Європейський Союз розробляє новий пакет санкцій, спрямований проти компаній, які допомагали Росії обходити міжнародні обмеження на транспортування нафти. Як повідомляє Bloomberg, три фірми можуть потрапити під санкції ЄС через надання фальшивих прапорів російським нафтовим танкерам, що входять до так званого «тіньового флоту» Москви.
За інформацією агентства, йдеться про компанії, які видавали підроблені прапори територій Аруба, Кюрасао та Сінт-Мартен щонайменше восьми суднам, що вже перебувають під міжнародними санкціями. Такі дії дозволяли російським танкерам приховувати своє походження та уникати контролю при транспортуванні енергоносіїв, зокрема нафти, всупереч обмеженням, запровадженим Заходом.
Фахівці зазначають, що жодна з трьох вказаних територій не входить до Паризького реєстру офіційних прапорів, який веде Міжнародна морська організація (IMO). Це означає, що використані сертифікати були шахрайськими. Ще у травні 2025 року уряд Нідерландів попереджав IMO про діяльність компаній, які незаконно видавали документи від імені Сінт-Мартена, вводячи в оману міжнародні контролюючі органи.
Європейський Союз розглядає цю схему як частину глобальної системи обходу санкцій Росією. За оцінками експертів, “тіньовий флот” включає сотні старих нафтових суден, які використовуються для перевезення російської нафти без офіційних документів або через офшорні компанії. Саме такі операції дозволяють Москві продовжувати експорт енергоресурсів, попри запроваджене ембарго ЄС і «цінову стелю» на нафту.
Як уточнює Bloomberg, новий пакет санкцій ЄС є комплексним і виходить за межі дій проти трьох фірм. Він передбачає включення до санкційного списку близько 120 додаткових суден, що підозрюються у перевезенні російської нафти, доводячи загальну кількість підсанкційних морських суб’єктів до понад 560.
Окрім цього, до пакета внесено пропозиції щодо обмежень проти компаній у третіх країнах, які сприяють торгівлі енергоносіями для Росії, допомагаючи уникати фінансових та транспортних санкцій. Таким чином, ЄС прагне посилити контроль за логістичними мережами, що забезпечують доходи Кремля від експорту нафти, і ліквідувати «сіру зону» морських перевезень, яка стала одним із ключових інструментів російського обходу санкцій.
e-news.com.ua
