Крок за кроком: як писати реферати, які виділяються

20 окт, 15:55

Як підібрати наукові джерела? З яких структурних елементів має складатися реферат? В чому полягає правильність оформлення? Проблема написання наукової роботи хвилює школярів та студентів. Питанню важливо приділити достатньо уваги тим, хто планує пов’язати професійну діяльність з науковими дисциплінами. Замовлення реферату є першим кроком на шляху до детального вивчення проблем, явищ і понять.

Специфіка реферату

Перш ніж зрозуміти, як писати роботу, варто встановити її особливості. Реферат відрізняється від статті, курсової чи магістерського дослідження тим, що не містить наукової новизни. Завдання роботи полягає у самостійному напрацюванні навичок аналізу, синтезу, узагальнення, обробки інформаційних джерел, їх укладання відповідно до вимог і цитування за правилами академічної доброчесності.

Учні та студенти опановують науковий стиль. Початкові знання допоможуть у написанні складніших робіт. Реферат — своєрідний тренажер. Через те, що дослідження не містить новизни, а є оглядом думок, що панують у наукових колах, вчителі й викладачі пропонують його як домашнє завдання.

Складання плану

Перед початком написання необхідно розбити роботу на кілька етапів. Це необхідний крок, який допоможе організувати час, сфокусувати увагу на виконанні, не відволікатися й здати реферат вчасно. Структура досліджень зазначеного типу однакова:

● титульний лист;
● план;
● вступ;
● основна частина;
● висновки;
● список використаних джерел.

За потреби у реферат можна включити додатки. Обсяг — 15-20 сторінок. Вступ і висновки повинні займати не більше 10-15% об’єму.

Залежно від вимог титульний лист оформляється неоднаково. Його структуру становлять назва навчального закладу, зазначення предмета чи дисципліни, теми, автора, наукового керівника, рік і місце написання. Щоб оформити першу сторінку коректно, варто попросити зразок. У змісті подаються назви розділів із зазначенням сторінок. Цей розділ варто додавати у дослідження, де планується 2 розділи й не менше 15 сторінок. В іншому випадку структура й так зрозуміла. Але якщо викладач вимагає створити «Зміст» незалежно від обсягу, студенту варто виконати вказівку.
Вступ повинен містити:

● актуальність;
● перелік джерел, які стали базою для наукової розвідки;
● мету;
● ряд завдань.

Вказаний розділ роботи містить опис структури та змісту.

Основна частина — розкриття теми з посиланнями на наукові джерела. Висновки містять узагальнення й власні думки студента чи учня з приводу дослідження. До списку літератури вносять використані у підготовці реферату дослідження. Якщо деякі роботи не цитувалися у тексті, їх все одно необхідно зазначати, адже автор опрацьовував матеріал і послуговувався висвітленими тезами.

За потреби у додатки можна внести таблиці, графіки, зображення й інші матеріали наочності, а в глосарій — терміни й поняття, застосовані у рефераті.

Загальні принципи написання

Студентові й учню варто пам’ятати, що правильність оформлення не менш важлива, ніж змістове наповнення. Неохайність, використання різного шрифту та кегля, пропуски заважають сприйняттю, тому викладач може знизити оцінку. Важливо уникати плагіату. Реферат не повинен містити наукову новизну, однак це не означає, що учень може копіювати наукові статті інших авторів. Варто формулювати положення й тези своїми словами. Учневі це робити важче. З часом висловлювати власні думки стане простіше, й студент легко писатиме реферати.

Опрацювавши базову літературу, варто укласти план. Він стане основою змісту. Організувавши роботу, можна писати матеріал. Рекомендується робити це вдумливо, без поспіху. Завершивши основну частину, варто відкласти реферат убік і займатися іншими справами. Через деякий час можна перечитати роботу, виправляючи фактологічні й мовні помилки.


Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/556451.html



Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua