13 янв, 14:38
"Оновлений" Янукович вирішив присвоїти помаранчевий колір. Коли у його ролику демонструються кадри з Майдану, то вони чомусь сині, а коли кадри овацій Віктору Федоровичу , то здається, що його прихильники махають жовтогарячими прапорами.
Тепер коли Наша Україна взяла владу і здавалося б мала поставити перед собою і своїми виборцями нові, достойні боротьби цілі, нам раптом пропонують послуги по ремонту сантехніки.
Відразу після офіційного старту виборчої кампанії Партія Регіонів кинулася в атаку. Здається тільки із праски не чути "левітанівського" голосу який стверджує, що "вже сьогодні Партія Регіонів готова зробити життя українців кращим" і що без російської мови, як другої державної нам ніколи не налагодити дружні стосунки з Росією. В контексті газових переговорів це мало розумітися як можливість купувати газ по шарових цінах. Протягом новорічних свят сам Віктор Федорович не пропускав жодної рекламної паузи, аби виголосити вітальну промову спочатку з приводу Нового року, а потім - Різдва Христового. Форма цього вітання мала нагадувати, на думку Віктора Федоровича, новорічне звернення президента а отже вселяти впевненість у невідворотності його перемоги.
Та здається, Янукович під ялинкою викликав лише позіхання. Проте найцікавіший витвір політ-технологів Віктора Федоровича це відео ролик, який починається із тексту, що з'являється на весь екран на фоні кадрів помаранчевої революції: "Ви хотіли свободи?", паралельно з ним голос диктора каже: "Вам обіцяли краще життя!?", а далі перераховуються усі біди, які нахлинули на Україну після революції: "Подорожчав бензин. Мізерні пенсії. Зросли ціни", - суворим голосом промовляється за кадром, а в кадрі відповідний текст. Після чого з'являється Віктор Федорович на фоні своїх прихильників, які гаряче його вітають. Потім йде позитив: обіцянки про те, як гарно буде після перемоги ПР на виборах. Варто віддати належне регіоналам вони чітко сформулювали і грамотно подали два головних "месиджі". Перший - чому нинішня влада погані. Другий - що вони зроблять, щоб було краще. В принципі це - класика, але українські політики чомусь її ігнорують.
Та коли вкотре дивишся цю рекламу не полишає відчуття, що ти десь уже щось подібне бачив. Напруживши мізки згадуєш, що такі ж прийоми і таку саму структуру роликів використовував Віктор Ющенко позаминулого року. Навіть інтонація і тембр голосу в дикторів схожі. Щоправда тоді були інші гаслі й інший контекст. Цікаво, що регіонали змавпували фразу, якими починалися багато роликів нинішнього президента:"Ющенко йде у президенти!". У виконанні донецьких це звучить як: "Партія Регіони йде на вибори!". Вони повторили форму, але не зрозуміли змісту. Адже йти "у президенти" в умовах тотального адмінресурсу і сваволі влади зовсім інше ніж "іти на вибори" в цілком демократичній атмосфері.
Так само, як і Ющенко на минулих виборах, Янукович на цих прагне показувати себе серед мас, які його підтримують. На президентських виборах 2004 року такий хід застосовувався для того, аби показати, що Ющенко, всупереч офіційній пропаганді, не маргінальний політик. Що прагне цим показати Янукович не відомо. Єдине з чим асоціюються кадри його реклами, так це з відомим з'їздом сепаратистів у Сіверодонецьку. Впадає в око і те, що "оновлений" Янукович вирішив присвоїти помаранчевий колір. Коли у згаданому ролику демонструються кадри з Майдану, то вони чомусь сині, а коли кадри овацій Віктору Федоровичу , то здається що його прихильники махають жовтогарячими прапорами. Кадр швидко зникає і лише після декількох переглядів стає зрозуміло, що махали вони прапорами синіми, але їх спеціально підсвітили жовтогарячим світлом. Кожен хто цікавився психологією знає, що теплий жовтогарячий колір асоціюється з позитивними емоціями, а холодний синій з негативними. Без сумніву знають це і розробники виборчої кампнаії Януковича. Але після істерик на тему "оранжевый цвет вызывает епилепсию" використовувати цей колір у власній пропаганді виглядає якось по-єзуїтськи. Очевидно, оточення Віктора Федоровича вважає, що перемога Ющенка на усі 100% залежала від "американських політ-технологій".
Якщо Янукович намагається копіювати досвід Ющенка, то після перемоги команда президента зовсім втратила форму. Рекламна компанія НУ еклектична, в ній відсутній єдиний стержень.
З середини осені НУ в Києві декілька раз змінювала концепцію своєї пропаганди на більбордах. Ще однією спробою віднайти свій стиль можна вважати вітальні телеролики до новорічних свят. Спочатку НУ виставила більборди з величезним надписом "ІНСПЕКЦІЯ" під яким був заклик телефонувати, якщо у вас виникли проблеми з комунальними службами. М'яко кажучи такий хід провладної партії здивував. На виборах 2002 і 2004 року ця політична сила закликала нас до світлих і високих цілей, ради яких хотілося жертвувати якщо не собою, то своїм часом. Тепер коли Наша Україна взяла владу і, здавалося б, мала поставити перед собою і своїми виборцями нові достойні боротьби цілі, нам раптом пропонують послуги по ремонту сантехніки. Нашоукраїнські стратеги очевидно так хотіли показати, що їхня партія близька до народу і готова вирішувати найбільш інтимні його проблеми - чистити каналізацію, наприклад. Паралельно з "ІНСПЕКЦІЄЮ" з'явилися більборди з симпатичними молодими людьми на фоні київських краєвидів і підписом "Наша столиця. Наша Україна". З точки зору виборчої пропаганди ці красиві картинки мали викликати позитивні асоціації і пов'язувати їх з назвою "Наша Україна". Дешевий і стандартний хід, яким користуються одноденні політичні проекти, - по іншому ці картинки оцінити не можна.
Дещо вдалішим стала телереклама. В ній відчувалася спроба знайти ідею, яка б найбільше відповідала суті блоку. В ролику показується як доволі успішний заробітчанин понад усе хоче зустріти Різдво вдома. Уся ця душероздираюча історія закінчується слоганом "Україна у нас одна. Наша Україна".
І-Репортеру стало відомо, що НУ готує ще один ролик із закликом працювати на Україну, а не їздити по світах. Як соціальна реклама подібні ролики звісно корисні, тільки виникає запитання, як вони вплинуть на результат голосування? Виглядає так, що обрана концепція, попри патріотичне спрямування мало чим допоможе провладному блоку. На відміну від попередніх виборчих кампаній Нашої України і цьогорічної кампанії Партії Регіонів, сьогодні НУ не демонструє ні динаміки, ні наступальності у своїй попаганді і не пояснює нам головного: для вирішення яких завдань виборці мають підтримати цей блок на виборах.
Паралельно з рекламними роликами НУ по "Першому національному" і по "5 каналу" транслюється заклик президента: "Ти нащадок рівноапостольних княгині Ольги, Володимира Великого, Ярослава Мудрого. Україна це твоя місія. Думай по-українськи". Він виглядає дещо простішим, ніж реклама про-презедентського блоку, проте патріотичні почуття зачіпає набагато сильніше ніж сениментальні і завідома нереальні заклики кидати роботу і їхати святкувати Різдво додому. Поінформовані джерела у штабі НУ розповідають, що гасло "Думай по-українськи" розробив автор рекламної кампанії кандидата в президенти Ющенка Ярослав Лесюк. На цей слоган під час виборів мали "надягатися" різні "месиджі". На заваді впровадження цієї розробки в телеефір став конфлікт між керівником штабу НСНУ Романом Безсмертним і Лесюком. Врезультаті останній навіть вийшов з НСНУ. Поінфомовані джерела стверджують, що причина конфлікту до смішного нікчемна: Безсмертний захотів довести своїм соратникам, що він теж здатен розробити виграшну виборчу кампанію.
Тарас Авраменко , Інтернет Репортер
«Обсудить на форуме Силы Народа»
Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/87166.html
Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua