Уроки для малюка

27 июн, 16:34

Малюк підріс, став більш активним і допитливим.Турботливі батьки, природно, замислюються, чи не час почати розвиваючі заняття з ним.Які розвиваючі іграшки потрібно купити і як побудувати навчальні заняття? Грі час, розвитку годину Однією з найбільш характерних особливостей дитини до 1 року є його рухливість. Дитинка перевертається з живота на спину і на бік, щоб розглянути предмет,який її зацікаваив. Малюк здатний сідати, повзати, деякі діти починають ходити.

Дитина активно цікавиться навколишнім світом.І у якості перших розвиваючих уроків можна розповісти малюкові про форму, колір, розмір,фактуру предметів і т.д. Для того, щоб дитина розвивалася інтенсивніше, їй потрібно допомагати. За допомогою розвиваючих занять можна підготувати грунт для плідного пізнання, стимулювати роботу мозку, запустити механізм розвитку логічного мислення, уяви, фантазії, пам’яті. До року малюк, як правило, вже лепече перші слова. Щоб мовні функції формувалися активніше, потрібно пропонувати дитині гри для розвитку моторики: малювання за допомогою пальчикових фарб, ігри «в ладушки» з використанням речівок і пісеньок.

Методики раннього розвитку дітей Деякі батьки , ледь малюк починає сидіти,ведуть його в дитячий розвиваючий центр. У цьому віці важливо дати не максимальне охоплення енциклопедичних відомостей, а прищепити інтерес до пізнання, розвинути допитливість. Як не дивно, методика, яка здобула таку популярність у всіх країнах світу, написана не педагогом, і навіть не дитячим психологом. Масару Ібука — один із засновників і головний інженер інноваційної компанії «Sony». Його вихованням займалися бабуся і дідусь. Саме вони свого часу помітили тягу онука до технічними наук і підтримали його захопленість конструюванням. Багато новинок електроніки, якими користуються сучасні люди, винайдені Масару Ібука. Так сталося, що його синові діагностували аутизм. Турботливий і люблячий батько не захотів опускати руки.

Авторська методика Масару Ібука, яка полягає в багатогранному комплексному підході до розвитку дитини. Масару Ібука переконаний, що з дітьми слід займатися чи не з самого народження. До трирічного віку клітини головного мозку сформовані на 80%, отже, основний масив інформації дитина повинна отримати до цього віку. Завдання батьків та педагогів раннього розвитку- створити найбільш комфортний мікроклімат в сім’ї, що сприяє пізнанню. Заняття на музичних інструментах, малювання, освоєння іноземної мови, фізичні вправи, плавання, читання книг,а також сюжетно-рольові ігри. Але, найголовніше, вважає Масару Ібука, це контакт з дитиною, який повинен бути довірчим та щирим. Інший автор власної методики розвитку, Марія Монтессорі, також вважає перші три роки життя дитини найбільш важливим періодом в процесі формування особистості. Цьому віковому відрізку вона дала назву — «Психічний ембріон». Монтессорі вважала, що в цей час розвивається душа дитини. Якщо дорослий здатний відсіювати своє сприйняття, то дитина «дзеркалить» побачене в навколишньому середовищі, воно так чи інакше стає частиною його особистості.

У процесі розвитку малюк переживає так звані «чутливі» і «сенситивні» періоди. Сенситивність, сензитивність або чутливість (лат. sensus — почуття, відчуття) — характерологічна особливість людини, здатність її відчувати, розрізняти і реагувати на зовнішні подразники. Сенситивність розвивається в дитинстві: починає формуватися особистість, базові соціальні установки, закладаються основи світогляду, звички, розвиваються пізнавальні здібності, емоційно-вольова сфера, складаються різноманітні відносини з навколишнім світом. Також прийнято і таке визначення даного поняття: сенситивний період — це період підвищеної сприйнятливості психічних функцій до зовнішнього впливу, особливо до впливу виховання і навчання. Коли в ході фази чутливості дитина знаходить цікаве заняття, їх здатність різко зростає.

У сенситивний період малюк поглинений повністю: інтелектуально і особистісно. Марія Монтессорі називає цей процес «нормалізацією». Одним з найважливіших факторів розвитку дитини автор методики вважає вдосконалення почуттів. Жодна дитина не встоїть перед спокусою понюхати, помацати, спробувати на смак новий предмет. Значить, розумовий розвиток протікає через абстрактне чуттєве пізнання ( абстрактне поняття, що відображає не предмет, а певну його ознаку чи клас ознак). Марія Монтессорі наполягала, що навчання дитини необхідно вести легко і невимушено. Нехай малюк вчиться сам того не помічаючи. Вона пізнає навколишній світ через власні дії та вчинки. Скажімо, щоб вивчити слово «будинок», їй потрібно побудувати його з кубиків. Так дитина не тільки зрозуміє значення слова, але і запам’ятає його. При бажанні розвиваючі заняття можна знайти прямо під рукою. Причому для ефективного розвитку дитини необов’язково купувати дуже дорогі іграшки.

Ви напевно помічали, що малюки люблять грати з дорослими предметами побуту набагато більше, ніж з дитячими іграшками? Цю особливість можна використовувати в своїх інтересах. Під час приготування обіду насипте в один контейнер для зберігання продуктів квасоля, в іншій — горох, в третій — скажімо, гречку. Поставте перед дитиною все три ємності і запропонуйте з ними пограти. Дивіться, з яким задоволенням і захопленням він поставився до вашої затії! Стосовно раннього віку доречніше говорити не про розвиток, як такий, а про закладення основ для повноцінного навчання в майбутньому. Розвиваючі заняття формують у дитини допитливість, потяг до нових знань. Якщо ця основа буде закладена правильно, то навчання в школі буде даватися набагато легше.

roditeli.ua


Адрес новости: http://e-news.com.ua/show/550569.html



Читайте также: Финансовые новости E-FINANCE.com.ua