Українські високотехнологічні галузі – авіа-, ракетобудування тощо – не розвинуться на ситуативних іноземних замовленнях без системної промислової політики держави. Остання не повинна бути лише на словах: переможні реляції щодо першого польоту «Мрії» чи нещодавнього запуску європейської ракети Vega з українським двигуном. Наразі завод «Південьмаш», який і випустив останній, має шанс на низку замовлень і головне завдання уряду – підтримати його розвиток та впроваджувати програму фінансового оздоровлення. Відповідний закон прийнятий в березні за ініціативою ділової спільноти.
Такі ж кроки необхідні і флагману авіабудування, а не банальна зміна вивісок. Потенціал у вітчизняних науковців і виробників надзвичайно високий, є значний попит на українські літаки, але фінансові проблеми, досі не побудовані нові коопераційні зв’язки та інші перепони залишаються. Впродовж другої половини 2015 р., всього 2016-го і половини 2017 р. замовникам не передано жодного літака; відсутня багатообіцяна Державна програма відродження авіабудування.
На цьому наголосили в УСПП та Антикризовій раді громадських організацій.
Нагадаємо, лише за останній рік «Антонов» підписав угоди з низкою партнерів із Туреччини, Канади, Саудівської Аравії тощо. Поза тим, досі триває процес пошуку партнерів, що постачали б необхідні комплектуючі (замість раніше використовуваних російських), випуск літаків потребує оборотних коштів.
«Потрібна державна програма розвитку підприємства та цілої галузі хоча б на найближчі 10 років. Друге – це доведення підписаних (чи тих, що готуються до підписання ) контрактів із партнерами з Саудівської Аравії, Китаю тощо до практичної реалізації. До прикладу, створення спільного підприємства із СА, яка цікавилась нашими АН 132 та ін. Адже виробництво кожного літака – це 90-100 тис. робочих місць по всьому ланцюжку, прибутки самого підприємства і держбюджету. А головне – питання національного престижу, адже Україна в очах багатьох економічних партнерів – досі сировинна держава попри наші пояснення на словах, що це не так», - переконаний президент УСПП Анатолій Кінах.
В УСПП вважають, що розвиток високотехнологічних галузей поряд із підтримкою малого і середнього підприємництва – дві опори для зростання економіки на необхідні 8-10% в найближчі роки. Те ж авіабудування – складний, дороговартісний і довгий процес, що вимагає комплексних рішень та участі значної кількості супутніх підприємств. Це вже у компетенції держави – податкові стимули, доступніші фінансові ресурси, гарантування партнерам виконання підписаних угод тощо. Ініційоване діловим союзом, його партнерами прийняття держпрограм пільгових умов розвитку підприємства ще попереду.
«Певні позитивні зрушення є – закон щодо оздоровлення «Південьмашу», новий літак «Антонова» і т.д. Це результат того, що науковці, експерти, ділова спільнота привернули увагу влади до цих сфер і їх перспектив. Але важливо не зупинитись на цьому, прийняти стратегічні плани розвитку підприємств та гарантувати і їм, і іноземним замовникам стабільність роботи та виконання зобов’язань», - підсумував лідер ділової спільноти.
|
Новости рубрики:
Réglementation de Telegram en Ukraine : position du DIU
Квіти у сучасній архітектурі: зелений тренд у дизайні будівель Як продовжити бронювання працівників на підприємстві? Выгодные отличия двухслойных бумажных стаканчиков Les réserves internationales de l'Ukraine ont diminué jusqu'à 42,4 milliards de dollars Avantages pour les entrepreneurs de Kharkiv : comment cela affectera le budget de la ville Коворкінг та цифрові номади: як працювати віддалено в зручних умовах Knauf quitte le marché russe après le scandale de Mariupol |