники, очікувана вартість усіх дорожніх закупівель перевищувала 59,7 мільярда гривень. Із цієї суми 56,7 мільярда були укладені через відкриті торги, а 2,9 мільярда — напряму, переважно для дрібного ремонту. Додатково проведено спрощені закупівлі на 25 мільйонів гривень.
Для порівняння, у 2021 році, до початку повномасштабної війни, "Укравтодор" уклав контрактів на 304,76 мільярда гривень. З них 260,85 мільярда було спрямовано на середній і капітальний ремонт, а 43,91 мільярда — на експлуатаційне утримання. У 2022 році, попри виклики війни, обсяг укладених договорів на ремонт і обслуговування доріг досяг 95 мільярдів гривень, хоча реальна сума могла бути більшою через неповноту публікацій у Prozorro.
У 2023 році за перші три квартали було законтрактовано дорожніх робіт на 81,8 мільярда гривень, що на 57% перевищує цьогорічний показник. Минулого року більше половини суми було спрямовано на поточний ремонт, тоді як капітальний ремонт і будівництво отримали понад 20 мільярдів гривень.
Ситуація 2024 року значною мірою пояснюється тим, що всі кошти з дорожнього фонду України — 94,7 мільярда гривень — було перенаправлено на потреби оборони. Роботи у дорожній галузі фінансуються завдяки залишкам фонду попередніх років, резервному фонду державного бюджету, міжнародній допомозі та коштам місцевих бюджетів. Такий підхід дозволяє зберігати функціональність дорожньої інфраструктури навіть у складних умовах.
e-news.com.ua